Walter Herz wyłącznym agentem komercjalizacji warszawskiego Centrum Królewska
Prestige PR
Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl
Firma doradcza Walter Herz wybrana została wyłącznym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację docenianego przez warszawiaków budynku biurowego Centrum Królewska
Centrum Królewska to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i reprezentacyjnych budynków w Warszawie. Butikowy biurowiec położony w sercu miasta, przy skrzyżowaniu ulicy Marszałkowskiej z Królewską, naprzeciwko Ogrodu Saskiego został zaprojektowany w pracowni APA Kuryłowicz & Associates. – Wyjątkowy charakter budynku i jego położenie sprawiają, że chętnie wybierany jest na siedzibę przez ambasady, wiodące instytucje finansowe, czy kancelarie. Lokalizacja jest także atrakcyjna dla jednostek sektora publicznego. W tej chwili w budynku wolne jest tylko biuro o powierzchni przeszło 500 mkw. usytuowane na 11 piętrze – informuje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.
Utytułowany biurowiec cieszy się uznaniem nie tylko najemców, ale i mieszkańców miasta. Zwyciężył m.in. w plebiscycie Gazety Wyborczej i miesięcznika Architektura - Murator, zyskując nagrodę Ulubieniec Warszawy 2002-2003 za projekt i zdobył tytuł Inteligentny Budynek Roku 2003.
W 2018 roku Centrum Królewska zyskała nową elewację z płyt z ekologicznego i nowoczesnego spieku ceramicznego, która jeszcze bardziej podkreśliła niepowtarzalny charakter bryły biurowca, przypominającej zwiniętą kartkę papieru, załamaną pod kątem prostym od strony sąsiadujących z nim budynków.
Wysokość biurowca w relacji do zabudowy jego najbliższego otoczenia przypomina proporcje przedwojennej architektury tego miejsca, kiedy narożnik ulic Królewskiej i Marszałkowskiej zajmowała dwukrotnie wyższa od pobliskich domów kamienica Blochów. Na 14 kondygnacjach naziemnych w Centrum Królewska mieszczą się biura zaaranżowane według indywidualnych potrzeb najemców, na trzech podziemnych znajduje się parking dla ponad 100 aut. Z górnych pięter budynku roztacza się niezapomniany widok na tworzące dywan korony drzew Ogrodu Saskiego i czerwone dachy budynków Starego Miasta.
- Centrum Królewska to unikalny projekt, który planujemy modernizować i wzbogacać o nowe funkcje. Będziemy wprowadzać kolejne rozwiązania atrakcyjne dla najemców by nasza inwestycja była stale na biurowej mapie Warszawy jednym z najciekawszych miejsc, nie tylko do prowadzenia biznesu, ale i do życia - informuje Monika Gałat-Nipochorska, przedstawiciel inwestora, Wiceprezes Zarządu Rezydent SA.
Dzięki zmianom i ulepszeniom wprowadzanym w projekcie, w Centrum Królewska został między innymi wydzielony parking dla rowerów, przygotowane szatnie dla rowerzystów i budynek zyskał bezobsługowy wjazd do garażu oraz stanowiska ładowania samochodów elektrycznych. Obecnie zaś przygotowywana jest rewitalizacja recepcji. Biurowiec oferujący prawie 11 tys. mkw. powierzchni użytkowej klasy A posiada certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Very Good w kategoriach Building Management oraz Asset Performance.
W budynku zastosowane zostały nowoczesne rozwiązania techniczne, w tym: BMS, CCTV, AC, SSWN, systemy ochrony przeciwpożarowej HVAC, UPS, agregat prądotwórczy, co daje najemcom pełne bezpieczeństwo i komfort.
o Walter Herz
Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.
Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.
Siedziba główna AXI IMMO pozostaje w Spektrum Tower
Dom Development z rosnącą sprzedażą mieszkań i rekordowym potencjałem przekazań
Tajlandia – rajskie krajobrazy i zawiłe przepisy dotyczące inwestycji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.