Newsy

Biznesowy kanał Polsatu rozpoczyna walkę o widza, nie tylko branżowego. Od połowy lutego pod nową nazwą

2013-01-31  |  06:30
Mówi:Henryk Sobierajski
Funkcja:Szef kanału Polsat Biznes
  • MP4

    Nowe studio, oprawa, a także logo i oferta programowa. Od 18 lutego biznesowy kanał Polsatu – TV Biznes zmieni nazwę na Polsat Biznes. Jak zapewnia jego kierownictwo, w 70 procentach Polsat Biznes będzie nowym kanałem. Stacja chce znacząco poprawić oglądalność. Daje sobie na to dwa lata.

     – Oczekujemy wzrostu udziału w rynku do poziomu 0,1-0,2 proc., co już będzie dość wysoko pozycjonować stację – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Henryk Sobierajski, szef kanału Polsat Biznes. – Założenia teoretyczne są na dwa lata, ale myślę, że praktycznie uda się to w tym roku zrealizować.

    Jak podkreśla kierownictwo stacji, taki wynik będzie możliwy dzięki skierowaniu oferty programowej do każdego, kto jest zainteresowany procesami zachodzącymi w gospodarce, a nie tylko do finansistów, inwestorów czy maklerów giełdowych.

    Podstawą kanału mają być newsy gospodarcze z kraju i ze świata oraz informacje z warszawskiej giełdy. Ale w nowej odsłonie Polsat Biznes równie mocno postawi na inne programy. 

     – Chcemy zaproponować bardzo silne "Biznes Informacje", bardzo silne newsy biznesowe plus silna publicystyka, komentująca wiele wydarzeń, nie tylko w skali makroekonomicznej, ale również mikro, oraz weekendowe, lifestyle'owe, ciekawe magazyny gwarantują ten wynik – zapewnia Henryk Sobierajski.

    Polsat Biznes liczy przede wszystkim na zdobycie nowej widowni. Jednak nie zamierza konkurować ze stacją TVN CNBC.

     – To nie jest dla mnie odnośnik. Ja chcę zdobyć określonego widza. Taką mam filozofię tworzenia produktów informacyjnych, publicystycznych, że nie trzeba komuś czegoś zabierać, tylko stworzyć coś takiego, żeby ludzie chcieli oglądać – mówi Sobierajski.

    Szef stacji jest jednocześnie przekonany, że jest miejsce na polskim rynku medialnym na taki odświeżony kanał biznesowy.

     – Biznesowy, ale z odniesieniem również makroekonomii do mikro. Mamy czasy gospodarczo niespokojne i zwykli ludzie również interesują się pewnymi mechanizmami. Chcemy to w sposób czytelny im przedstawiać – mówi Henryk Sobierajski.

    Według danych Nielsen Audience Measurement (dla portalu Wirtualnemedia.pl) w grudniu 2012 roku TV Biznes zanotowała wzrost średniej oglądalności o ponad 130 proc. – do 2,9 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,04 proc. Tyle samo, co konkurencyjnej stacji ekonomicznej. Jednak w tym samym czasie TVN CNBC oglądało średnio 21 proc. widzów mniej (2,7 tys. osób).

    TV Biznes powstała w 2004 roku. Był to pierwszy polskojęzyczny kanał poświęcony zagadnieniom gospodarczym. Redakcja znajdowała się w Poznaniu. Trzy lata później TV Biznes kupiła Grupa Polsat. W październiku 2010 roku siedziba stacji została przeniesiona do Warszawy. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Transport

    Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm

    Usługi machine-to-machine (M2M) w połączeniu z szybką siecią umożliwiają niezakłóconą komunikację między urządzeniami w czasie rzeczywistym. Dzięki kartom telemetrycznym M2M możliwy jest np. zdalny odczyt liczników energii czy wody, wypożyczenie roweru miejskiego, płatności zbliżeniowe czy nawet zdalne badanie EKG. Według danych UKE w ubiegłym roku w Polsce działało prawie 8 mln kart M2M, a ich liczba w sieci dynamicznie rośnie. Ponad 4 mln pochodzi od Orange Polska.

    Ochrona środowiska

    Błyskawiczne powodzie będą coraz częstszym zjawiskiem w Europie. Zwłaszcza miasta muszą być na nie przygotowane

    Hiszpania wciąż walczy ze skutkami ekstremalnych powodzi, które przetoczyły się w ostatnich tygodniach przez wschodnie i południowe regiony. Ze względu na postępujące ocieplenie klimatu tego typu ulewne, gwałtowne deszcze powodujące powodzie błyskawiczne mogą być coraz częstszym problemem w Europie – ostrzegają hydrolodzy. Podkreślają, że szczególnie dotkliwie będą je odczuwać miasta. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko adaptacja do zmian klimatu, ale też przygotowanie mieszkańców na zagrożenia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.