Wrocław Campus 39 Panattoni na celowniku e-commerce – wynajęte blisko 80 000 mkw
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozkręca największą na Dolnym Śląsku inwestycję - Wrocław Campus 39. Deweloper wynajął blisko 85 000 m kw. dwóm najemcom, z czego ponad 78 000 m kw. zajmie e-commerce. Obecnie budowane jest 160 000 m kw - połowa metrażu będzie gotowa już we wrześniu br. Campus Wrocław 39 docelowo zajmie 200 000 m kw. i przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie „Excellent”.
Wrocław Campus 39 – coraz więcej powierzchni dla e-commerce i elektromobilności. Panattoni już we wrześniu br. ukończy pierwsze 80 000 m kw. kompleksu Wrocław Campus 39. Park znajduje się w pobliżu magazynów firmy Amazon oraz kompleksu koreańskiego LG, obejmującego m.in. największa w Europie fabrykę baterii litowo-jonowych dla aut elektrycznych. Powierzchnia dostarczona w takiej lokalizacji to doskonała wiadomość dla sektora handlu internetowego i elektromobilności, i już są jej pierwsze efekty i najmy. Na 78 000 m kw. prowadzone będą operacje dla branży e-commerce, obejmujące wiele europejskich rynków. Kompleks to także dobre miejsce dla logistyki – jedna z czołowych firm z tego sektora wynajęła 6000 m kw. powierzchni, na której powstanie cross-dock. Wrocław Campus 39 osiągnie docelowo 200 000 m kw.
- „Rosnąca cały czas sprzedaż w kanale on-line w Europie napędziła pierwszy bardzo duży najem w ramach Wrocław Campus 39 i spodziewamy się kolejnych” - komentuje Damian Kowalczyk, Development Director z Panattoni z Panattoni i dodaje: Przychody rynku e-commerce w Europie będą rosły do 2025 r. średnio o 5,16 proc. rocznie. Nieustanny wzrost tego segmentu motywuje największych graczy, do poszukiwania lokalizacji o paneuropejskim potencjale, dzięki czemu mogą obsługiwać więcej niż jeden rynek. Dlatego doskonałym wyborem dla e-commerce jest Wrocław Campus 39, który cechują: bliskość autostrady A4 czy drogi ekspresowej S8, dostęp do pracownika, a także bardzo dobry klimat do rozwoju biznesu w regionie”.
Wrocław Campus 39 to doskonała lokalizacja dla biznesu. Stolica Dolnego Śląska, w rankingu fDi Magazine zajęła pierwsze miejsce wśród polskich miast i piętnaste na całym świecie pod względem potencjału inwestycyjnego, co napędza cały region. Ponadto największy kompleks Panattoni w okolicy jest doskonale skomunikowany zarówno z najważniejszymi ośrodkami w Polsce, jak i Europie. Przebiegająca niedaleko obiektu autostrada A4 pozwala na sprawne dotarcie zarówno do Górnego Śląska, czy Krakowa, jak i Berlina i na Ukrainę. W niewielkiej odległości przebiega również droga ekspresowa S8, łącząca kompleks z Warszawą i Łodzią, ale także czeską Pragą. Ponadto zaledwie 15 minut od inwestycji znajduje się międzynarodowe lotnisko. Wrocław Campus 39 zyskuje także na swojej lokalizacji w Polsce, ze względu na błyskawicznie rozwijający się lokalny rynek e-commerce.
Tylko w 2020 r. Polacy w przestrzeni online dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, co oznacza wzrost o 31,4% w stosunku do roku 2019, a dynamika ta jest o 2,5 raza wyższa niż europejska średnia. Dodatkowo według prognoz PwC wartość polskiego rynku e-commerce, która wyniosła ok. 100 mld zł w 2020 r., wzrośnie do 162 mld już w 2026 roku.
Wrocław Campus 39 docelowo składać się będzie z 5 budynków przystosowanych zarówno do magazynowania, jak i lekkiej produkcji, a ok. 14 000 m kw. zajmą biura. Cała inwestycja przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie „Excellent”, a deweloper dostarczy szereg rozwiązań zarówno z zakresu ekologii, jak i wellbeingu. W obiekcie zaimplementowane zostaną systemy ograniczające zużycie wody, energii i ciepła, a także znacznie ograniczające emisję CO2, a pracownicy skorzystają m.in. z zielonych stref relaksu, infrastruktury rowerowej, czy stacji ładownia samochodów elektrycznych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.