Mówi: | Marek Rudziński, komentator sportowy Przemysław Trzaskowski, Bridgestone Joanna Jóźwik, lekkoatletka, ambasadorka kampanii „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” |
Funkcja: | Irena Szewińska, lekkoatletka, 6-krotna mistrzyni olimpijska, członkini MKOl Radosław Bółkowski, prezes Bridgestone w Regionie Europy Wschodniej |
Polscy olimpijczycy będą motywować zwykłych ludzi do spełniania swoich marzeń
Wytrwałe dążenie do wyznaczonego celu to dla sportowca warunek konieczny, by osiągnąć sukces. Do tego jednak potrzebna jest umiejętność przezwyciężania problemów – podkreślają przedstawiciele każdej z dziedzin sportu. Historie dwojga olimpijczyków – ambasadorów nowej kampanii Bridgestone „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” – mają być inspiracją dla zwykłych ludzi, aby mimo przeciwności losu realizowali swoje marzenia.
– Poszukiwaliśmy osób i historii, które dobrze obrazują to, czym chcielibyśmy, aby ludzie się kierowali, czyli determinacją i siłą do realizowania swoich marzeń. Ważne było również, żeby te historie były inspirujące dla ludzi, dla nas samych, czyli żeby pokazywały, jak przezwyciężyć brak wiary w siebie, problemy z własną samooceną, bądź po prostu trudny start na początku. To rzeczy, z którymi na co dzień Polacy się zmagają. Chcieliśmy, żeby te historie stanowiły dla nich inspirację, że siła i determinacja pozwoli im zrealizować ich marzenia – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Trzaskowski z firmy Bridgestone, która jest Globalnym Partnerem Olimpijskim.
Celem globalnej kampanii firmy Bridgestone „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” ma być motywacja zwykłych ludzi do walki z przeciwnościami, jaką często toczą sportowcy. Kampania będzie trwała przez cały rok olimpijski.
Ambasadorami projektu są Maciej Kot, skoczek narciarski, oraz lekkoatletka Joanna Jóźwik. Są przykładem na to, że nie warto się poddawać, a z każdej sytuacji, nawet wyjątkowo trudnej, można się podnieść i wrócić silniejszym.
– Marzenia mogą pomóc przezwyciężyć problemy, ale muszą być bardzo mocne, nie gdzieś w tle. Jeżeli mamy marzenie, to musimy do niego dążyć. To właśnie ta chęć realizacji napędza nas najbardziej. Jeżeli nie widzimy sensu w tym, co robimy, to warto zaczerpnąć przykładu z innych osób, które również zmagały się z podobnymi problemami – przekonuje Joanna Jóźwik.
Joanna Jóźwik od dziecka marzyła o lekkoatletycznej karierze. Po sukcesie w 2014 roku i zdobyciu brązowego medalu mistrzostw Europy przyszły kontuzje i zwątpienie. Odbudowała formę dopiero dwa lata później – na igrzyska w Rio w 2016 roku, gdzie zajęła piąte miejsce w biegu na 800 metrów.
Maciej Kot po zajęciu 7. miejsca na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi w 2014 roku osiągał coraz słabsze wyniki. W efekcie rok później zabrakło go w kadrze na mistrzostwach świata organizowanych w Falun. Walka do końca, współpraca z bliskimi, przyniosły efekty w postaci złotego medalu w drużynie podczas mistrzostw świata w 2017 roku w Lahti.
– Kampania „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” pokazuje, że w sporcie trzeba mieć marzenia i dążyć do nich bez względu na przeciwności. Sport jest taką dziedziną życia, w której pojawia się mnóstwo przeciwności i żeby osiągać sukces, trzeba umieć sobie z nimi radzić. Kampania ma uświadamiać ludziom, że trzeba mieć marzenia, umieć je realizować, podążać za nimi i radzić sobie z przeciwnościami, które na tej drodze się pojawiają – tłumaczy Marek Rudziński, komentator sportowy.
– Każdy sportowiec przeżywał w swojej karierze ciężkie chwile i myślę, że to bardzo ważne, by młodzi ludzie mogli poznać inspirujące historie dwójki polskich olimpijczyków. Dzięki nim mogą wyciągać wnioski i uczyć się, że ciężka praca i determinacja mogą przezwyciężyć nawet największe przeszkody – podkreślił podczas inauguracji kampanii Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
W przypadku sportowców istotna jest ciągła chęć poprawy, bicia rekordów – tych własnych i cudzych oraz przekraczania własnych granic. To daje im siłę, by walczyć dalej.
– Kiedy pobiłam rekord Polski juniorek, marzyłam o tym, żeby pobić rekord Polski seniorek. Cały czas po osiągnięciu celu, który sobie postawiłam, miałam kolejne marzenia. Oczywiście nie zawsze było to proste, ponieważ czasami były kontuzje, czasami gorsza forma, ale myślę, że pasja jest ogromną motywacją – tłumaczy Irena Szewińska, lekkoatletka, 6-krotna mistrzyni olimpijska i członkini Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Sportowcy zgodnie podkreślają, że także wyjątkowa atmosfera największych imprez sportowych, zwłaszcza olimpiad, napędza do lepszych wyników.
– Zawsze najlepsze wyniki uzyskiwałam na dużych imprezach. Atmosfera igrzysk olimpijskich mnie motywowała i sprawiała, że uzyskiwałam wyniki nawet lepsze, niż wydawało się, że mogę osiągnąć, patrząc na moje treningi i przygotowanie. Najważniejszą sprawą jest mentalne nastawienie, czyli chęć zwycięstwa i niepoddawanie się – przekonuje Szewińska.
To właśnie emocje, jakie towarzyszą olimpiadom, powodują, że również firma Bridgestone chce być ich częścią. Stąd partnerstwo z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim
– Nasze partnerstwo z PKOl to przede wszystkim współudział w imprezach sportowych, które będą się odbywały na terenie Polski. Chcemy być współuczestnikami tych najważniejszych – mówi Radosław Bółkowski, prezes Bridgestone w Regionie Europy Wschodniej. – Wartości olimpijskie są warte tego, żeby je promować. Duch olimpijski dodaje marce Bridgestone emocji, których potrzebujemy, aby budować nasz wizerunek.
Bridgestone będzie Globalnym Partnerem Olimpijskim przez najbliższe siedem lat: od tegorocznych zimowych igrzysk w Pjongczangu po igrzyska w Paryżu w 2024 roku.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-11-07: Qczaj: W widocznym miejscu na szyi wytatuowałem sobie różę. Ma mi przypominać, że warto wytrwać w walce z uzależnieniem
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-09-03: Edukacja zdrowotna za rok będzie nowym przedmiotem. Już teraz ma się jednak znaleźć wśród priorytetów szkół
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.