Komunikaty PR

Kobiety w biznesie: najlepsze rezultaty w spółce z mężczyzną

2016-04-27  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Firmy, w których osobami decyzyjnymi są jednocześnie kobiety i mężczyźni, w minionym półroczu najczęściej odnotowywały wzrosty sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym oraz wzrost zatrudnienia. Płeć piękna wnosi też do firm nieco większy optymizm – wynika badań Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.

Firmy.net zaprezentował wnioski z szóstego badania polskich mikro- i małych firm w raporcie „Jak w Polsce prowadzi się własny biznes”. Oprócz analizy nastrojów gospodarczych pod kątem płci przedsiębiorcy, zawiera on także m.in. ocenę przez przedsiębiorców drugiego półrocza 2015 roku, analizę ich planów na bieżące półrocze, nastawienia do polityki rządu czy zainteresowania funduszami unijnymi.

Kondycja firm w zależności od płci osoby zarządzającej

Z badań wynika, że w drugiej połowie 2015 roku przedsiębiorstwa zarządzane tylko przez kobietę lub tylko przez mężczyznę cechowały się podobną stabilnością poziomu sprzedaży na rynku krajowym i rynkach zagranicznych. Na zbliżonym poziomie była także pozycja konkurencyjna ich firm, wskaźniki w zakresie poziomu zatrudnienia oraz ogólna kondycja przedsiębiorstwa.

Najlepszą sytuacją charakteryzowały się natomiast firmy, w których osobami decyzyjnymi były zarówno kobiety, jak i mężczyźni – częściej odnotowały one wzrosty sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym oraz wzrost zatrudnienia.

Więcej optymistek wśród kobiet na I połowę 2016 r.

Ponad 26 proc. kobiet decydujących o losach przedsiębiorstwa uważa, że bieżące półrocze przyniesie poprawę sytuacji ogólnej firmy, podczas gdy zdanie to podziela 25,4 proc. mężczyzn na podobnym stanowisku. O większym pesymizmie wśród mężczyzn świadczy także fakt, że co czwarty z nich był zdania, że pierwsza połowa 2016 roku przyniesie w przedsiębiorstwie pogorszenie sytuacji. Tego samego zdania było 22,2 proc. kobiet.

Również w przypadku prognoz dotyczących ogólnej sytuacji firmy czy kształtowania się poziomu cen, pozytywne nastawienie częściej było widoczne u kobiet niż u mężczyzn. Jednak to mężczyźni częściej prognozowali wzrosty w obszarze wolumenu sprzedaży na rynku krajowym, pozycji konkurencyjnej czy zatrudnienia.

W firmach zarządzanych przez reprezentantów obu płci stosunek optymistów i pesymistów jest równy i wynosi po 24,1 proc. Pozostała część firm z tej grupy była zdania, że w najbliższym czasie nie nastąpią znaczące zmiany sytuacji ogólnej firmy.

Komentarz do wyników badań:

"W minionym oraz bieżącym półroczu nie zaobserwowano istotnych różnic w ocenach ogólnej sytuacji firm u respondentów różnej płci. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni uważają, że w najbliższym czasie sytuacja ogólna ich firm nie ulegnie zmianie. Twierdzi tak połowa badanych. Warto natomiast zauważyć, że w przypadku kobiet panuje nieznacznie większy optymizm niż u mężczyzn. Zwracają także uwagę lepsze wyniki firm z damsko-męskim zarządem. Wygląda na to, że w biznesie, podobnie jak w życiu prywatnym, taki mieszany model zarządzania sprawdza się najlepiej" – komentuje Michał Kurczycki z portalu Firmy.net.

Informacje o badaniu

Badanie nastrojów gospodarczych zostało przeprowadzone po raz szósty w grudniu 2015 r. z zastosowaniem techniki CAWI przez Instytut Badań i Analiz OSB. W badaniu wzięło udział 1096 przedstawicieli małych firm (46,1 proc. firm jednoosobowych, 47,3 proc. mikro firm, zatrudniających od 1 do 9 pracowników, oraz 6,7 proc. małych firm, zatrudniających od 10 do 49 osób), które są zarejestrowane w wyszukiwarce firm Firmy.net. Wśród ankietowanych większość zajmuje się działalnością usługową – 63 proc., 20,3 proc. – handlową, 10,7 proc. – budowlaną, 5,4 proc. – przemysłową, a 0,6 proc. działa w branży rolnej. Z uwagi na liczbę i strukturę respondentów wyniki badania mają charakter reprezentatywny.

