Komunikaty PR

Zakupowe szaleństwo się zbliża. Bezpieczne zakupy nie tylko w Black Friday.

2022-10-22  |  01:00
Biuro prasowe

Eksperci szacują, że wydatki na zakupy robione podczas Black Friday oraz Cyber Monday przekroczą w tym roku na całym świecie bilion dolarów. Sprzedawcy czekają na 25 listopada, zacierając ręce. Nie próżnują również hakerzy, którzy prawdopodobnie w ostatnim tygodniu listopada przeprowadzą ofensywę. Należy liczyć się z tym, że wzrośnie liczba niechcianych wiadomości e-mail oraz SMS-ów, które będą zawierać informacje o niepowtarzalnych okazjach i super promocjach.  Niestety, niemała część z nich będzie pochodzić od oszustów podszywających się pod znane sklepy i marki. Pechowcy mogą trafić na oszukańcze strony internetowe i reklamy w mediach społecznościowych - promujące oferty zbyt dobre, aby mogły być prawdziwe. Cyberprzestępcy za pomocą bardziej i mniej wyrafinowanych sposobów starają się w gorącym okresie zakupowym pozyskać dane osobowe oraz uwierzytelniające klientów. 

 

  • Czasami internauci dają się nabierać na proste sztuczki, takie jak spam, ale bywa też, że wina leży po stronie właścicieli platform handlowych. Słabe zabezpieczenia lub ich brak narażają klientów na utratę wrażliwych danych. Dlatego lepiej dokonywać zakupów w znanych, cieszących się dobrą opinią sklepach online, nawet jeśli ceny w nich są nieznacznie wyższe - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.

 

 

Firma Bitdefender przygotował kilka porad, które pozwolą ominąć pułapki zastawiane przez hakerów nie tylko Black Friday oraz Cyber Monday, ale za każdym razem, kiedy udaną się do sklepu online.

 

 

  • Zabezpiecz swoje konta online unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe, jeśli to możliwe.
  • Uważaj na strony internetowe podszywające się pod znanych producentów, a czasami platformy handlowe. Najlepiej sprawdzić pasek adresu pod kątem literówek oraz błędów gramatycznych
  • Przeglądaj oferty na platformach, które znasz lub na których wcześniej robiłeś zakupy. Jeśli robisz zakupy w nieznanej witrynie, zamiast karty kredytowej użyj karty wirtualnej lub usługi płatniczej innej firmy
  • Do zakupów świątecznych używaj karty kredytowej. Umożliwi to kwestionowanie wszelkich fałszywych opłat
  • Kupuj tylko na platformach korzystających z HTTPS. Możesz to sprawdzić w polu adresu URL w swojej przeglądarce
  • Przed zakupem na platformie nowej firmy sprawdź opinie klientów. Nigdy też nie zapisuj danych swojej karty płatniczej na stronie, której nie ufasz
  • Pomiń wszelkie oferty zbyt dobre, aby były prawdziwe, nawet jeśli jest to Black Friday
  • Nie korzystaj z publicznych sieci Wi-Fi do robienia zakupów ani korzystania z usług bankowych. Jeśli musisz połączyć się z siecią publiczną, użyj VPN, aby mieć pewność, że oszuści nie przechwycą poufnych informacji

 

 

Specjaliści od bezpieczeństwa zalecają również zainstalowanie na komputerach oraz smartfonach oprogramowania antywirusowego. Zastosowanie antywirusa skutecznie chroni użytkownika przed malwarem, phishingiem, a w wielu wypadkach również przed ransomwarem. Czasami ofiary nie zdają sobie sprawy, że padły ofiara oszustwa w wyniku, którego straciły swoją tożsamość cyfrową. W tym celu pomocne mogą być usługi ochrony tożsamości. Ich subskrybenci otrzymują informacje o wszelkich naruszeniach w czasie rzeczywistym, monitorowanie oszustw,

 

Niektórzy producenci, w tym między innymi Bitdefender, oferują specjalne przeglądarki internetowe pozwalające na realizację bezpiecznych e-zakupów i usług bankowości elektronicznej. Realizuję między innymi takie funkcje jak menadżer haseł czy ochronę hotspotów, kiedy urządzenie jest podłączone do niezabezpieczonych sieci Wi-Fi

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.