Komunikaty PR

Kobiety w biznesie: najlepsze rezultaty w spółce z mężczyzną

2016-04-27  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Firmy, w których osobami decyzyjnymi są jednocześnie kobiety i mężczyźni, w minionym półroczu najczęściej odnotowywały wzrosty sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym oraz wzrost zatrudnienia. Płeć piękna wnosi też do firm nieco większy optymizm – wynika badań Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.

Firmy.net zaprezentował wnioski z szóstego badania polskich mikro- i małych firm w raporcie „Jak w Polsce prowadzi się własny biznes”. Oprócz analizy nastrojów gospodarczych pod kątem płci przedsiębiorcy, zawiera on także m.in. ocenę przez przedsiębiorców drugiego półrocza 2015 roku, analizę ich planów na bieżące półrocze, nastawienia do polityki rządu czy zainteresowania funduszami unijnymi.

Kondycja firm w zależności od płci osoby zarządzającej

Z badań wynika, że w drugiej połowie 2015 roku przedsiębiorstwa zarządzane tylko przez kobietę lub tylko przez mężczyznę cechowały się podobną stabilnością poziomu sprzedaży na rynku krajowym i rynkach zagranicznych. Na zbliżonym poziomie była także pozycja konkurencyjna ich firm, wskaźniki w zakresie poziomu zatrudnienia oraz ogólna kondycja przedsiębiorstwa.

Najlepszą sytuacją charakteryzowały się natomiast firmy, w których osobami decyzyjnymi były zarówno kobiety, jak i mężczyźni – częściej odnotowały one wzrosty sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym oraz wzrost zatrudnienia.

Więcej optymistek wśród kobiet na I połowę 2016 r.

Ponad 26 proc. kobiet decydujących o losach przedsiębiorstwa uważa, że bieżące półrocze przyniesie poprawę sytuacji ogólnej firmy, podczas gdy zdanie to podziela 25,4 proc. mężczyzn na podobnym stanowisku. O większym pesymizmie wśród mężczyzn świadczy także fakt, że co czwarty z nich był zdania, że pierwsza połowa 2016 roku przyniesie w przedsiębiorstwie pogorszenie sytuacji. Tego samego zdania było 22,2 proc. kobiet.

Również w przypadku prognoz dotyczących ogólnej sytuacji firmy czy kształtowania się poziomu cen, pozytywne nastawienie częściej było widoczne u kobiet niż u mężczyzn. Jednak to mężczyźni częściej prognozowali wzrosty w obszarze wolumenu sprzedaży na rynku krajowym, pozycji konkurencyjnej czy zatrudnienia.

W firmach zarządzanych przez reprezentantów obu płci stosunek optymistów i pesymistów jest równy i wynosi po 24,1 proc. Pozostała część firm z tej grupy była zdania, że w najbliższym czasie nie nastąpią znaczące zmiany sytuacji ogólnej firmy.

Komentarz do wyników badań:

"W minionym oraz bieżącym półroczu nie zaobserwowano istotnych różnic w ocenach ogólnej sytuacji firm u respondentów różnej płci. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni uważają, że w najbliższym czasie sytuacja ogólna ich firm nie ulegnie zmianie. Twierdzi tak połowa badanych. Warto natomiast zauważyć, że w przypadku kobiet panuje nieznacznie większy optymizm niż u mężczyzn. Zwracają także uwagę lepsze wyniki firm z damsko-męskim zarządem. Wygląda na to, że w biznesie, podobnie jak w życiu prywatnym, taki mieszany model zarządzania sprawdza się najlepiej" – komentuje Michał Kurczycki z portalu Firmy.net.

Informacje o badaniu

Badanie nastrojów gospodarczych zostało przeprowadzone po raz szósty w grudniu 2015 r. z zastosowaniem techniki CAWI przez Instytut Badań i Analiz OSB. W badaniu wzięło udział 1096 przedstawicieli małych firm (46,1 proc. firm jednoosobowych, 47,3 proc. mikro firm, zatrudniających od 1 do 9 pracowników, oraz 6,7 proc. małych firm, zatrudniających od 10 do 49 osób), które są zarejestrowane w wyszukiwarce firm Firmy.net. Wśród ankietowanych większość zajmuje się działalnością usługową – 63 proc., 20,3 proc. – handlową, 10,7 proc. – budowlaną, 5,4 proc. – przemysłową, a 0,6 proc. działa w branży rolnej. Z uwagi na liczbę i strukturę respondentów wyniki badania mają charakter reprezentatywny.

