Komunikaty PR

Zalando wprowadza kolekcje mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami

2022-10-20  |  10:30
  • W ramach zaangażowania w modę inkluzywną Zalando opracowało pierwsze kolekcje adaptacyjne dla marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn oraz Even&Odd, które będą dostępne w Polsce i na pozostałych 24 rynkach.
  • Ponadto w ofercie Zalando w 9 krajach, w tym w Polsce, znajdzie się kolekcja Adaptive marki Tommy Hilfiger.
  • Specjalnie stworzona strona internetowa oraz towarzysząca jej kampania marketingowa mają na celu pomoc klientom w odkrywaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej na Zalando. Kolejne usprawnienia w zakresie doświadczeń zakupowych klienta planowane są w kolejnych miesiącach.

 

BERLIN, 19 października 2022 // Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza swoją pierwszą kolekcję mody adaptacyjnej, składającą się z ponad 140 stylizacji w ramach marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd. Moda adaptacyjna to odzież, obuwie i akcesoria, zaspokajające potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Kolekcje zostały zaprojektowane w taki sposób, aby były jak najbardziej przystępne i dostosowane do potrzeb osób żyjących z trwałą lub czasową niepełnosprawnością. Oferta dostępna na wszystkich rynkach Zalando, obejmuje odzież damską i męską, a także obuwie i jest częścią zobowiązania firmy do zapewnienia do 2025 roku jak najbardziej inkluzywnych - asortymentu i doświadczeń dla niedostatecznie reprezentowanych grup.

 

Według WHO, jeden na pięciu Europejczyków żyje z jakąś formą niepełnosprawności. Przez wprowadzenie mody adaptacyjnej Zalando chce wykonać pierwszy krok i i dotrzeć do osób żyjących z różnego rodzaju ograniczeniami, takimi jak te w zakresie ruchu i sprawności czy też z nadwrażliwością sensoryczną. Skierowana jest również do opiekunowów dzieci z niepełnosprawnościami. Asortyment pierwszych kolekcji obejmuje produkty zaprojektowane dla osób na wózkach inwalidzkich (dopasowane do pozycji siedzącej), artykuły wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie, a także łatwo zapinające się lub dostosowane do protez czy opatrunków. Przed wprowadzeniem kolekcji Zalando przeprowadziło szeroko zakrojone jakościowe i ilościowe badania na kilku rynkach, aby lepiej zrozumieć doświadczenia i potrzeby klientów z niepełnosprawnościami. 

 

Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie - Starting Point for Fashion - przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody - znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.

 

Przez cały czas tworzenia i projektowania kolekcji dla marek własnych, Zalando współpracowało z agencją kreatywną All is for All, która specjalizuje się we wspieraniu marek na drodzę do ich prawdziwej  inkluzywności i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Grace Stratton, Dyrektorka All is for All, tłumaczy: Poza kwestią funkcjonalności, niepełnosprawność tworzy wspólnotę, jest wspólnym życiowym doświadczeniem i czymś, co osoby bez tych ograniczeń muszą głębiej zrozumieć i docenić. Jako partnerzy wspieraliśmy Zalando podczas całej drogi, łącznie z projektowaniem pozycjonowania i przekazów tej kampanii. Jesteśmy dumni ze sposobu, w jaki przedstawia ona osoby z niepełnosprawnościami i wdzięczni Zalando za autentyczne partnerstwo.

 

Aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami w odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu asortymentu mody adaptacyjnej, Zalando uruchamia poświęcony jej portal, strony z kolekcjami, a także flagi identyfikujące produkty adaptacyjne. Również w tym przypadku, przez cały proces tworzenia doświadczenia klienta i aktywacji marketingowej, Zalando korzystało ze wsparcia i konsultacji All is for All. Aby zwiększyć świadomość na temat mody adaptacyjnej, Zalando przygotowało  specjalną kampanię marketingową "Ty w roli głównej", reprezentującą głosy społeczności osób z niepełnosprawnościami i zawierającą treści stworzone przez talenty ją reprezentujące.

 

Równocześnie w asortymencie Zalando na 9 rynkach, w tym w Polsce (a także w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech), pojawi się kolekcja marki Tommy Hilfiger Adaptive. Pierwsze z ponad 130 modeli odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej są już dostępne na Zalando, reszta wkrótce trafi na platformę. Tommy Hilfiger to globalna marka lifestylowa, która od 2017 roku konsekwentnie produkuje modę adaptacyjną i inwestuje w nią, co czyni markę idealną do uzupełnienia oferty Zalando na początku drogi firmy w kierunku mody adaptacyjnej. Towarzysząca kampania marketingowa została stworzona dla kolekcji Tommy Hilfiger Adaptive przez Zalando Marketing Services (ZMS).

 

W kolejnych miesiącach Zalando nadal będzie uważnie słuchać społeczności osób z niepełnosprawnościami i uczyć się od nich, aby móc dalej ulepszać doświadczenia klientów w wyszukiwaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.