W wyścigu w walce ze zmianami klimatycznymi C.H.Robinson odnotowuje 654% wzrostu
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
W wyścigu w walce ze zmianami klimatycznymi C.H. Robinson odnotowuje 654% wzrostu w sektorze energii odnawialnej
Przed rozwijającym się sektorem czystej energii stoi 5 kluczowych wyzwań logistycznych
24 czerwca 2021 – Warszawa, Polska – W czasach, gdy światowi przywódcy wyznaczają ambitne cele w walce ze zmianami klimatu, globalna firma logistyczna C.H. Robinson osiąga trzycyfrowy wzrost w swojej działalności logistycznej związanej z energią odnawialną i pomaga tej branży sprostać pięciu kluczowym wyzwaniom. Zaspokojenie popytu na energię wiatrową i słoneczną zależy nie tylko od pokonania obecnych, globalnych zakłóceń w łańcuchu dostaw, ale także od zmniejszenia ryzyka, szkód, złożoności i kosztów związanych z projektami, które rozciągają się na najbardziej odległe miejsca na Ziemi.
Firma C.H. Robinson, która zarządza transportem i logistyką energii odnawialnej, od produkcji, przez instalację, po recykling, odnotowała w ciągu ostatnich trzech lat wzrost globalnej sprzedaży energii odnawialnej o 654%. To aż 14 000 megawatów energii – wystarczająca ilość energii słonecznej, by naładować 1,73 miliona samochodów elektrycznych i wystarczająca ilość energii wiatrowej, by przez cztery miesiące zasilić miasto wielkości Londynu.
Wzrost na zapotrzebowanie odnawialnych źródeł energii jest napędzany przez 194 kraje paryskiego porozumienia klimatycznego, które zobowiązały się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, postępu technologicznego pozwalającego obniżyć koszty odnawialnych źródeł energii w porównaniu z paliwami kopalnymi, a także powołania przedsiębiorstw użyteczności publicznej i stworzenia środowiska biznesowego inwestującego w większym stopniu w czyste źródła energii. Ulgi podatkowe w Stanach Zjednoczonych również przyciągnęły nowych inwestorów. Przedłużenie ulg podatkowych i zaproponowanie przez administrację Prezydenta Bidena 2 bilionów dolarów za wydatki związane z klimatem prawdopodobnie będą napędzać rynek amerykański przez kilka następnych lat. Oczekuje się, że globalnie inwestycje w tym sektorze wzrosną siedmiokrotnie, osiągając 2,15 biliona dolarów w 2025 roku.
„Stawka jest zbyt wysoka, aby te złożone projekty się nie powiodły” – powiedział Mike Short, Prezes C.H. Robinson ds. globalnej spedycji. „Lukę między działaniem zgodnym ze zrównoważonym rozwojem a wystarczającą ilością energii odnawialnej, potrzebnej do osiągnięcia tego celu można wypełnić tylko za pomocą rentownego łańcucha dostaw. Ten łańcuch dostaw rozciąga się na kontynenty, od kopalń, przez zakłady produkcyjne, po najbardziej odległe miejsca na Ziemi. Na oceanie budowane są farmy wiatrowe. Na pustyni powstają farmy słoneczne z milionami paneli. Aby wyprodukować panel słoneczny, do fabryki musi dotrzeć około 40 różnych komponentów, w tym metale szlachetne. Projekty te realizowane są w oparciu o napięte terminy i budżety, a firmy ryzykują miliony nieoczekiwanymi kosztami, jeśli po drodze wystąpią opóźnienia”.
Największe zagrożenie dla nadążania za światowym zapotrzebowaniem na zieloną energię stanowi 5 barier w łańcuchu dostaw:
- Specjalne wymagania sprzętowe: Turbiny wiatrowe stają się coraz większe, a niektóre osiągają wysokość 85-piętrowego budynku. Zasięg ostrzy stanowi więcej niż akr. Przenoszenie części ponadgabarytowych wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy, jak i sprzętu, w tym ciężarówek z platformą, których jest wyjątkowo mało. W tym roku stosunek ładunku do ciężarówki przekroczył 100:1, co oznacza, że 100 ładunków czeka na dostarczenie na każdą dostępną ciężarówkę z platformą. Z drugiej strony, sprzęt solarny ma wrażliwą elektronikę i szkło, które łatwo ulega uszkodzeniom, a także konkuruje o możliwości transportowe na jednym z najściślejszych rynków w historii.
