Newsy

Prezydentowa będzie promować w Chinach polski przemysł jubilerski

2012-05-22  |  06:55
Mówi:Olgierd Dziekoński
Funkcja:Sekeretarz Stanu
Firma:Kancelaria Prezydenta
  • MP4

    Oprócz wicepremiera Waldemara Pawlaka, pierwszym rejsem Polskich Linii Lotniczych LOT otwierającym bezpośrednie połączenie z Pekinem, poleci małżonka prezydenta, Anna Komorowska. Wizyta ma na celu promowanie Polski w Kraju Środka.

     - Pierwszy lot polskich linii będzie miał zarówno wymiar symboliczny jak i gospodarczy – mówi minister Olgierd Dziekoński z Kancelarii Prezydenta

    Jak informuje prezydencki minister, Olgierd Dziekoński, pierwszy lot polskich linii do Chin będzie miał wymiar zarówno gospodarczy, jak i symboliczny.

     - Pierwszy rejs LOT-u do Chin będzie miał charakter uroczysty. Gościem tego lotu będzie pani Anna Komorowska, Pierwsza Dama, Małżonka Pana Prezydenta. Jednocześnie w tym locie będzie uczestniczył pan wicepremier Pawalak, który będzie uczestniczył w Komisji polsko-chińskiej w Chinach. Czyli ten wymiar symboliczny i ten wymiar gospodarczy będą ze sobą splecione – mówi Dziekoński.

    Anna Komorowska ma zamiar skupić się na sprawach związanych ze środowiskiem kobiet, zwłaszcza tych które zajmują się gospodarką. Chce odwiedzić Szanghaj. Nie zabraknie też elementów promocji, choćby polskiego przemysłu jubilerskiego.

    - Przewidywany jest pokaz mody - bursztyn, srebro, czyli to co jest dużą wartością na polskim rynku, i co zresztą cieszy się bardzo poważnym zainteresowaniem ze strony importerów chińskich. Pokaz w ambasadzie będzie znaczącym, mamy nadzieje, również wydarzeniem towarzyskim, skupiającym ludzi, którzy w Chinach mają coś do powiedzenia, tworzą tzw. elitę opiniotwórczą Chin – dodaje minister Dziekonski.

    LOT wznawia bezpośrednie połączenie z Warszawy do Pekinu 29 maja. Samoloty będą latać na tej trasie trzy razy w tygodniu. Początkowo rejsy do Chin będą obsługiwane przez Boeingi 767-300ER, ale od przyszłego roku mają je zastąpić nowoczesne Boeingi 787 Dreamliner.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.