W jaki sposób zorganizować wyjątkowe wydarzenie dla pracowników?
Aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w integracji firmowej. W polskich firmach do niedawna najczęściej bowiem organizowano 2-3 tego rodzaju wydarzenia rocznie. Pomysł na imprezę firmową to zadanie, przed którym obecnie stanęło wielu managerów. A jak się zabrać do jego realizacji?
Zaskocz pracowników
W jakim klimacie powinna być zorganizowana impreza firmowa? To pytanie, od którego warto zacząć planowanie działań. Z racji, że w ostatnim roku okazji do wspólnego świętowania było bardzo mało, warto przygotować wyjątkowe wydarzenie. Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań, ale stworzyć pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter. Swój pomysł na imprezę firmową przedstaw najbliższym współpracownikom. Zorganizuj burzę mózgów, aby wybrać najlepszą koncepcję.
Budżet - ile kosztuje impreza firmowa?
Następnym istotnym krokiem jest przełożenie idei na koszty. W tym przypadku warto również pomyśleć o rezerwie na wypadek nieprzewidzianych sytuacji. Istnieje także prostszy sposób niż samodzielna wycena eventu. Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, ale także zapewni dodatkową pomoc. Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny.
Poniżej krótkie zestawienie przykładowych cen, jakie oferuje jeden z obiektów specjalizujących się w tym obszarze - Dwór Korona Karkonoszy:
- noclegi ze śniadaniem już od 99 zł/ os. netto
- sala konferencyjna już od 199 zł netto /dzień
- uroczysta kolacja już od 129 zł/ os. netto
- open-bar już od 55 zł/os netto
Zmień otoczenie
Kolejnym ważnym elementem realizacji pomysłu początkowego jest rozpoznanie lokalizacji: musi oczywiście w pełni odzwierciedlać pomysł i koncepcję, a jednocześnie spełniać konkretne kryteria. Jakie? Przede wszystkim należy ocenić obszar lub terytorium geograficzne, na którym znajduje się to miejsce; później wybrać preferowany krajobraz: miejski, elegancki, wiejski, tradycyjny, zapewniający możliwość korzystania z dużych przestrzeni itp. Ważne jest również, aby zdecydować o stylu lokalizacji np. domek wiejski, pałac lub nowoczesna przestrzeń przemysłowa; wreszcie należy wziąć pod uwagę kwestie logistyczne, w tym możliwość pomieszczenia konkretnej liczby uczestników lub dostępność w danym terminie. Według badań polskie firmy najczęściej organizują wyjazdy firmowe w: maju, czerwcu i wrześniu. Ponad 50% z nich wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim lokalizacje oddalone od miasta. 80% badanych wskazało także, że zależy im na miejscach w okolicach lasu lub jeziora, a 40% organizuje tego rodzaju wydarzenie na wsi.
Pomysł na imprezę firmową – przykładowa tematyka
Wśród najbardziej popularnych koncepcji znajdują się:
- Biesiada staropolska (impreza firmowa inspirowana legendarnymi ucztami organizowanymi w dawnej Polsce)
- Bal kostiumowy
- Grill firmowy
- Turniej kulinarny
- Warsztaty survivalu
- Warsztaty gotowania
- Impreza w klimatach Las Vegas lub Ojca Chrzestnego
- Ciekawy pomysł na imprezę firmową to jeden z obszarów, który często posiada tzw. drugie dno. Oprócz zabawy zespół ma bowiem okazję do integracji i wzmacniania więzi. A tego zdecydowanie brakowało wielu pracownikom w ostatnim czasie. Dużą popularnością cieszą się olimpiady firmowe (z różnego rodzaju konkurencjami), maszyna Goldberga i turnieje kulinarne. Te są najważniejsze - w obszarze Team Building– podsumowuje Katarzyna Bemsz, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.