Raport z pełnymi wynikami badań można pobrać pod tym adresem:

http://www.firmy.net/raporty/nastroje-gospodarcze-wsrod-malych-firm-w-grudniu-2015-r.html.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Brodziki Teos Radaway nagrodzone w konkursie Dobry Design 2020 Biuro prasowe
2019-12-09 | 08:00

Brodziki Teos Radaway nagrodzone w konkursie Dobry Design 2020

W tegorocznej edycji konkursu Dobry Design 2020 Radaway otrzymał główną nagrodę w kategorii „Przestrzeń Łazienki” za brodziki Teos. Produkty zostały docenione za
Firma Wawel ze specjalną świąteczną ofertą B2B
2019-12-05 | 12:34

Wawel ze specjalną świąteczną ofertą B2B

Marka Wawel wystartowała właśnie ze specjalną ofertą świąteczną B2B dla klientów, firm oraz pracowników. Oferta bogata jest w szeroki wachlarz spersonalizowanych
Firma Transcom zauważa potencjał rekrutacyjny w miastach średniej wielkości
2019-12-03 | 15:00

Transcom zauważa potencjał rekrutacyjny w miastach średniej wielkości

Po otwarciu swoich oddziałów w miastach wojewódzkich, takich jak Gdańsk, Białystok czy Olsztyn, Transcom zaczął eksplorować także miasta średniej wielkości, w których

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wzrasta poziom oszczędności Polaków. Nadal odkładamy jednak dużo mniej niż Czesi czy Niemcy

Oszczędności Polaków rosną, obecnie posiada je już blisko 70 proc. To głównie efekt dobrej koniunktury w gospodarce, wzrostu wynagrodzeń i rządowych programów socjalnych jak choćby 500+. Jednak w dalszym ciągu stopa oszczędności, czyli relacja odkładanej kwoty do wysokości wynagrodzeń brutto, jest w Polsce bardzo niska i wynosi 2,5 proc. Dla porównania, w sąsiednich Czechach jest dwukrotnie większa. – Niższe oszczędności to przede wszystkim wina konsumpcjonizmu i błędnego przekonania, że dobra koniunktura będzie trwać cały czas – wskazuje dr Joanna Wieprow z wrocławskiej WSB.

Transport

Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek

W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej liczby przesyłek od klientów indywidualnych w Polsce, którzy – zwłaszcza w okresie przedświątecznym – chętnie wysyłają paczki do bliskich mieszkających w innych krajach UE. W tym roku DHL uruchomił narzędzie, które pozwala nadać taką paczkę online, przy pomocy telefonu bądź komputera. Operator podkreśla, że w ostatnim roku zanotował aż 70-proc. wzrost przesyłek nadawanych tym kanałem.

CES Las Vegas 2020

Transport

Małe auta na prąd mogą podbić polskie miasta. Pomogą dopłaty od państwa

Użytkowanie małych samochodów elektrycznych nie powoduje pogorszenia jakości powietrza, a dzięki niewielkim rozmiarom ułatwiają one poruszanie się po wąskich ulicach miast. Dlatego miejskie samochody na prąd są coraz częściej brane pod uwagę przy wyborach konsumentów, ale też stawiają na nie niektóre koncerny motoryzacyjne. MINI – brytyjska marka wyspecjalizowana w miejskiej mobilności segmentu premium – w marcu wypuści na rynek swoje pierwsze w pełni elektryczne auto. Marka pracuje nad tym, żeby w Polsce zarówno producenci flotowi, jak i indywidualni mogli przy jego zakupie skorzystać z rządowej dopłaty.

Handel

Co trzeci Polak kupi świąteczne prezenty w internecie. Zdecydowana większość wybierze płatność online

Chociaż to w sklepach stacjonarnych wydamy większość świątecznych budżetów, to udział zakupów online rośnie z roku na rok o ok. 5 proc. – wynika z badania Deloitte nt. gwiazdkowych wydatków. Co trzeci badany zamierza kupić prezenty przez internet, płacąc głównie kartą lub cyfrowymi portfelami. W tym roku mogą paść kolejne rekordy transakcyjne, co pokazał już ruch w e-sklepach podczas Black Friday. W systemie Paybynet średnia płatność wynosiła tego dnia 225 zł, czyli o 19 proc. więcej niż w październiku, a łączna wartość transakcji była prawie o połowę większa niż przed rokiem.