Zadruk małych komponentów elektronicznych
Jaką drukarkę przemysłową wybrać dla małych komponentów elektronicznych?
Komponenty wykorzystywane w branży elektronicznej wymagają stosowania oznaczeń drukowanych bardzo drobną czcionką, aby więc umieścić je na powierzchni drobnych elementów, konieczne jest użycie bardzo małych etykiet. Wybór odpowiedniej drukarki przemysłowej stanowi gwarancję czytelnego zadruku w wysokiej jakości nawet w tak wymagających przypadkach.
Producenci komponentów elektronicznych stosują etykiety między innymi do śledzenia ścieżki elementów na linii produkcyjnej czy też oznaczania numerów seryjnych. Produkty o niewielkich gabarytach wymagają umieszczania etykiet o wymiarach zaczynających się już od kilku milimetrów. Jednocześnie dla zachowania prawidłowego przebiegu dalszych procesów konieczne jest zapewnienie wydajnego i precyzyjnego zadruku takich etykiet. Należy więc upewnić się, że wybrana drukarka przemysłowa będzie w stanie spełnić oba te warunki.
Czym powinna cechować się drukarka do małych komponentów?
Drukarka wykorzystywana do zadruku etykiet umieszczanych na komponentach elektronicznych powinna mieć jak najwyższą rozdzielczość. Te drobne elementy są produkowane w ilościach hurtowych. Drukarki przemysłowe są integrowane z innymi maszynami działającymi na linii produkcyjnej, muszą więc nadążać za tempem ich pracy.
Kolejnym istotnym aspektem jest precyzja. Odpowiednia rozdzielczość musi gwarantować, że druk będzie wyraźny i czytelny. W branży elektronicznej wykorzystuje się różnego rodzaju moduły, układy scalone, transformatory, czujniki, kable, dyski, dławiki, cewki, oscylatory, rezonatory, karty, pamięci RAM, diody, tranzystory i wiele innych podzespołów. Często cechują się one minimalnymi gabarytami, co nie eliminuje obowiązku odpowiedniego oznakowania takich produktów. Konieczne jest wówczas drukowanie małych, wąskich etykiet, których rozmiary zaczynają się od zaledwie kilku milimetrów.
Drukarki przemysłowe stosowane na liniach produkcyjnych powinny również mieć możliwość pracy bez konieczności podłączania ich do komputera, dlatego powinny zostać wyposażone w kartę sieciową. Niektórzy producenci oferują darmowe oprogramowanie umożliwiające zdalną obsługę urządzenia. Takie rozwiązanie pozwala usprawnić proces druku i daje specjalistom pracującym w dziale IT możliwość kontroli urządzeń bez konieczności przychodzenia na halę produkcyjną z laptopem w celu zdiagnozowania i wyeliminowania powstałego błędu. Najbardziej zaawansowane systemy posiadają nawet aplikacje dające możliwość zarządzania drukarką nie tylko z innego stanowiska, ale nawet innej lokalizacji, na przykład gdy siedziba firmy znajduje się w innym kraju.
Jaka drukarka będzie najlepsza do zadruku niewielkich komponentów elektronicznych?
Producenci działający w branży elektronicznej chcący wybrać najlepsze urządzenie drukujące do zintegrowania z linią produkcyjną stoją przed nie lada wyzwaniem. Na szczęście na rynku kilka sprawdzonych rozwiązań przeznaczonych do precyzyjnego zadruku małych etykiet.
– W przypadku wyboru urządzenia do zadruku niewielkich komponentów elektronicznych naszym klientom często polecamy drukarki etykiet marki TSC z serii MX. Drukarki z 4-calową głowicą w wariancie o rozdzielczości 600 dpi umożliwia precyzyjny zadruk etykiet o szerokości już od 3 mm i jest wyposażone w dodatkowy moduł docisku materiału. Taka dokładność w połączeniu z wysoką jakością druku sprawia, że drukarka doskonale sprawdza się podczas drukowania etykiet na komponenty o minimalnych gabarytach – tłumaczy Arkadiusz Krużycki, menedżer produktu w Dziale Rozwoju Produktu w Etisoft.
Sprawdzone drukarki do małych etykiet mogą być z powodzeniem stosowane do drukowania oznaczeń na komponenty elektroniczne. Jedną z najważniejszych zalet tego typu urządzeń jest wysoka precyzja druku nawet dla etykiet o minimalnych rozmiarach. Dzięki niej numery seryjne, kody oraz inne dane są wyraźne i mogą zostać bez problemu odczytane zarówno przez człowieka, jak i urządzenia skanujące.
– Firma TSC udostępnia również bezpłatne oprogramowanie do zarządzania drukarkami. Pozwala to na zdalne zarządzanie każdą drukarką z osobna, niezależnie od tego, w jakim miejscu znajduje się urządzenie – mówi ekspert. To doskonałe rozwiązanie dla dużych przedsiębiorstw zajmujących się produkcją komponentów elektronicznych na skalę międzynarodową.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.