Wymarzony urlop, to bezpieczny urlop
Przed nami upragnione wakacje. Wszystko wskazuje na to, że będą już w miarę normalne – bez koronawirusowych obostrzeń. Jednak zanim wyjedziemy na zasłużony urlop, warto zastanowić się, w jaki sposób zabezpieczyć swoje domy i mieszkania, by po powrocie nie czekała na nas niemiła niespodzianka. Wszak letnie miesiące to żniwa dla złodziei. Pamiętać powinni też o tym właściciele działek rekreacyjnych i domków letniskowych, do których poza sezonem się nie zagląda.
Tu z pomocą przychodzi rozwiązanie, które proponuje STEKOP S.A., czyli DIONE – inteligentny i bezprzewodowy system alarmowy z funkcją monitoringu, który działa dzięki WiFi oraz GSM. Aby poczuć się bezpiecznie, wystarczy smartfon i odpowiednia aplikacja.
– Dzięki takiemu rozwiązaniu można monitorować dom z dowolnego miejsca na świecie. Co ciekawe, bezprzewodowe systemy alarmowe są wysoce konfigurowalne i dostępne do samodzielnego montażu, dodatkowo mogą zostać objęte profesjonalnym monitoringiem firmy ochroniarskiej – mówi Artur Klemensowicz, przedstawiciel STEKOP S.A.
Autorami tego rozwiązania są inżynierowie i programiści STEKOP-u. Nowoczesna aplikacja mobilna Dione została specjalnie zaprojektowana, żeby umożliwić zwykłemu użytkownikowi zarządzanie systemem alarmowym. Aplikacja DIONE pracuje w systemie Android i iOS. Pozwala ona konfigurację oraz profesjonalną obsługę systemu.
– Dzięki przeprowadzeniu analizy rzeczywistych potrzeb użytkowników, aplikacja nie przypomina klasycznego manipulatora do sterowania systemem alarmowym. Obsługa systemu jest intuicyjna i nie wymaga przeszkolenia. Użytkownik sam dobiera symbole graficzne przyporządkowane do stref ochrony w obiekcie i przypisuje zdjęcia innych użytkowników systemu. Wystarczy rzut oka na aplikację, by wiedzieć, jaki jest stan obiektu i jego poszczególnych stref (np. czy system alarmowy w garażu jest załączony) lub sprawdzić, kto z domowników/pracowników aktualnie przebywa w obiekcie. Wszystkie te cechy systemu sprawiają, że jest to innowacyjne i solidne rozwiązanie, dotychczas niespotykane na rynku polskim – dodaje Klemensowicz.
Co jeszcze wyróżnia DIONE? Nie jest to system, który tylko alarmuje o włamaniach. Posiada on również funkcję powiadomień o pożarze i ulatniającym się gazie. Dodatkowo z poziomu aplikacji mobilnej DIONE można uruchomić funkcję wezwania pomocy lub grupy interwencyjnej do monitorowanego obiektu.
Kompleksowość tego rozwiązania oraz integracja wielu podsystemów sprawia, że użytkownik nie musi martwić się o zapewnienie ochrony przed poszczególnymi zagrożeniami. To znacząco zwiększa bezpieczeństwo i generuje duże oszczędności.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.