Mówi: | Agnieszka Walczak |
Funkcja: | Członek Zarządu |
Firma: | Mondial Assistance |
Słaby czerwiec w turystyce. Polacy wolą mecze niż wyjazd na wakacje
Blisko połowa Polaków zamierza spędzić urlop w sezonie letnim. Jednak czerwiec w tym roku cieszy się mniejszym niż zwykle zainteresowaniem. Z badania Mondial Assistance i Neckermanna wynika, że Polacy wolą zostać w domu i oglądać mecze Euro niż wyjechać na urlop.
Najwięcej wyjazdów urlopowych Polacy planują na lipiec (27 proc.) i sierpień (21 proc.).
- Cały rynek wykazuje tendencje wzrostową, natomiast w czerwcu zaobserwowaliśmy, że tej tendencji nie ma. To może oznaczać, że Polacy z powodu Euro przełożyli swoje wyjazdy na miesiące już typowo letnie - mówi Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.
W tym roku 2/3 badanych zamierza spędzić wakacje w kraju. Kierunki zagraniczne, które preferują Polacy, od dłuższego czasu nie zmieniają się. W pierwszej piątce utrzymują się kraje, które i w zeszłym roku cieszyły się dużą popularnością.
- To jest Hiszpania, Grecja, Chorwacja, Włochy, ale również Egipt - w biurach podróży to ponownie jest jeden z głównych kierunków wyjazdowych. W naszych badaniach jako preferowany kraj pojawiała się też Wielka Brytania. To są prawdopodobnie wyjazdy do rodziny czy do osób, które tam pracują - wyjaśnia Agnieszka Walczak.
Na urlop w kraju Polacy wydadzą średnio 1188 zł na osobę. Jednak połowa deklaruje, że przeznaczy na ten cel mniej niż 1 tys. zł. Wyjazd zagraniczny kosztuje nas średnio 2613 zł na osobę.
Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Polska wynika, że coraz częściej decydujemy się na samodzielnie zorganizowany wyjazd. W tym roku w ten sposób spędzi urlop 3/4 badanych. Co czwarty uzasadnia swój wybór możliwością dostosowania oferty do własnych potrzeb.
Jak podkreślają przedstawiciele Mondial Assistance, organizacja wyjazdu nie jest równoznaczna z wykupieniem polisy ubezpieczeniowej. Mimo że ich sprzedaż rośnie wciąż odsetek nieubezpieczonych podróżnych jest wysoki.
- Spora grupa osób się nie ubezpiecza. W przypadku wyjazdów zagranicznych ponad 60 proc. osób deklaruje, że się ubezpieczy, ale wciąż mamy grupę ponad 30 proc. osób, które się nie ubezpieczają. W kraju ten odsetek jest zdecydowanie niższy, tylko 1/3 osób deklaruje, że wykupi dodatkowe ubezpieczenia - mówi Agnieszka Walczak.
Najczęściej ubezpieczenie wykupują osoby między 40 a 59 rokiem życia, z wyższym wykształceniem.
- Planując swoje wakacje, oprócz ubezpieczenia typowo turystycznego, również dbamy o to, aby nasz samochód był ubezpieczony. Przed wyjazdem za granicę powinniśmy sprawdzić, czy nasze ubezpieczenie obejmuje pakiet assistance, który w tym wypadku jest niezbędny - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.
Aż 3/4 Polaków, którzy wybierają się na urlop w kraju, wybiorą samochód jako środek transportu. W przypadku wyjazdów zagranicznych samochodem pojedzie co trzeci badany.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.