Newsy

Biznesowy kanał Polsatu rozpoczyna walkę o widza, nie tylko branżowego. Od połowy lutego pod nową nazwą

2013-01-31  |  06:30
Mówi:Henryk Sobierajski
Funkcja:Szef kanału Polsat Biznes
  • MP4

    Nowe studio, oprawa, a także logo i oferta programowa. Od 18 lutego biznesowy kanał Polsatu – TV Biznes zmieni nazwę na Polsat Biznes. Jak zapewnia jego kierownictwo, w 70 procentach Polsat Biznes będzie nowym kanałem. Stacja chce znacząco poprawić oglądalność. Daje sobie na to dwa lata.

     – Oczekujemy wzrostu udziału w rynku do poziomu 0,1-0,2 proc., co już będzie dość wysoko pozycjonować stację – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Henryk Sobierajski, szef kanału Polsat Biznes. – Założenia teoretyczne są na dwa lata, ale myślę, że praktycznie uda się to w tym roku zrealizować.

    Jak podkreśla kierownictwo stacji, taki wynik będzie możliwy dzięki skierowaniu oferty programowej do każdego, kto jest zainteresowany procesami zachodzącymi w gospodarce, a nie tylko do finansistów, inwestorów czy maklerów giełdowych.

    Podstawą kanału mają być newsy gospodarcze z kraju i ze świata oraz informacje z warszawskiej giełdy. Ale w nowej odsłonie Polsat Biznes równie mocno postawi na inne programy. 

     – Chcemy zaproponować bardzo silne "Biznes Informacje", bardzo silne newsy biznesowe plus silna publicystyka, komentująca wiele wydarzeń, nie tylko w skali makroekonomicznej, ale również mikro, oraz weekendowe, lifestyle'owe, ciekawe magazyny gwarantują ten wynik – zapewnia Henryk Sobierajski.

    Polsat Biznes liczy przede wszystkim na zdobycie nowej widowni. Jednak nie zamierza konkurować ze stacją TVN CNBC.

     – To nie jest dla mnie odnośnik. Ja chcę zdobyć określonego widza. Taką mam filozofię tworzenia produktów informacyjnych, publicystycznych, że nie trzeba komuś czegoś zabierać, tylko stworzyć coś takiego, żeby ludzie chcieli oglądać – mówi Sobierajski.

    Szef stacji jest jednocześnie przekonany, że jest miejsce na polskim rynku medialnym na taki odświeżony kanał biznesowy.

     – Biznesowy, ale z odniesieniem również makroekonomii do mikro. Mamy czasy gospodarczo niespokojne i zwykli ludzie również interesują się pewnymi mechanizmami. Chcemy to w sposób czytelny im przedstawiać – mówi Henryk Sobierajski.

    Według danych Nielsen Audience Measurement (dla portalu Wirtualnemedia.pl) w grudniu 2012 roku TV Biznes zanotowała wzrost średniej oglądalności o ponad 130 proc. – do 2,9 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,04 proc. Tyle samo, co konkurencyjnej stacji ekonomicznej. Jednak w tym samym czasie TVN CNBC oglądało średnio 21 proc. widzów mniej (2,7 tys. osób).

    TV Biznes powstała w 2004 roku. Był to pierwszy polskojęzyczny kanał poświęcony zagadnieniom gospodarczym. Redakcja znajdowała się w Poznaniu. Trzy lata później TV Biznes kupiła Grupa Polsat. W październiku 2010 roku siedziba stacji została przeniesiona do Warszawy. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.