Komunikaty PR

Ważny krok na budowie inwestycji Chlebova Apartamenty

2020-02-07  |  11:17
Biuro prasowe

Zdjęcia i wizualizacje: https://wetransfer.com/downloads/58ff9e1cc856f1b16be82f586016dd1920200207075539/f853b1fb198408f539fc2cd460fa637020200207075539/beeb50

W ostatnich dniach przy ulicy Wiosny Ludów 4 w Gdańsku miało miejsce uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod nowo powstającą inwestycję Chlebova Apartamenty, która przygotowywana jest przez spółkę NDI Development. 

Nowoczesny apartamentowiec powstaje w miejscu bardzo szczególnym dla mieszkańców Gdańska. To właśnie przy ulicy Wiosny Ludów 4 znajdowała się Germania Brotfabrik, którą na kartach swoich powieści wspominał sam Günter Grass. Była to pierwsza przemysłowa fabryka chleba w północnej Polsce, która działała tu nieprzerwanie od 1905 r. do końca II wojny światowej. Nic więc dziwnego, że inwestor zdecydował się na ukłon w stronę historii, nadając nowej inwestycji nazwę Chlebova.

W uroczystości wzięła udział prezes grupy NDI – Małgorzata Winiarek-Gajewska, przedstawiciele NDI Development, kierownictwo budowy, zespół projektowy, inspektorzy budowlani oraz prezes pracowni architektonicznej Roark Studio – Jakub Bladowski. Po oficjalnym przywitaniu zgromadzonych gości nastąpiło odczytanie i podpisanie aktu erekcyjnego oraz uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego.

Do tej pory ukończono płytę fundamentową w technologii „białej wanny”, ściany zewnętrzne części podziemnej oraz słupy i ściany poziomu -2 wraz z pierwszą sekcją stropu. Obecnie generalny wykonawca pracuje nad szalowaniem oraz zbrojeniem pozostałej części stropu, zbrojeniem pionów poziomu -1 oraz rampą zjazdową łączącą oba te poziomy.

Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego mieliśmy okazję zobaczyć dynamiczny postęp robót budowlanych, miedzy innymi zaawansowane zbrojenie kolejnej kondygnacji podziemia czyli stropu nad poziomem -2 - mówi Radosław Szulfer, Kierownik Projektu. Z uwagi na prowadzenie inwestycji w trudnych warunkach gruntowych w pierwszym etapie została wykonana ściana zewnętrzna hali garażowej tzw. ściana szczelinowa a następnie płyta fundamentowa co w konsekwencji umożliwiło poruszanie się gości w pełni obudowanej konstrukcyjnie części podziemnej. Kolejnym etapem jest wykonanie kondygnacji -1 wraz ze stropem na poziomie 0 budynku - dodaje.  

Chlebova Apartamenty to jeden z etapów rewitalizacji Młodego Miasta. Lokalizacja ta będzie oferować przyszłym mieszkańcom wytchnienie od zgiełku Głównego Miasta przy jednoczesnej bliskości jego największych atrakcji. Ulica Wiosny Ludów zlokalizowana jest bowiem w pierwszej linii zabudowy nad Motławą, w ustronnym miejscu położonym na styku obu tych dzielnic.

Mamy świadomość historii tego miejsca i potencjału jego oddziaływania na miastomówi Jakub Bladowski. Architektura budynku obfituje we współczesne formy z zastosowaniem szlachetnych materiałów spotykanych w tej części Gdańska. Przygotowana inwestycja będzie zawierała również artefakty pochodzące z rozbiórki starego budynku – dodaje.

Nawiązania do historii Germania Brotfabrik będą obecne także we wnętrzach inwestycji. Przy wejściu do holu głównego znajdować się będzie żyrandol, do którego konstrukcji wykorzystano odzyskane z rozbiórki obręcze z komina fabryki. Tuż przy recepcji znajdziemy silnik windy wykorzystywanej do przewozu gotowych wypieków, działający w fabryce przez blisko 50 lat. W eksponowanych miejscach lobby, sali biznesowej i fitness umieszczone zostaną cegły pochodzące z rozbiórki historycznego budynku.

Chlebova obejmie siedem kondygnacji naziemnych i dwie podziemne. Łącznie w obiekcie znajdzie się 160 apartamentów o powierzchni od 26 do 85 m2. W części parterowej znajdą się lokale usługowe, w tym jeden z antresolą, sięgającą pierwszej kondygnacji. Planowane są w nich punkty gastronomiczne. Na szczytowej kondygnacji znajdzie się taras wypoczynkowy z widokiem na panoramę Głównego Miasta. W obiekcie planowana jest również strefa fitness, business lounge oraz bawialnia dla dzieci.

Planowany termin oddania inwestycji do użytku to pierwsza połowa 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.