Ważny krok na budowie inwestycji Chlebova Apartamenty
Zdjęcia i wizualizacje: https://wetransfer.com/downloads/58ff9e1cc856f1b16be82f586016dd1920200207075539/f853b1fb198408f539fc2cd460fa637020200207075539/beeb50
W ostatnich dniach przy ulicy Wiosny Ludów 4 w Gdańsku miało miejsce uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod nowo powstającą inwestycję Chlebova Apartamenty, która przygotowywana jest przez spółkę NDI Development.
Nowoczesny apartamentowiec powstaje w miejscu bardzo szczególnym dla mieszkańców Gdańska. To właśnie przy ulicy Wiosny Ludów 4 znajdowała się Germania Brotfabrik, którą na kartach swoich powieści wspominał sam Günter Grass. Była to pierwsza przemysłowa fabryka chleba w północnej Polsce, która działała tu nieprzerwanie od 1905 r. do końca II wojny światowej. Nic więc dziwnego, że inwestor zdecydował się na ukłon w stronę historii, nadając nowej inwestycji nazwę Chlebova.
W uroczystości wzięła udział prezes grupy NDI – Małgorzata Winiarek-Gajewska, przedstawiciele NDI Development, kierownictwo budowy, zespół projektowy, inspektorzy budowlani oraz prezes pracowni architektonicznej Roark Studio – Jakub Bladowski. Po oficjalnym przywitaniu zgromadzonych gości nastąpiło odczytanie i podpisanie aktu erekcyjnego oraz uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego.
Do tej pory ukończono płytę fundamentową w technologii „białej wanny”, ściany zewnętrzne części podziemnej oraz słupy i ściany poziomu -2 wraz z pierwszą sekcją stropu. Obecnie generalny wykonawca pracuje nad szalowaniem oraz zbrojeniem pozostałej części stropu, zbrojeniem pionów poziomu -1 oraz rampą zjazdową łączącą oba te poziomy.
Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego mieliśmy okazję zobaczyć dynamiczny postęp robót budowlanych, miedzy innymi zaawansowane zbrojenie kolejnej kondygnacji podziemia czyli stropu nad poziomem -2 - mówi Radosław Szulfer, Kierownik Projektu. Z uwagi na prowadzenie inwestycji w trudnych warunkach gruntowych w pierwszym etapie została wykonana ściana zewnętrzna hali garażowej tzw. ściana szczelinowa a następnie płyta fundamentowa co w konsekwencji umożliwiło poruszanie się gości w pełni obudowanej konstrukcyjnie części podziemnej. Kolejnym etapem jest wykonanie kondygnacji -1 wraz ze stropem na poziomie 0 budynku - dodaje.
Chlebova Apartamenty to jeden z etapów rewitalizacji Młodego Miasta. Lokalizacja ta będzie oferować przyszłym mieszkańcom wytchnienie od zgiełku Głównego Miasta przy jednoczesnej bliskości jego największych atrakcji. Ulica Wiosny Ludów zlokalizowana jest bowiem w pierwszej linii zabudowy nad Motławą, w ustronnym miejscu położonym na styku obu tych dzielnic.
Mamy świadomość historii tego miejsca i potencjału jego oddziaływania na miasto — mówi Jakub Bladowski. Architektura budynku obfituje we współczesne formy z zastosowaniem szlachetnych materiałów spotykanych w tej części Gdańska. Przygotowana inwestycja będzie zawierała również artefakty pochodzące z rozbiórki starego budynku – dodaje.
Nawiązania do historii Germania Brotfabrik będą obecne także we wnętrzach inwestycji. Przy wejściu do holu głównego znajdować się będzie żyrandol, do którego konstrukcji wykorzystano odzyskane z rozbiórki obręcze z komina fabryki. Tuż przy recepcji znajdziemy silnik windy wykorzystywanej do przewozu gotowych wypieków, działający w fabryce przez blisko 50 lat. W eksponowanych miejscach lobby, sali biznesowej i fitness umieszczone zostaną cegły pochodzące z rozbiórki historycznego budynku.
Chlebova obejmie siedem kondygnacji naziemnych i dwie podziemne. Łącznie w obiekcie znajdzie się 160 apartamentów o powierzchni od 26 do 85 m2. W części parterowej znajdą się lokale usługowe, w tym jeden z antresolą, sięgającą pierwszej kondygnacji. Planowane są w nich punkty gastronomiczne. Na szczytowej kondygnacji znajdzie się taras wypoczynkowy z widokiem na panoramę Głównego Miasta. W obiekcie planowana jest również strefa fitness, business lounge oraz bawialnia dla dzieci.
Planowany termin oddania inwestycji do użytku to pierwsza połowa 2021 roku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.