Mówi: | Olgierd Dziekoński |
Funkcja: | Sekeretarz Stanu |
Firma: | Kancelaria Prezydenta |
Prezydentowa będzie promować w Chinach polski przemysł jubilerski
Oprócz wicepremiera Waldemara Pawlaka, pierwszym rejsem Polskich Linii Lotniczych LOT otwierającym bezpośrednie połączenie z Pekinem, poleci małżonka prezydenta, Anna Komorowska. Wizyta ma na celu promowanie Polski w Kraju Środka.
- Pierwszy lot polskich linii będzie miał zarówno wymiar symboliczny jak i gospodarczy – mówi minister Olgierd Dziekoński z Kancelarii Prezydenta
Jak informuje prezydencki minister, Olgierd Dziekoński, pierwszy lot polskich linii do Chin będzie miał wymiar zarówno gospodarczy, jak i symboliczny.
- Pierwszy rejs LOT-u do Chin będzie miał charakter uroczysty. Gościem tego lotu będzie pani Anna Komorowska, Pierwsza Dama, Małżonka Pana Prezydenta. Jednocześnie w tym locie będzie uczestniczył pan wicepremier Pawalak, który będzie uczestniczył w Komisji polsko-chińskiej w Chinach. Czyli ten wymiar symboliczny i ten wymiar gospodarczy będą ze sobą splecione – mówi Dziekoński.
Anna Komorowska ma zamiar skupić się na sprawach związanych ze środowiskiem kobiet, zwłaszcza tych które zajmują się gospodarką. Chce odwiedzić Szanghaj. Nie zabraknie też elementów promocji, choćby polskiego przemysłu jubilerskiego.
- Przewidywany jest pokaz mody - bursztyn, srebro, czyli to co jest dużą wartością na polskim rynku, i co zresztą cieszy się bardzo poważnym zainteresowaniem ze strony importerów chińskich. Pokaz w ambasadzie będzie znaczącym, mamy nadzieje, również wydarzeniem towarzyskim, skupiającym ludzi, którzy w Chinach mają coś do powiedzenia, tworzą tzw. elitę opiniotwórczą Chin – dodaje minister Dziekonski.
LOT wznawia bezpośrednie połączenie z Warszawy do Pekinu 29 maja. Samoloty będą latać na tej trasie trzy razy w tygodniu. Początkowo rejsy do Chin będą obsługiwane przez Boeingi 767-300ER, ale od przyszłego roku mają je zastąpić nowoczesne Boeingi 787 Dreamliner.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.