Newsy

TVP chce szybkiej cyfryzacji

2012-03-19  |  06:35
Tagi: TVP, Euro 2012, HD
Mówi:Juliusz Braun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Telewizja Polska
  • MP4

    Najważniejsze wydarzenia sportowe tego roku, czyli Euro i Letnie Igrzyska Olimpijskie w najwyższej rozdzielczości - tak Telewizja Polska nadrabia zapóźnienia w procesie cyfryzacji. - Jeszcze rok temu byliśmy w ogonie tych procesów - podkreśla prezes TVP, Juliusz Braun.

    Od 1 czerwca w ramach naziemnej telewizji cyfrowej widzowie będą mogli oglądać główne kanały TVP w najwyższej rozdzielczości.

     - Chcemy wykorzystywać ważne wydarzenia do tego, by wdrażać nie tylko cyfryzację, ale w ogóle nowe technologie. Decyzja o tym, że od chwili rozpoczęcia Euro, TVP1 i TVP2 będą nadawane w HD, to jest przykład, że telewizja publiczna korzystając ze swoich możliwości programowych, chce unowocześnić rynek - mówi Juliusz Braun.

    Dzięki takiej decyzji zarządu spółki, widzowie będą mogli obejrzeć w HD nie tylko czerwcowe Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, ale również Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie, które odbędą się w lipcu i w sierpniu.

    Przygotowania do rozpoczęcia emisji w najwyższej rozdzielczości nabrały rozpędu w grudniu 2011. Testy urządzeń i systemów emisyjnych ruszą za miesiąc.

     - Jeszcze rok temu telewizja publiczna rzeczywiście była w ogonie procesów cyfryzacji. W tej chwili jest przeciwnie. Może nie jesteśmy liderem, bo nadrabiamy pewne opóźnienia, ale jesteśmy bardzo zainteresowani tym, aby cyfryzacja posuwała się jak najszybciej - podkreśla prezes TVP.

    Kanał TVP1 znajdzie się na multipleksie pierwszym, natomiast TVP2 na multipleksie trzecim. Wszyscy, którzy znajdują się w zasięgu nadajników tych multipleksów będą mogli oglądać kanały w HD. Będzie to również możliwe dla użytkowników kablówek i anten satelitarnych.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

    Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

    Handel

    Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

    Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

    Nauka

    Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

    Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.