Mówi: | Henryk Sobierajski |
Funkcja: | Szef kanału Polsat Biznes |
Biznesowy kanał Polsatu rozpoczyna walkę o widza, nie tylko branżowego. Od połowy lutego pod nową nazwą
Nowe studio, oprawa, a także logo i oferta programowa. Od 18 lutego biznesowy kanał Polsatu – TV Biznes zmieni nazwę na Polsat Biznes. Jak zapewnia jego kierownictwo, w 70 procentach Polsat Biznes będzie nowym kanałem. Stacja chce znacząco poprawić oglądalność. Daje sobie na to dwa lata.
– Oczekujemy wzrostu udziału w rynku do poziomu 0,1-0,2 proc., co już będzie dość wysoko pozycjonować stację – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Henryk Sobierajski, szef kanału Polsat Biznes. – Założenia teoretyczne są na dwa lata, ale myślę, że praktycznie uda się to w tym roku zrealizować.
Jak podkreśla kierownictwo stacji, taki wynik będzie możliwy dzięki skierowaniu oferty programowej do każdego, kto jest zainteresowany procesami zachodzącymi w gospodarce, a nie tylko do finansistów, inwestorów czy maklerów giełdowych.
Podstawą kanału mają być newsy gospodarcze z kraju i ze świata oraz informacje z warszawskiej giełdy. Ale w nowej odsłonie Polsat Biznes równie mocno postawi na inne programy.
– Chcemy zaproponować bardzo silne "Biznes Informacje", bardzo silne newsy biznesowe plus silna publicystyka, komentująca wiele wydarzeń, nie tylko w skali makroekonomicznej, ale również mikro, oraz weekendowe, lifestyle'owe, ciekawe magazyny gwarantują ten wynik – zapewnia Henryk Sobierajski.
Polsat Biznes liczy przede wszystkim na zdobycie nowej widowni. Jednak nie zamierza konkurować ze stacją TVN CNBC.
– To nie jest dla mnie odnośnik. Ja chcę zdobyć określonego widza. Taką mam filozofię tworzenia produktów informacyjnych, publicystycznych, że nie trzeba komuś czegoś zabierać, tylko stworzyć coś takiego, żeby ludzie chcieli oglądać – mówi Sobierajski.
Szef stacji jest jednocześnie przekonany, że jest miejsce na polskim rynku medialnym na taki odświeżony kanał biznesowy.
– Biznesowy, ale z odniesieniem również makroekonomii do mikro. Mamy czasy gospodarczo niespokojne i zwykli ludzie również interesują się pewnymi mechanizmami. Chcemy to w sposób czytelny im przedstawiać – mówi Henryk Sobierajski.
Według danych Nielsen Audience Measurement (dla portalu Wirtualnemedia.pl) w grudniu 2012 roku TV Biznes zanotowała wzrost średniej oglądalności o ponad 130 proc. – do 2,9 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,04 proc. Tyle samo, co konkurencyjnej stacji ekonomicznej. Jednak w tym samym czasie TVN CNBC oglądało średnio 21 proc. widzów mniej (2,7 tys. osób).
TV Biznes powstała w 2004 roku. Był to pierwszy polskojęzyczny kanał poświęcony zagadnieniom gospodarczym. Redakcja znajdowała się w Poznaniu. Trzy lata później TV Biznes kupiła Grupa Polsat. W październiku 2010 roku siedziba stacji została przeniesiona do Warszawy.
Czytaj także
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
- 2025-05-20: Mietek Szcześniak: Cokolwiek ludzie mówią o Edycie Górniak, ważne jest przede wszystkim to, że świetnie śpiewa. Ona po prostu jest diwą
- 2025-05-21: Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-05-22: Jeden Osiem L: Przygotowaliśmy nową aranżację utworu „Jak zapomnieć”. Ten przebój śpiewają z nami już kolejne pokolenia
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.