- Nieprzewidywalność: 5 lat temu przepływ towarów, takich jak panele słoneczne, z Azji odbywał się na dużą skalę i przy niskich kosztach. Obecnie pojemność statków jest ograniczona i droższa z powodu mniejszej liczby linii żeglugowych i globalnego niedoboru kontenerów. Zatłoczenie portu utrudnia oszacowanie, kiedy przybędzie statek, kiedy ładunek zostanie rozładowany lub kiedy będzie dostępna wystarczająca liczba ciężarówek, aby go przetransportować.
- Widoczność globalnego łańcucha dostaw: Jeśli 45 kontenerów dziennie musi dotrzeć do miejsca realizacji projektu z różnych źródeł, znajomość lokalizacji każdego ładunku w dowolnym momencie ma kluczowe znaczenie dla planowania awaryjnego, zarządzania harmonogramem, ograniczania kosztów i podejmowania decyzji, takich jak: 25 czy 75 pracowników danego dnia jest potrzebnych w miejscu instalacji. Bez scentralizowanego zarządzania pojawiają się martwe punkty, które zwiększają nieprzewidywalność w dostawach i dzielą proces transportu na niezależne od siebie procesy u wielu dostawców.
- Napięte budżety: Rosnące koszty – od polikrzemu stosowanego w panelach słonecznych przez aluminium po opłaty za transport – wpływają na rentowność projektów. Pojawienie się nieoczekiwanych kosztów, gdy projekty nie idą zgodnie z planem, takie jak spóźnione dostawy lub uszkodzone części, mogą zniwelować marże zysku.
- Rygorystyczne terminy: Z uwagi na to, że deweloperzy i inwestorzy spieszą się z rozpoczęciem projektów, aby dotrzymać terminów ulg podatkowych, nakładają kary umowne, które mogą sumować się do sześcio- lub siedmiocyfrowych kwot za części lub wyposażenie dostarczone z opóźnieniem. Ponadto charakter tych ogromnych, jednorazowych projektów sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo braku zasobów i infrastruktury, która wystarczająco szybko zaspokoi ich potrzeby, zwłaszcza w odległych obszarach.
Aby zrealizować projekty, firmy i inwestorzy energii odnawialnej polegają na C.H. Robinson nie tylko w zarządzaniu transportem, ale także w kwestii planowania, zarządzania projektami, wiedzy celnej, magazynowania i logistyki na miejscu.
„Firma NextEnergy Capital zbudowała oraz posiada i obsługuje ponad 1,5 gigawata elektrowni słonecznych na całym świecie” – powiedział Filinto Martin, dyrektor zarządzający NPIII, funduszu NextEnergy Capital. „Ostatnio przyjęliśmy prawie 200 kontenerów paneli słonecznych, które przybyły na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych z Azji, ze sprzętem przeznaczonym dla dwóch różnych lokalizacji. Powierzyliśmy C.H. Robinson zadanie, aby znaleźć lokalne magazyny i śledzić inwentarz, dopóki miejsca projektu nie będą gotowe.”
C.H. Robinson pomógł również:
- deweloperowi energii odnawialnej dostarczyć na czas 2000 akrów paneli słonecznych, zgodnie z zakładanym budżetem, aby globalna firma produkująca napoje mogła spełnić zobowiązanie z zakresu zrównoważonego rozwoju,
- producentowi obniżyć statystyki uszkodzonych przesyłek do 1% i podnosić terminowość dostaw do 99%,
- producentowi unikać dziennych kar w wysokości do 10 000 USD za ładunek.
„Te firmy nie mogą sobie pozwolić na żadne braki w procesie logistycznym, zwłaszcza w czasach jednego z najbardziej niestabilnych rynków w historii” – powiedział ekspert C.H. Robinson ds. odnawialnych źródeł energii Jim Mancini, wiceprezes, który nadzoruje usługi i technologie firmy dla sektora energetycznego. „Dlatego staramy się przewidywać każdą ewentualność i zapewniać widoczność za pośrednictwem naszej jednej, globalnej, multimodalnej platformy technologicznej Navisphere. Aby utrzymać te złożone projekty na właściwym torze, należy upewnić się, że poszczególne części znajdują się tam, gdzie powinny być oraz, że dostępny jest odpowiedni transport i specjalistyczny sprzęt, a gotowy produkt dociera na miejsce projektu, gdy zespoły naziemne są gotowe do odbioru i instalacji. Jesteśmy dumni z tego, że wykorzystujemy naszą skalę i globalny pakiet usług, aby pomóc firmom zajmującym się energią odnawialną, które chronią w ten sposób naszą planetę”.
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.