Wykorzystaj potencjał wakacji, czyli franczyza przez 3 miesiące w roku
Istnieje franczyza, która proponuje intensywny model współpracy, ograniczający się jedynie do miesięcy wakacyjnych. Taki elastyczny koncept posiada w swojej ofercie sieć LodyBonano. To Bonano Holiday – lodziarnia, która świetnie sprawdza się w miejscowościach turystycznych.
Do otworzenia Bonano Holiday wystarczy dzierżawa kawałka działki z przyłączem elektrycznym i kilkanaście tysięcy złotych wkładu własnego. Jednak aby koncept zadziałał, jest jeden warunek – doskonała lokalizacja. A tą zapewnią miejscowości turystyczne ze stałym przepływem ludzi. Największe zyski przynoszą okolice plaż, parków, ważnych zabytków czy terenów rekreacyjnych w popularnych kurortach.
Miejsca te charakteryzują się dużą sezonowością, która ogranicza możliwości sprzedaży zwykle do trzech, maksymalnie czterech miesięcy w roku. To właśnie z tej przyczyny Bonano Holiday jest chętnie wybierane przez franczyzobiorców, którzy w maksymalnie krótkim czasie chcą wygenerować spore zyski. To pozwala im przez resztę roku zająć się, np. innym biznesem lub pracować na etacie.
– Bonano Holiday to elastyczny model współpracy, stworzony z myślą o osobach, które oczekują intensywnej franczyzy sezonowej. Nasze doświadczenia pokazują, że już po pierwszych wakacjach franczyzobiorcy uzyskują zwrot inwestycji. W tym przypadku kluczem do sukcesu są pogoda i odpowiednie miejsce. I jakkolwiek na warunki atmosferyczne nie mamy wpływu, to znalezienie działki z potencjałem jest już w zasięgu naszych możliwości – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci LodyBonano.
Mała przestrzeń, duży potencjał sprzedaży
Bonano Holiday to nic innego jak obrandowany kontener gastronomiczny, budka lub pawilon o powierzchni minimum 6 m kw. Tyle wystarczy, aby pomieścić w nim pełne wyposażenie, m.in. maszynę do lodów i inne niezbędne sprzęty, a także zapewnić komfort pracownikowi.
Na menu składają się kultowe pozycje, które cechuje łatwość wykonania i brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń gastronomicznych. Pozwala to na zmniejszenie przestrzeni potrzebnej do aranżacji lokalu, w którym prowadzona będzie sprzedaż lodów z automatu i usprawnienie obsługi klientów. Wygląd zewnętrzny lodziarni jest spójny z brandingiem sieci – każdy punkt utrzymany jest w radosnej, przyciągającej wzrok kolorystyce, dzięki czemu wyróżnia się z tłumu innych lokali.
Krótsza działalność to mniejsze opłaty
LodyBonano to jedna z niewielu dostępnych na polskim rynku franczyz, w której nie trzeba ponosić opłat z tytułu przyłączenia do sieci ani dzielić procentem od zysków. To w połączeniu z niskimi kosztami inwestycji początkowej i realną szansą na szybki zwrot, stanowi atrakcyjną ofertę dla osób, dla których lodziarnia jest biznesem dodatkowym. Na tym jednak nie koniec.
– W przypadku konceptu Bonano Holiday miesięczna opłata franczyzowa wynosi jedynie 600 zł netto. Co ważne, jest ona wymagana jedynie przez 3 miesiące w roku, czyli wyłącznie przez okres faktycznego funkcjonowania lodziarni. To kolejny krok w stronę elastycznego modelu współpracy z partnerami, na który kładziemy duży nacisk – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano.
Sieć pomoże ocenić potencjał lokalizacji
Aby zostać franczyzobiorcą LodyBonano nie trzeba spełniać żadnych wygórowanych warunków. Wystarczą chęci do pracy, rzetelność, a także gotowość pokrycia kosztów inwestycji. Sieć oferuje swoje wsparcie na każdym etapie jej realizacji. Pomaga także ocenić potencjał danego miejsca.
– W branży lodowej odpowiednia lokalizacja jest niezwykle istotna, a w przypadku Bonano Holiday można powiedzieć, że kluczowa. Dlatego przyszli franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wskazówki dotyczące jej wyboru. Dzięki temu jesteśmy w stanie zminimalizować ryzyko i zwiększyć szansę partnerów na rozwijanie dochodowego biznesu – podsumowuje Monika Zalewska.
Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ
Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.