Komunikaty PR

Zielone dziennikarstwo ze statuetką TGE. Partnerem promotorzy energii z OZE

2021-07-02  |  14:00
Biuro prasowe

Do konkursu zgłoszono  rekordową liczbę materiałów. Te ocenione najwyżej, kapituła konkursu ogłosiła we wtorek 29 czerwca podczas uroczystej gali w Villi Foksal w Warszawie. Kapitała wyłoniła najlepsze projekty dziennikarskie na temat rynku energetycznego. Do 7. edycji „Platynowych Megawatów” zgłoszono dokładnie 63 prace 26 autorów, w tym po raz pierwszy od 2014 roku, a więc debiutanckiej odsłony konkursu, jury oceniało 2 podcasty. 

Wynik tegorocznej edycji rozstrzygnęli organizatorzy z Towarowej Giełdy Energii oraz przedstawiciele Patronów i Partnerów konkursu – w składzie z jedyną na polskim rynku spółka energetyczną, która może się pochwalić całkowicie zielonym miksem – Respect Energy S.A. 

Eksperci wyróżnili 6 materiałów, w tym prace: Magdaleny Graniszewskiej w kategorii „Najlepsza publikacja na temat rynku energii elektrycznej w roku 2020”, Tomasza Furmana („Najlepsza publikacja na temat rynku gazu w roku 2020”), Bartłomieja Sawickiego (wyróżnienie specjalne Kapituły Konkursu za wnikliwość w pracy dziennikarskiej i przybliżanie praktycznych aspektów energetyki prosumenckiej) oraz wspólny projekt podcastowy Wojciecha Jakóbika i Mariusza Marszałkowskiego w kategorii „Najlepszy materiał audiowizualny na temat branży energetycznej w roku 2020”. 

Najważniejszy tytuł trafił do dziennikarza portalu WNP.pl – Ireneusza Chojnackiego, który został wyróżniony w kategorii „Najlepsza publikacja na temat rynku odnawialnych źródeł energii w roku 2020” za artykuł „Ograniczanie produkcji wiatraków na polecenie operatora? Jak nic innego nie pomoże…”. Do publicysty poruszającego problematykę źródeł odnawialnych trafiła nagroda główna dla Dziennikarza Roku 2020. 

Naznaczony pandemią koronawirusa oraz zjawiskami z nią związanymi 2020 rok przyniósł kontynuację transformacji krajowej elektroenergetyki w kierunku zero- i niskoemisyjnym. [...] Symboliczne dla całej branży było wstrzymanie w ubiegłym roku budowy elektrowni węglowej Ostrołęka C oraz rozpoczęcie rozmów dotyczących wygaszania kopalń węgla energetycznego. Był to więc rok ważny, obfitujący w wiele zmian i wyzwań, za którymi media, wypełniając swoją informacyjno-edukacyjną misję, musiały nadążać [...] – zaznaczał podczas uroczystej gali Ireneusz Chojnacki.

To już drugie tak istotne w środowisku dziennikarstwa branżowego wyróżnienie dla redaktora Chojnackiego. Po raz pierwszy tytuł Dziennikarza Roku publicysta WNP.pl otrzymał podczas pierwszej edycji konkursu w 2014 roku.

Z perspektywy Partnera, który na co dzień działa na rynku OZE, był to wyjątkowy wieczór, ponieważ najważniejsza nagroda powędrowała do przedstawiciela tzw. zielonego dziennikarstwa. Źródła odnawialne coraz częściej pojawiają się w mediach i to bardzo optymistyczny sygnał dla całego środowiska – zarówno biznesu, jak i konsumentów. Mam nadzieję, że w kolejnej edycji „Platynowych Megawatów” pojawi się jeszcze więcej materiałów poruszających problematykę zielonej energii – komentuje Dariusz Bliźniak, członek zarządu Respect Energy S.A., partnera konkursu. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.