Wymień telefon i posadź drzewo wraz z OnePlus: marka stawia na recykling
OnePlus, globalna firma technologii mobilnych, wprowadza nowy ekoprogram, którego celem jest recykling smartfonów i tym samym zmniejszenie niekorzystnego wpływu produkcji elektroniki użytkowej na planetę. We współpracy z Ecologi, organizacją działającą na rzecz ochrony klimatu, OnePlus zasadzi nowe drzewo za każdym razem, gdy użytkownik wymieni telefon za pośrednictwem strony OnePlus.com.
Priorytetem OnePlus, w ramach najnowszego programu, jest posadzenie jak największej liczby drzew na specjalnie wyznaczonych terenach leśnych na całym świecie. Marka ma nadzieję zachęcić w ten sposób klientów do wymiany smartfona na nowszy model z portfolio firmy (m.in. OnePlus 10T, OnePlus Nord 2T i OnePlus 10 Pro).
– W OnePlus zawsze chcemy być blisko naszych konsumentów, a nic tak nie jednoczy, jak wspólne działanie w imię ważnej sprawy. Cieszymy się, że możemy umożliwić fanom wywieranie pozytywnego wpływu na planetę. Nasza współpraca z Ecologi to dopiero początek działań na rzecz ochrony środowiska i krok w stronę zrównoważonego podejścia OnePlus w biznesie – komentuje Tuomas Lampen, dyrektor ds. strategii OnePlus w Europie.
– W branży elektroniki użytkowej wciąż jest sporo do zrobienia, dlatego bardzo doceniamy, że OnePlus wdrożył projekt, który ma na celu zmniejszenie wpływu swoich produktów na środowisko, a także wspiera programy zalesiania. Mamy nadzieję, że OnePlus będzie stanowić przykład dla innych firm z tej branży, inspirując je do przyłączenia się do zbiorowej walki ze zmianami klimatu – dodaje Linda Adams, dyrektor ds. partnerstwa w Ecologi.
Klienci mogą już wymieniać swoje urządzenia na stronie OnePlus.com, a marka zasadzi jedno drzewo za każdy produkt poddany recyklingowi. Dodatkowo konsumenci nadal będą mogli korzystać z ograniczonych czasowo promocji dostępnych w momencie, gdy zdecydują się na wymianę.
Współpraca z Ecologi jest ważnym elementem działań OnePlus w zakresie zrównoważonego rozwoju. OnePlus wprowadza system zarządzania środowiskowego w całym cyklu życia swoich produktów i rozwija ekologiczny asortyment oraz opakowania, aby prowadzić działalność przyjazną dla planety i zrealizować globalny cel neutralności węglowej.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.