Mówi: | Olgierd Dziekoński |
Funkcja: | Sekeretarz Stanu |
Firma: | Kancelaria Prezydenta |
Prezydentowa będzie promować w Chinach polski przemysł jubilerski
Oprócz wicepremiera Waldemara Pawlaka, pierwszym rejsem Polskich Linii Lotniczych LOT otwierającym bezpośrednie połączenie z Pekinem, poleci małżonka prezydenta, Anna Komorowska. Wizyta ma na celu promowanie Polski w Kraju Środka.
- Pierwszy lot polskich linii będzie miał zarówno wymiar symboliczny jak i gospodarczy – mówi minister Olgierd Dziekoński z Kancelarii Prezydenta
Jak informuje prezydencki minister, Olgierd Dziekoński, pierwszy lot polskich linii do Chin będzie miał wymiar zarówno gospodarczy, jak i symboliczny.
- Pierwszy rejs LOT-u do Chin będzie miał charakter uroczysty. Gościem tego lotu będzie pani Anna Komorowska, Pierwsza Dama, Małżonka Pana Prezydenta. Jednocześnie w tym locie będzie uczestniczył pan wicepremier Pawalak, który będzie uczestniczył w Komisji polsko-chińskiej w Chinach. Czyli ten wymiar symboliczny i ten wymiar gospodarczy będą ze sobą splecione – mówi Dziekoński.
Anna Komorowska ma zamiar skupić się na sprawach związanych ze środowiskiem kobiet, zwłaszcza tych które zajmują się gospodarką. Chce odwiedzić Szanghaj. Nie zabraknie też elementów promocji, choćby polskiego przemysłu jubilerskiego.
- Przewidywany jest pokaz mody - bursztyn, srebro, czyli to co jest dużą wartością na polskim rynku, i co zresztą cieszy się bardzo poważnym zainteresowaniem ze strony importerów chińskich. Pokaz w ambasadzie będzie znaczącym, mamy nadzieje, również wydarzeniem towarzyskim, skupiającym ludzi, którzy w Chinach mają coś do powiedzenia, tworzą tzw. elitę opiniotwórczą Chin – dodaje minister Dziekonski.
LOT wznawia bezpośrednie połączenie z Warszawy do Pekinu 29 maja. Samoloty będą latać na tej trasie trzy razy w tygodniu. Początkowo rejsy do Chin będą obsługiwane przez Boeingi 767-300ER, ale od przyszłego roku mają je zastąpić nowoczesne Boeingi 787 Dreamliner.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.