Mówi: | Olgierd Dziekoński |
Funkcja: | Sekeretarz Stanu |
Firma: | Kancelaria Prezydenta |
Prezydentowa będzie promować w Chinach polski przemysł jubilerski
Oprócz wicepremiera Waldemara Pawlaka, pierwszym rejsem Polskich Linii Lotniczych LOT otwierającym bezpośrednie połączenie z Pekinem, poleci małżonka prezydenta, Anna Komorowska. Wizyta ma na celu promowanie Polski w Kraju Środka.
- Pierwszy lot polskich linii będzie miał zarówno wymiar symboliczny jak i gospodarczy – mówi minister Olgierd Dziekoński z Kancelarii Prezydenta
Jak informuje prezydencki minister, Olgierd Dziekoński, pierwszy lot polskich linii do Chin będzie miał wymiar zarówno gospodarczy, jak i symboliczny.
- Pierwszy rejs LOT-u do Chin będzie miał charakter uroczysty. Gościem tego lotu będzie pani Anna Komorowska, Pierwsza Dama, Małżonka Pana Prezydenta. Jednocześnie w tym locie będzie uczestniczył pan wicepremier Pawalak, który będzie uczestniczył w Komisji polsko-chińskiej w Chinach. Czyli ten wymiar symboliczny i ten wymiar gospodarczy będą ze sobą splecione – mówi Dziekoński.
Anna Komorowska ma zamiar skupić się na sprawach związanych ze środowiskiem kobiet, zwłaszcza tych które zajmują się gospodarką. Chce odwiedzić Szanghaj. Nie zabraknie też elementów promocji, choćby polskiego przemysłu jubilerskiego.
- Przewidywany jest pokaz mody - bursztyn, srebro, czyli to co jest dużą wartością na polskim rynku, i co zresztą cieszy się bardzo poważnym zainteresowaniem ze strony importerów chińskich. Pokaz w ambasadzie będzie znaczącym, mamy nadzieje, również wydarzeniem towarzyskim, skupiającym ludzi, którzy w Chinach mają coś do powiedzenia, tworzą tzw. elitę opiniotwórczą Chin – dodaje minister Dziekonski.
LOT wznawia bezpośrednie połączenie z Warszawy do Pekinu 29 maja. Samoloty będą latać na tej trasie trzy razy w tygodniu. Początkowo rejsy do Chin będą obsługiwane przez Boeingi 767-300ER, ale od przyszłego roku mają je zastąpić nowoczesne Boeingi 787 Dreamliner.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.