Newsy

Luksusowe i egzotyczne wyjazdy coraz bardziej popularne

2013-07-25  |  06:00
Mówi:Jarosław Sadowski
Funkcja:główny analityk
Firma:Expander Advisors
  • MP4
  • Luksusowa wycieczka wakacyjna do egzotycznych krajów takich, jak np. Japonia, Meksyk, Mauritius czy Ekwador kosztuje średnio tyle, ile zarabiający średnią krajową pracownik dostaje przez kilka miesięcy. Mimo to amatorów tego typu wypraw jest coraz więcej. W tym roku liczba rezerwacji wakacji premium może być dwa razy większa niż przed rokiem.

    W porównaniu z 2012 r. zainteresowanie klientów luksusowymi wyjazdami wzrosło o 114 proc. – wynika z raportu przygotowanego przez Travelplanet.pl i Expander Advisors

     – Przeciętny wyjazd wakacyjny kosztuje mniej więcej około 2,1 tys. na osobę, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko kierunki ekskluzywne, to okaże się, że średnia cena wyjazdu na osobę wynosi aż 13 tys. złotych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Sadowski, główny analityk firmy Expander Advisors.

    Za luksusową uznano wycieczkę kosztującą min. 8695 zł. W nieco niższym pułapie cenowym – od 6,5 tys. do 8,6 tys. – sprzedano aż trzy razy więcej wycieczek niż w 2012 r. 

    Przyczyną rosnącej popularności luksusowych wyjazdów jest fakt, że ich konsumenci – menedżerowie i właściciele dużych przedsiębiorstw – najmniej odczuli skutki kryzysu. Ponadto Polacy, podobnie jak turyści z całego świata, coraz częściej chcą spędzać wakacje w wyjątkowy, niepowtarzalny sposób.

    Najpopularniejszym w tym roku kierunkiem luksusowych wypraw są Stany Zjednoczone. Wyprawy za ocean to jedna trzecia wszystkich tego typu wyjazdów wakacyjnych. Popularnością cieszą się również tropikalne wyspy, np. Mauritius czy Malediwy.

     – Taka podróż wymaga dużej aktywności, gdyż te wyspy dają możliwość uprawiania wielu sportów, jak np. nurkowanie. Jest to jednocześnie wyjazd prestiżowy, na który nie każdy może sobie pozwolić – mówi główny analityk Expandera.

    Lepsza płatność kartą

    Większość osób wyjeżdżających w egzotyczne miejsca nie potrzebuje na ten cel kredytu wakacyjnego. Jednak chociaż dysponują własnymi środkami, to rzadko za swoje wycieczki płacą gotówką. Częściej preferują płatność kartą kredytową, która ma dla nich kilka zalet.

     – Pieniądze zamożnych klientów są zazwyczaj zamrożone w różnego typu inwestycjach – zauważa  Sadowski. – Korzystanie z karty kredytowej daje im także pewne przywileje związane z bezpieczeństwem, w razie oszustwa lub upadku biura podróży.

    Analityk Expandera dodaje również, że z kartami kredytowymi powiązane są ubezpieczenia medyczne czy od wypadków, takich jak zgubienie bagażu lub opóźnienie lotu. Rozwiązuje to także problem bezpieczeństwa przy płatnościach za różne rozrywki już na miejscu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.