Komunikaty PR

Zalando wprowadza kolekcje mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami

2022-10-20  |  10:30
  • W ramach zaangażowania w modę inkluzywną Zalando opracowało pierwsze kolekcje adaptacyjne dla marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn oraz Even&Odd, które będą dostępne w Polsce i na pozostałych 24 rynkach.
  • Ponadto w ofercie Zalando w 9 krajach, w tym w Polsce, znajdzie się kolekcja Adaptive marki Tommy Hilfiger.
  • Specjalnie stworzona strona internetowa oraz towarzysząca jej kampania marketingowa mają na celu pomoc klientom w odkrywaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej na Zalando. Kolejne usprawnienia w zakresie doświadczeń zakupowych klienta planowane są w kolejnych miesiącach.

 

BERLIN, 19 października 2022 // Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza swoją pierwszą kolekcję mody adaptacyjnej, składającą się z ponad 140 stylizacji w ramach marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd. Moda adaptacyjna to odzież, obuwie i akcesoria, zaspokajające potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Kolekcje zostały zaprojektowane w taki sposób, aby były jak najbardziej przystępne i dostosowane do potrzeb osób żyjących z trwałą lub czasową niepełnosprawnością. Oferta dostępna na wszystkich rynkach Zalando, obejmuje odzież damską i męską, a także obuwie i jest częścią zobowiązania firmy do zapewnienia do 2025 roku jak najbardziej inkluzywnych - asortymentu i doświadczeń dla niedostatecznie reprezentowanych grup.

 

Według WHO, jeden na pięciu Europejczyków żyje z jakąś formą niepełnosprawności. Przez wprowadzenie mody adaptacyjnej Zalando chce wykonać pierwszy krok i i dotrzeć do osób żyjących z różnego rodzaju ograniczeniami, takimi jak te w zakresie ruchu i sprawności czy też z nadwrażliwością sensoryczną. Skierowana jest również do opiekunowów dzieci z niepełnosprawnościami. Asortyment pierwszych kolekcji obejmuje produkty zaprojektowane dla osób na wózkach inwalidzkich (dopasowane do pozycji siedzącej), artykuły wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie, a także łatwo zapinające się lub dostosowane do protez czy opatrunków. Przed wprowadzeniem kolekcji Zalando przeprowadziło szeroko zakrojone jakościowe i ilościowe badania na kilku rynkach, aby lepiej zrozumieć doświadczenia i potrzeby klientów z niepełnosprawnościami. 

 

Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie - Starting Point for Fashion - przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody - znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.

 

Przez cały czas tworzenia i projektowania kolekcji dla marek własnych, Zalando współpracowało z agencją kreatywną All is for All, która specjalizuje się we wspieraniu marek na drodzę do ich prawdziwej  inkluzywności i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Grace Stratton, Dyrektorka All is for All, tłumaczy: Poza kwestią funkcjonalności, niepełnosprawność tworzy wspólnotę, jest wspólnym życiowym doświadczeniem i czymś, co osoby bez tych ograniczeń muszą głębiej zrozumieć i docenić. Jako partnerzy wspieraliśmy Zalando podczas całej drogi, łącznie z projektowaniem pozycjonowania i przekazów tej kampanii. Jesteśmy dumni ze sposobu, w jaki przedstawia ona osoby z niepełnosprawnościami i wdzięczni Zalando za autentyczne partnerstwo.

 

Aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami w odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu asortymentu mody adaptacyjnej, Zalando uruchamia poświęcony jej portal, strony z kolekcjami, a także flagi identyfikujące produkty adaptacyjne. Również w tym przypadku, przez cały proces tworzenia doświadczenia klienta i aktywacji marketingowej, Zalando korzystało ze wsparcia i konsultacji All is for All. Aby zwiększyć świadomość na temat mody adaptacyjnej, Zalando przygotowało  specjalną kampanię marketingową "Ty w roli głównej", reprezentującą głosy społeczności osób z niepełnosprawnościami i zawierającą treści stworzone przez talenty ją reprezentujące.

 

Równocześnie w asortymencie Zalando na 9 rynkach, w tym w Polsce (a także w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech), pojawi się kolekcja marki Tommy Hilfiger Adaptive. Pierwsze z ponad 130 modeli odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej są już dostępne na Zalando, reszta wkrótce trafi na platformę. Tommy Hilfiger to globalna marka lifestylowa, która od 2017 roku konsekwentnie produkuje modę adaptacyjną i inwestuje w nią, co czyni markę idealną do uzupełnienia oferty Zalando na początku drogi firmy w kierunku mody adaptacyjnej. Towarzysząca kampania marketingowa została stworzona dla kolekcji Tommy Hilfiger Adaptive przez Zalando Marketing Services (ZMS).

 

W kolejnych miesiącach Zalando nadal będzie uważnie słuchać społeczności osób z niepełnosprawnościami i uczyć się od nich, aby móc dalej ulepszać doświadczenia klientów w wyszukiwaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.