Newsy

Muzyka elementem strategii promocyjnej sieci ibis. Ma przyciągnąć do hoteli młodych klientów

2017-12-20  |  06:15
Mówi:Hanna Bernakiewicz, brand manager hoteli ibis
Luc Gesvret, dyrektor w Accor
  • MP4
  • Rodzina hoteli ibis chce przyciągnąć klientów z młodego pokolenia. Do tej grupy potencjalnych gości skierowana jest nowa strategia komunikacyjna, której podstawę stanowi muzyka. Sieć nawiązała współpracę z węgierskim festiwalem Sziget i firmą fonograficzną Universal Music, a w hotelach organizuje kameralne koncerty. Natomiast jesienią rozpoczęła kampanię „ibis. tu mieszka muzyka”.

    W Polsce stale przybywa hoteli. Zwiększa się szczególnie liczba obiektów ekonomicznych, 3- i 4-gwiazdkowych, bardzo chętnie wybieranych przez klientów z młodszego pokolenia. Właśnie do tej grupy potencjalnych gości skierowana jest nowa strategia komunikacyjna sieci ibis, oparta na muzyce i jej pozytywnych konotacjach.

    – Idea pochodzi od ludzi, którzy naprawdę wiele czasu spędzają w hotelach. Wykorzystaliśmy ich energię. Marka ibis jest bardzo silna wśród młodych ludzi, którzy chcą się dzielić ze sobą pozytywną energią i pozytywnymi wibracjami – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Luc Gesvret, dyrektor sprzedaży, dystrybucji, marketingu i RM w Grupie Hotelowej Orbis.

    W nową strategię promocyjną sieć hoteli ibis wpisuje się kilka projektów. Niedawno marka została oficjalnym partnerem CEE MUSIC 2017 Songwriting Camp, największych w Europie Środkowo-Wschodniej warsztatów kompozytorskich. Współpracuje również z dużym węgierskim festiwalem pop-rockowym Sziget, uważanym za największy tego typu event w Europie. W hotelach marki ibis odbywają się również kameralne koncerty, a od kilku lat goście mogą poczuć się jak DJ-e i sami wybierać odtwarzane utwory w systemie Jukebox by Deezer.

    – W 2017 roku zostaliśmy partnerami Universal Music, z czego jesteśmy szczególnie dumni. W ramach tego programu młodzi ludzie spotykają się i wspólnie piszą piosenki. Wierzymy, że muzyka jest częścią DNA marki ibis – mówi Luc Gesvret.

    We wrześniu rodzina hoteli ibis zainaugurowała konkurs w ramach kampanii „ibis. tu mieszka muzyka”. Wzięli w nim udział mało znani, często początkujący twórcy, którzy prezentowali swoje dzieła na utworzonej w tym celu platformie internetowej. Do konkursu zgłoszono ponad 300 utworów, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów. Spośród 30 najwyżej ocenionych utworów ambasadorka kampanii, Sarsa, wybrała pięć najlepszych. Ich autorzy nagrali single w profesjonalnym studiu stworzonym na potrzeby projektu w warszawskim hotelu ibis Ostrobramska.

    – Kampania przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania. Liczyliśmy, że będzie sto zgłoszeń, a zakończyliśmy projekt z ponadtrzystoma utworami. Z drugiej strony Sarsa mocno wsparła naszych uczestników. To było dla nas bardzo emocjonujące – mówi Hanna Bernakiewicz, brand manager segmentu hoteli ibis w Grupie Hotelowej Orbis.

    Organizatorzy konkursu za największy sukces uważają wysoki poziom jego uczestników. Podkreślają, że do muzycznej rywalizacji zgłosili się twórcy młodzi, ale dojrzali artystycznie i gotowi do rozpoczęcia kariery scenicznej. Wśród trzystu uczestników znaleźli się nie tylko zawodowi muzycy, lecz także osoby na co dzień zajmujące się innymi dziedzinami, m.in. lekarz oraz dwoje pracowników Grupy Hotelowej Orbis.

    – To świadczy o tym, że rzeczywiście muzyka jest ich pasją. Mamy nadzieję, że ten konkurs i nasze hotele przyczynią się do tego, że będą w życiu robić to, co naprawdę kochają i co chwyta za serce publiczność – mówi Hanna Bernakiewicz.

    Koncert wieńczący kampanię odbył się 12 grudnia w hotelu ibis Warszawa Centrum. Na scenie wystąpili zwycięzcy konkursu oraz Sarsa. Wokalistka zaśpiewała największe przeboje ze swojej ostatniej płyty zatytułowanej „Pióropusze”, otrzymała również pamiątkową złotą płytę jako podziękowanie za współpracę przy kampanii.

    – Współpraca z influencerem takim jak Sarsa pomogła kampanii zostać zauważoną. Dzisiaj mówimy już o ponaddziesięciomilionowej widoczności całej kampanii – mówi Hanna Bernakiewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Polskie samorządy zaczynają wydatkować pieniądze z KPO. Obawiają się, że nie wystarczy im na to czasu

    – Środki z KPO i pieniądze z nowego unijnego budżetu, których wydatkowanie też się w tym momencie rozpoczyna, to może być dla nas ostatnia szansa na pozyskanie tak dużych zewnętrznych funduszy – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. Jak wskazuje, polskie samorządy mają już na starcie duże opóźnienia w wydatkowaniu środków z Krajowego Planu Odbudowy, dlatego problemem może być czas na to przeznaczony, który upływa w 2026 roku. – Jako samorząd oczekujemy przede wszystkim bardzo szybkich konkursów i programów. Oczekujemy również przesunięcia choćby części środków z części pożyczkowej na część dotacyjną albo deklaracji rządu, że być może te pożyczki zostaną jednak częściowo umorzone. Bez tego będzie nam ciężko – podkreśla prezydentka Sopotu.

    Transport

    Prezes CPK: Czekamy na decyzję kierunkową rządu. Od 1 lipca spółka przechodzi pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury

    – Chcielibyśmy uzyskać w możliwie jak najkrótszym terminie informacje ze strony rządu o tym, czy i w jakim zakresie ta inwestycja będzie realizowana, na jakie wsparcie możemy liczyć – mówi Filip Czernicki, prezes zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak podkreśla, ze względu na ogromną skalę inwestycji i nakłady na nią potrzebne spółka potrzebuje jasnych, dobrze określonych priorytetów. Prezes CPK spodziewa się, że ogłoszenie nastąpi w najbliższych dniach, najpóźniej do końca czerwca. Zbiegnie się to ze zmianami formalnymi w kontekście nadzoru.

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż w unijnym ogonie pod względem rozwoju sektora biogazu. Nie pomogła specustawa, barierą pozostają wysokie koszty

    Potencjał produkcyjny polskiego rolnictwa jest jednym z największych w Europie, ale wciąż nie przekłada się to na rozwój sektora biogazu. W rejestrze prowadzonym przez KOWR figuruje w tej chwili zaledwie 167 instalacji biogazowych o łącznej mocy zainstalowanej nieco ponad 156 MW. Pod tym względem Polsce wciąż daleko m.in. do sąsiednich Czech, a do poprawy sytuacji jak na razie nie przyczyniła się nawet wprowadzona w ubiegłym roku specustawa. Barierą pozostają m.in. wysokie koszty. Eksperci wskazują na pilną potrzebę stworzenia impulsów dla rozwoju tego sektora, ponieważ biogazownie odpowiadają na cały szereg problemów związanych nie tylko z transformacją energetyczną.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.