Raport z pełnymi wynikami badań można pobrać pod tym adresem:

http://www.firmy.net/raporty/nastroje-gospodarcze-wsrod-malych-firm-w-grudniu-2015-r.html.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma XXIII Konwent Stolarki VIP – najnowsze trendy według firmy WIŚNIOWSKI Biuro prasowe
2018-12-14 | 01:00

XXIII Konwent Stolarki VIP – najnowsze trendy według firmy WIŚNIOWSKI

Do Niepołomic koło Krakowa zjechali eksperci z branży – wśród nich znalazła się także firma WIŚNIOWSKI, której specjaliści wystąpili z wykładem na temat
Firma Leasing samochodu i rozliczanie kosztów firmowych samochodów w 2019
2018-12-13 | 09:40

Leasing samochodu i rozliczanie kosztów firmowych samochodów w 2019

Wchodząca w życie od 1 stycznia 2019 ustawa z dnia 23 października 2018 o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, fizycznych i niektórych innych ustaw dotknie
Firma DB Schenker logistyczną TOP Marką
2018-12-12 | 11:15

DB Schenker logistyczną TOP Marką

DB Schenker został uznany za najbardziej medialną markę w branży. Firma zajęła pierwsze miejsce w rankingu TOP Marka 2018 w kategorii transport i logistyka. Wyniki badania na temat

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Rolnictwo

Rośnie liczba katastrof naturalnych. Powodują o 20 proc. wyższe straty niż kilka lat temu

Każda katastrofa naturalna kosztuje dziś gospodarkę znacznie więcej, niż miało to miejsce w przeszłości. Gdyby wielka powódź z 2010 roku miała miejsce w tym roku, straty przekroczyłyby 16 mld zł, czyli byłyby wyższe o ponad 20 proc. Takie zdarzenia przekładają się szczególnie na rynek ubezpieczeniowy. Eksperci zaznaczają, że Polacy muszą mieć świadomość ubezpieczenia zanim powstanie ryzyko. Ze względu na to, że ryzyko klimatyczne rośnie, trzeba szybko podjąć działania prewencyjne – podkreśla Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Transport

Problem na lotnisku w Gdańsku rozwiązany. System może już nawigować w trudnych warunkach pogodowych

Problem na gdańskim lotnisku im. Lecha Wałęsy został rozwiązany. Od listopada nie działał tam system radionawigacyjny ILS, który umożliwia samolotom lądowanie w trudnych warunkach. Powodem było pominięcie przez firmę instalującą system specjalnych osłon, przez co anteny obsiadały ptaki, zakłócając jego działanie. Lotnisku groziły opóźnienia, konieczność odwoływania lotów i odsyłania pasażerów do innych portów. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej kontaktowała się w tej sprawie bezpośrednio z  producentem systemu, który sprowadził niezbędne elementy ze Stanów Zjednoczonych. Montaż nowych osłon i testy bezpieczeństwa zostały już przeprowadzone, a system radionawigacyjny ILS II kategorii na gdańskim lotnisku działa już sprawnie.

Patronat Newserii

Ochrona środowiska

Trudne negocjacje w końcówce COP24 w Katowicach. Pozostało wiele kwestii spornych

Dziś powinny się zakończyć negocjacje w ramach szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach. Nie wiadomo jednak, czy negocjatorom reprezentującym 195 państw, które w 2015 roku przyjęły Porozumienie Paryskie, uda się ustalić kształt, w jakim będzie wdrażana ta międzynarodowa umowa. Wciąż są kwestie sporne do rozwiązania. Niewątpliwie najważniejsze jest ograniczenie efektu cieplarnianego – mówił minister Jerzy Kwieciński.

Konsument

Konsumenci coraz częściej szukają mięs o zdrowszym składzie. Choć spożycie wołowiny rośnie, ciągle stanowi ułamek rynku

Wieprzowina i drób to wciąż dominujące gatunki mięsa na polskim rynku. Ich spożycie jest stabilne. Eksperci zaznaczają, że dwucyfrowo wzrasta rynek wołowiny, ale to wciąż niszowy produkt. Konsumenci zaczynają natomiast szukać wyrobów tradycyjnych, ekologicznych czy prozdrowotnych.