Newsy

Mobilny Punkt NFZ w Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie

2013-08-06  |  06:15

Mazowiecki Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia chce pomóc zabieganym mieszkańcom stolicy i tworzy mobilny punkt NFZ w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim na Placu Bankowym. Punkt da możliwość m.in. uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, a także dostępu do tzw. Zintegrowanego Informatora Pacjenta. Ten ostatni pozwoli pacjentowi przejrzeć przez internet m.in. historię leczenia.

 – Mobilny punkt oznacza, że nie trzeba przyjeżdżać do mazowieckiego oddziału funduszu czy delegatury, by załatwić sprawy w NFZ – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Adam Twarowski, dyrektor mazowieckiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia – Wychodzimy naprzeciw pacjentom. Te osoby, które przyjeżdżają załatwić swoje sprawy zawodowe czy osobiste w urzędzie miasta czy urzędzie wojewódzkim, mogą dzięki uprzejmości wojewody uzyskać dostęp do pewnych danych – dodaje Twarowski.

 – Do mobilnego punktu NFZ wejść może każdy. Zapraszamy osoby, które w pobliżu mieszkają, lub przejeżdżają przez ten węzeł przesiadkowy przy placu Bankowym  – mówi Newserii  Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody mazowieckiego. – Punkt NFZ przy wejściu D będzie czynny do środy. Jeśli jednak zainteresowanie będzie duże, to nawet do końca tygodnia.

Dla wielu ludzi wyjeżdżających na wakacje mobilny punkt NFZ będzie okazją do wygodniejszego wyrobienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, która umożliwia dostęp do niezbędnych usług medycznych w państwowej służbie zdrowia podczas tymczasowego pobytu w jednym z krajów unijnych. Twarowski zachęca także pacjentów do uzyskania loginu, który umożliwi nam dostęp do Zintegrowanego Informatora Pacjenta – w skrócie ZIP, który działa od 1 lipca br.

 – ZIP to zaczyn portalu pacjenta, w którym mogę uzyskać zarówno dostęp do danych o charakterze ogólnym, jak i tych dostępnych tylko dla mnie, po zalogowaniu. Te pierwsze to m.in. informacje dotyczące możliwości leczenia, rodzajów leczenia dostępnych w danej placówce i informacji dojazdowych – wyjaśnia dyrektor mazowieckiego NFZ. – W przypadku danych prywatnych istotna jest informacja dotycząca posiadania bądź nie prawa do świadczeń zdrowotnych. Dzięki temu mogę to sprawdzić w domu i w przypadku problemu podjąć konkretne działania, by nie być zaskoczonym w placówce.

Oprócz tego po zalogowaniu pacjent będzie miał dostęp do informacji, jakie procedury lecznicze ma za sobą, a także jak długo będzie czekać na daną procedurę np. na leczenie sanatoryjne. Jak zapewnia Twarowski, wyrobienie loginu nie potrwa długo. 

 –To kwestia dosłownie 3-5 minut, a jeśli ktoś wypełnił w domu wniosek w wersji elektronicznej, to nawet szybciej – wyjaśnia Twarowski. – Wystarczy mieć tylko dowód osobisty i osobiście się zgłosić. Natomiast dane w systemie będą dostępne po 24 godzinach – dodaje.

W przyszłości mobilny punkt NFZ może przenieść się do innych miejsc niż Urząd Wojewódzki.

Czekamy na zainteresowanie gospodarzy terenów. Jeżeli się do nas zwrócą z prośbą, by przenieść do nich na jakiś czas, to tak się stanie – zapewnia Twarowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.