Zalman CNPS10X Performa ST - dyskretne chłodzenie dla mocnych procesorów

Chłodzenie Zalman CNPS10X Performa ST jest adresowane do osób szukających cichego, dyskretnego chłodzenia o wysokiej wydajności. Kluczem do sukcesu ma być 135-mm wentylator turbinowy, formujący zwarty strumień powietrza. Cechuje się on mniejszymi wibracjami i chłodzi także sekcję VRM płyty głównej.
Zalman CNPS10X Performa ST to chłodzenie procesora, które ma przyciągać uwagę subtelnym designem i kulturą pracy. W swoich materiałach producent porównuje jego głośność do szeptu czy poziomu szumów cichej, pozbawionej ruchu ulicy. Konstrukcja wyposażona w wentylator turbinowy o średnicy 135 mm ma generować nie więcej niż 27 dBA. Śmigło z łożyskami EBR ma też formować bardziej zwarty strumień powietrza (przepływ ok. 127,7 m sześciennych /h) i być mniej podatne na wibracje.
W porównaniu z wentylatorami, z łożyskami tulejowymi, wyższa ma być także jego żywotność. Jest ona szacowana na około 50 000 godzin, a więc o ponad 50% więcej. Śmigło osadzone jest na aluminiowym radiatorze, do którego ciepło dostarczają miedziane ciepłowody. Każdy z nich ma sześć milimetrów średnicy i bezpośredni kontakt z procesorem, dzięki technologii DTH. Konstrukcja coolera pozwala nie tylko na schładzanie CPU, lecz także sekcję zasilania (VRM) płyty głównej.
Dzięki asymetrycznej konstrukcji radiatora, Zalman CNPS10X Performa ST ma być chłodzeniem przyjaznym wysokim modułom pamięci RAM. Jednocześnie powinno ono bez trudu zmieścić się w obudowach midi tower - jego wysokość to 155 milimetrów. Ważąca 860 g konstrukcja współpracuje z większością popularnych podstawek pod procesory Intela i AMD. Jej osiągi mają z kolei wystarczać do ostudzenia jednostek z serii Core i9 czy Ryzen 9.
Chłodzenie procesora Zalman CNPS10X Performa ST będzie sprzedawane w zestawie z pastą Zalman ZM-STC8, która ma odznaczać się wysokim przewodnictwem cieplnym.
Zalman CNPS10X Performa ST wyceniono na ok. 180 zł
Dane techniczne:
- model: CNPS10X Performa ST
- wymiary: 135 x 95 x 155 mm
- materiał: aluminium, miedź
- waga: 860 g
- kompatybilne podstawki:
- Intel LGA2066/2011-V3/2011/1200/115X
- AMD: AM4
- maks. TDP procesora: 180 W
- wymiary wentylatora: 135 x 135 x 25 mm
- prędkość obrotowa wentylatora: 700 - 1500 obr./min. (+/- 10%)
- maks. przepływ powietrza: ok. 127,7 m3/h (+/-10%)
- maks. natężenie hałasu: 27 dB(A) +/-10%
- łożyskowanie wentylatora: EBR
- żywotność wentylatora: 50 000 godzin

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.