Newsy

TVP stara się o koncesję na TVP Rozrywka i TVP Dokument

2012-03-22  |  06:50
Mówi:Juliusz Braun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Telewizja Polska S.A.
  • MP4

    Telewizja Polska poszerza ofertę tematyczną. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla dwóch nowych kanałów tematycznych. Termin ich uruchomienia nie jest jeszcze znany.

    Jak zapowiada prezes TVP Juliusz Braun, oba kanały będą z jednej strony oparte na ogromnych archiwach telewizji, a z drugiej strony na bieżącej produkcji.

     - Wbrew pierwszym wrażeniom uważam, że obydwa kanały służą realizacji naszej misji. Rozrywka, którą chcemy pokazywać, to przede wszystkim jest polska twórczość: choćby kultowy Kabaret Starszych Panów. To jest bardzo wiele treści ważnych dla polskiej kultury, a co za tym idzie, polska twórczość będzie obecna na antenie, w internecie i na wszystkich kanałach dystrybucji, bo mają one być szeroko dostępne - mówi Juliusz Braun.

    W TVP Dokument emitowane będą polskie i światowej produkcje dokumentalne, które będą poszerzać wiedzę widzów o świecie, ludziach i zjawiskach społecznych.

     - Nie trzeba udowadniać, że jest potrzebny Dokument - dodaje prezes TVP. 

    Według początkowych planów TVP Dokument miał zastąpić istniejący od 5 lat kanał TVP Historia.

     - Przemyśleliśmy głęboko całą konstrukcję naszej oferty tematycznej. TVP Historia z nieco poszerzonym zakresem tematycznym pozostaje jako samodzielny kanał. Chcemy, żeby było tam więcej historii w wymiarze społecznym, historii naturalnej. Widać, że na rynku jest zapotrzebowanie na taką tematykę - wyjaśnia zmianę decyzji Juliusz Braun.

    TVP określi termin uruchomienia nowych kanałów dopiero po otrzymaniu koncesji Krajowej Rady.

     - To są projekty, które nie powinny generować strat, koszty oczywiście tak. Po jakimś czasie powinny zrównoważyć się koszty i przychody rynkowe, bo to będą kanały, w których będzie obecna reklama - mówi prezes TVP.

    TVP już raz uzyskało koncesję dla TVP Rozrywka, ale KRRiTV cofnęła ją w 2008 roku. Do tej pory Telewizja Polska uruchomiła 4 kanały tematyczne: TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia i TVP Seriale. W planach są jeszcze kolejne dwa: TVP Natura i TVP Dzieci.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.