Newsy

Znani projektanci coraz częściej zajmują się designem dla produktów codziennego użytku. W Polsce na rynku pojawiły się nowe jogurty Fantasia sygnowane nazwiskiem Ani Kruk

2016-03-14  |  06:30

Znane marki coraz częściej współpracują z projektantami mody czy biżuterii. W przeszłości Elie Saab, Kenzo czy Alexander Wang projektowali butelki wody Evian, a Karl Lagerfeld stworzył etykietę butelki z limitowanej edycji Coca-Coli Light we Francji. Teraz w ich ślady poszła Ania Kruk, która stworzyła opakowania dla limitowanej edycji nowych smaków jogurtu Fantasia Black & Fantasia White. Opakowanie to jeden z podstawowych elementów promocji produktu, bezpośrednio  oddziałujący na klientów, dlatego może wpływać na zwiększenie sprzedaży – twierdzi prezes zarządu firmy ANIA KRUK Wojciech Kruk jr.

– Współpraca projektantów z markami produktów codziennego użytku to ostatnio modny temat. Szlaki przetarli już ci wielcy, jak Kenzo czy Alexander Wang dla marki wody Evian, którzy współpracowali przy tego typu projektach. Dla mnie to pierwsze wyjście poza biżuterię, po raz pierwszy projektuję coś innego, sygnując to moim nazwiskiem – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Ania Kruk, projektantka biżuterii.

Opakowania pełnią ważną funkcję marketingową. Pomagają przyciągnąć uwagę odbiorców, wyróżniają produkt wśród podobnych na rynku, są też reklamą produktu. Atrakcyjne i funkcjonalne opakowanie stało się kluczowym elementem w promocji, zwłaszcza że większości zakupów konsumenci dokonują pod wpływem impulsu, a obraz lub znak graficzny często przemawiają do odbiorcy lepiej niż słowa.

– Produkt to nie tylko sam wzór, lecz także cała otoczka, która powstaje dookoła – podkreśla Wojciech Kruk, prezes zarządu firmy ANIA KRUK. – Im bardziej dopracowane opakowanie, im bardziej będziemy zwracać uwagę na szczegóły, oryginalność i coś, co będzie wyróżniało je na rynku, tym produkt będzie lepiej odpowiadał na potrzeby klientów.

Firma Ania Kruk wzbogaciła swoje opakowania, oprócz etui z filcu wprowadziła również pudełka – jak wskazuje Wojciech Kruk – spotkało się to z pozytywnym odbiorem klientów, a samo opakowanie pełni funkcję prezentu.

Znane marki coraz częściej proszą o pomoc projektantów mody. Producenci wody Evian co roku prezentują oryginalne, przygotowane specjalnie dla nich projekty butelek, ostatnio również Karl Lagerfeld – po raz drugi – zaprojektował butelkę z limitowanej edycji Coca-Coli Light. W Polsce na podobną współpracę zdecydowała się firma Danone przy nowej edycji jogurtów Fantasia Black i Fantasia White.

– Design jest bardzo istotny we współczesnym świecie i to był też jeden z ważniejszych powodów nawiązania tej współpracy. Cieszę się, że firma Danone zdecydowała się docenić rolę projektanta i stworzyć limitowaną edycję opakowań sygnowanych konkretnym imieniem i nazwiskiem – ocenia Anna Kruk.

Na wieczku i etykiecie produktu znajdzie się ornament, a wzór uzupełni stylizowany srebrny lub złoty napis, w zależności od smaku jogurtu. Właśnie do butików ANIA KRUK trafiła również unikalna kolekcja biżuterii ANIA KRUK Inspired by Fantasia, złożona z delikatnych, koronkowych wzorów, w których ukryty jest monogram K, nawiązujący do nazwiska projektantki.

– Projektując opakowania, chciałam, żeby wyglądały luksusowo, modnie i elegancko. Dualizm Fantasia White i Fantasia Black miał być widoczny w biżuterii i jest to odzwierciedlone poprzez linię ze srebra i linię ze złota w kolekcji – wskazuje Ania Kruk.

Jak podkreśla projektantka, taka biznesowa współpraca może przynieść wymierne efekty tylko wówczas, gdy obie marki mają wspólną płaszczyznę i łączy je podejście do klienta. Dodaje, że w tym przypadku była pełna zgodność: dla obu marek ważna jest bliskość, kobiecość i lekkość.

Ania Kruk podkreśla, że to dla niej jeden z najważniejszych projektów w tym roku. Firma zamierza skupić się na rozbudowie sklepów, przede wszystkim w centrach handlowych. Chce również kontynuować zagraniczną ekspansję. W 2015 roku otwarty został pierwszy sklep pod szyldem ANIA KRUK w Katarze. Właśnie Bliski Wschód jest regionem, w którym pojawią się kolejne lokale.

– Dodatkowo uruchamiamy zewnętrzne kanały dystrybucji. Nie chcę jeszcze zdradzać szczegółów, ale w tym roku nasze produkty będą dostępne w szerszej ofercie. Zakładamy też intensywny wzrost sprzedaży online, dużo zainwestowaliśmy w rozpoznawalność w tym aspekcie i to jest jeden z priorytetów w tym roku – zapowiada Wojciech Kruk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu

Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.

Transport

Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania

Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.