Mówi: | Daniel de Carvalho |
Funkcja: | Menadżer Komunikacji Korporacyjnej |
Firma: | Wizz Air |
Płatny bagaż podręczny. Wizz Air testuje nowe opłaty
Wizz Air zamierza wprowadzić opłaty za bagaż podręczny. Na razie tylko na trasie między Katowicami a Londynem. Teraz pasażer chcący mieć przy sobie walizkę będzie musiał zapłacić 10 euro lub zapakować się do mniejszej torby. Wtedy poleci bez dodatkowej opłaty. Testowanie nowych stawek za bagaż rozpocznie się 1 sierpnia i potrwa ok. miesiąca. Jeśli wypadnie pomyślnie, przewoźnik wprowadzi to na wszystkich europejskich trasach.
Zdaniem przewoźnika, zbyt duża walizka na pokładzie samolotu utrudnia odprawę. Czas na usadowienie się pasażerów w samolocie często się wydłuża i dochodzi do niepotrzebnych opóźnień. Dlatego Wizz Air zdecydował się na przetestowanie rozwiązania wprowadzającego dodatkowe opłaty.
– Jesteśmy w trakcie testów na trasie między Katowicami a Londynem. Testy będą obowiązywały na biletach kupionych po 9 lipca na podróże po 1 sierpnia tego roku – informuje Daniel de Carvalho, menadżer komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.
Opłata będzie uzależniona od wagi i rozmiaru wnoszonego na pokład bagażu.
– Pasażerowie będą mogli wybrać, czy chcą podróżować z małym, czy z dużym bagażem podręcznym. W przypadku dużego bagażu będzie obowiązywała opłata 10 euro, natomiast mały bagaż pasażer może zabrać za darmo – wyjaśnia de Carvalho.
Jak podkreśla przedstawiciel przewoźnika, pasażerowie chcący zaoszczędzić 10 euro zdecydują się tak zapakować swój podręczny bagaż, by zmieścił się pod siedzeniem w samolocie.
– W ten sposób nikt nie będzie mieć problemu, by znaleźć miejsce w luku bagażowym na swój bagaż podręczny, a odprawa będzie szybsza i wygodniejsza. Tylko ci, którzy naprawdę potrzebują zabrać większy bagaż, będą mogli z takiej możliwości skorzystać po opłaceniu 10 euro – tłumaczy Daniel de Carvalho.
Mniejszy bagaż w kabinie samolotu, to mniejszy ciężar i mniejsze zużycie paliwa – argumentuje przedstawiciel przewoźnika. To w rezultacie niższe koszty i lepsza ochrona środowiska. Duży bagaż według Wizz Air to m.in. mała walizka na kółkach o wymiarach: 55x40x20 – obecnie nie podlega on opłacie, a mały bagaż, czyli torebka czy plecak, których wymiary nie przekraczają wymiarów: 42x32x25 cm, a waga – 10 kg.
– Testy potrwają ok. miesiąca, może kilka tygodni dłużej. W tym czasie będziemy sprawdzać naszą punktualność, reakcję pasażerów, będziemy rozmawiać z naszą załogą, czy rzeczywiście odprawa została usprawniona. Jeśli testy okażą się pomyślne, zastosujemy to na wszystkich 244 europejskich trasach – mówi Daniel de Carvalho.
Od 18 lipca Wizz Air zacznie latać z lotniska w podwarszawskim Modlinie. W zeszłym roku ten tani przewoźnik obsłużył ponad 4 miliony pasażerów na wszystkich trasach do i z Polski. Wizz Air ma 39 samolotów Airbus A320, obsługujących z 16 baz ponad 244 trasy.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.