Komunikaty PR

Wehikuł Inwestycyjny – Jedno mieszkanie, podwójny zysk

2021-06-21  |  01:00
Biuro prasowe

W obliczu rosnącej inflacji, która w maju br. sięgnęła już blisko 5%, warto zastanowić się, co zrobić, aby zaoszczędzone pieniądze nie straciły na wartości. Jedną z inwestycji, po którą wciąż chętnie sięgają Polacy są nieruchomości. Mimo rosnących cen mieszkań, nadal jest to najbezpieczniejsza i najpewniejsza forma lokaty kapitału. Ponadto na rynku pojawił się nowy produkt mający przyspieszyć zwrot z takiej inwestycji – tzw. Wehikuł Inwestycyjny.

 

Dziś trzymając gotówkę na koncie lub lokacie oprocentowanej na 0,5% patrzymy tylko jak z dnia na dzień nasze oszczędności topnieją. Wciąż trwający kryzys wywołany pandemią COVID-19 nie zachęca też do ryzykownej gry na giełdzie. Inwestycja w złoto czy sztukę wiąże się zaś z długoterminowym zamrożeniem środków finansowych. Nic dziwnego, że nieustającym powodzeniem cieszy się rynek nieruchomości na wynajem. Pozwala bowiem nie tylko zabezpieczyć pieniądze przed inflacją, ale zapewnia także stały pasywny dochód z inwestycji.

 

Rynek najmu post-COVID

Pandemia, a wraz nią trend wyłącznie pracy i nauki zdalnej, powoli się kończą. Coraz więcej osób wraca więc z rodzinnych miejscowości do metropolii, co sprawia, że rynek najmu znów ruszył. Nie jest on jednak taki sam, jak przed COVID-19.

 

– Ludzie zaczęli przywiązywać znacznie większą wagę do bezpieczeństwa i higieny. Wcześniej całkiem dobrze funkcjonował najem na pokoje, jednak teraz wolimy mieszkać w mniejszych, ale niezależnych lokalach, niż dzielić z kimś łazienkę czy kuchnię – tłumaczy Paulina Alaw, agentka nieruchomości.

 

Nowe oczekiwania najemców nie oznaczają jednak, że inwestować należy tylko w kawalerki. Rozwiązaniem wydają się być Wehikuły Inwestycyjne, które gwarantują taki sam komfort najemcy, a większy zysk pasywny.

 

Wehikuł Inwestycyjny

 

Wehikuły Inwestycyjne (inaczej określane dwupakiem) są ciekawą i nową na rynku formą zagospodarowania nieruchomości. Polega ona na podzieleniu jednego większego mieszkania na dwa lub trzy mniejsze lokale. Każdy z nich jest niezależny (posiada oddzielne wejście, własną łazienkę oraz kuchnię) i w pełni wyposażony. W ten sposób w jednym mieszkaniu można ulokować 2-3 najemców i dzięki temu pobierać kilka czynszów, co pozwala na szybszy zwrot z inwestycji.

 

– Utarło się, że jedno mieszkanie to tylko jeden lokal na wynajem. Tymczasem z jednej inwestycji można czerpać podwójny, a nawet potrójny zysk. Trzeba jednak wiedzieć jak to zrobić – mówi Konrad Durnakowski z firmy HB Premium. Kluczowy jest wybór mieszkania, które można odpowiednio dostosować i zaaranżować, aby każdy z wyodrębnionych  lokali spełniał oczekiwania najemców – dodaje.

 

Kawalerka vs Wehikuł w liczbach

Na warszawskim Mokotowie ceny kawalerek na rynku młodym wtórnym (czyli wybudowane po 2017 r.) zaczynają się od 15 000 zł/m2. Za 35-metrowe mieszkanie, wykończone w standardzie podwyższonym, zapłacilibyśmy więc około  525 000 zł. Całkowita opłata za wynajem pojedynczego mieszkania w tej okolicy wynosi 2 700 – 3 000 zł, z czego kosztem dla wynajmującego jest czynsz administracyjny w wysokości ok. 500 zł. Inwestor może więc liczyć na zysk rzędu 2 300 zł miesięcznie. Takie mieszkanie zwróci się zatem mniej więcej po 20 latach.

Przy większym metrażu w tej samej dzielnicy ceny kształtują się na poziomie 14 000 zł/m2. Przyjmując do wyliczeń najniższą cenę, 45-metrowe mieszkanie wraz z wykończeniem w wyższym standardzie będzie warte 630 000 zł. Przy zamianie tej nieruchomości w dwulokalowy Wehikuł Inwestycyjny, za każde lokum można pobrać 1 900 – 2 000 zł. Po odjęciu czynszu wynoszącego ok. 600 zł inwestor zyskuje więc  sumarycznie ok. 3 300 zł miesięcznie. Ta inwestycja, choć droższa, zwróci się już po 15 latach.

Nieruchomości inwestycyjnych można szukać samemu, jednak jest to angażujący proces, który wymaga wiedzy i doświadczenia. Rozpoczynając przygodę w tej branży łatwo o bardzo kosztowne błędy, jednak na rynku są firmy oferujące gotowe produkty inwestycyjne z gwarancją pasywnego zysku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.