Newsy

TVP chce szybkiej cyfryzacji

2012-03-19  |  06:35
Tagi: TVP, Euro 2012, HD
Mówi:Juliusz Braun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Telewizja Polska
  • MP4

    Najważniejsze wydarzenia sportowe tego roku, czyli Euro i Letnie Igrzyska Olimpijskie w najwyższej rozdzielczości - tak Telewizja Polska nadrabia zapóźnienia w procesie cyfryzacji. - Jeszcze rok temu byliśmy w ogonie tych procesów - podkreśla prezes TVP, Juliusz Braun.

    Od 1 czerwca w ramach naziemnej telewizji cyfrowej widzowie będą mogli oglądać główne kanały TVP w najwyższej rozdzielczości.

     - Chcemy wykorzystywać ważne wydarzenia do tego, by wdrażać nie tylko cyfryzację, ale w ogóle nowe technologie. Decyzja o tym, że od chwili rozpoczęcia Euro, TVP1 i TVP2 będą nadawane w HD, to jest przykład, że telewizja publiczna korzystając ze swoich możliwości programowych, chce unowocześnić rynek - mówi Juliusz Braun.

    Dzięki takiej decyzji zarządu spółki, widzowie będą mogli obejrzeć w HD nie tylko czerwcowe Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, ale również Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie, które odbędą się w lipcu i w sierpniu.

    Przygotowania do rozpoczęcia emisji w najwyższej rozdzielczości nabrały rozpędu w grudniu 2011. Testy urządzeń i systemów emisyjnych ruszą za miesiąc.

     - Jeszcze rok temu telewizja publiczna rzeczywiście była w ogonie procesów cyfryzacji. W tej chwili jest przeciwnie. Może nie jesteśmy liderem, bo nadrabiamy pewne opóźnienia, ale jesteśmy bardzo zainteresowani tym, aby cyfryzacja posuwała się jak najszybciej - podkreśla prezes TVP.

    Kanał TVP1 znajdzie się na multipleksie pierwszym, natomiast TVP2 na multipleksie trzecim. Wszyscy, którzy znajdują się w zasięgu nadajników tych multipleksów będą mogli oglądać kanały w HD. Będzie to również możliwe dla użytkowników kablówek i anten satelitarnych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

    Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

    Konsument

    35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

    W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

    Problemy społeczne

    Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

    Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.