Newsy

Słaby czerwiec w turystyce. Polacy wolą mecze niż wyjazd na wakacje

2012-05-30  |  06:46
Mówi:Agnieszka Walczak
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Mondial Assistance
  • MP4

    Blisko połowa Polaków zamierza spędzić urlop w sezonie letnim. Jednak czerwiec w tym roku cieszy się mniejszym niż zwykle zainteresowaniem. Z badania Mondial Assistance i Neckermanna wynika, że Polacy wolą zostać w domu i oglądać mecze Euro niż wyjechać na urlop.

    Najwięcej wyjazdów urlopowych Polacy planują na lipiec (27 proc.) i sierpień (21 proc.).

     - Cały rynek wykazuje tendencje wzrostową, natomiast w czerwcu zaobserwowaliśmy, że tej tendencji nie ma. To może oznaczać, że Polacy z powodu Euro przełożyli swoje wyjazdy na miesiące już typowo letnie - mówi Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.

    W tym roku 2/3 badanych zamierza spędzić wakacje w kraju. Kierunki zagraniczne, które preferują Polacy, od dłuższego czasu nie zmieniają się. W pierwszej piątce utrzymują się kraje, które i w zeszłym roku cieszyły się dużą popularnością.

     - To jest Hiszpania, Grecja, Chorwacja, Włochy, ale również Egipt - w biurach podróży to ponownie jest jeden z głównych kierunków wyjazdowych. W naszych badaniach jako preferowany kraj pojawiała się też Wielka Brytania. To są prawdopodobnie wyjazdy do rodziny czy do osób, które tam pracują - wyjaśnia Agnieszka Walczak.

    Na urlop w kraju Polacy wydadzą średnio 1188 zł na osobę. Jednak połowa deklaruje, że przeznaczy na ten cel mniej niż 1 tys. zł. Wyjazd zagraniczny kosztuje nas średnio 2613 zł na osobę.

    Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Polska wynika, że coraz częściej decydujemy się na samodzielnie zorganizowany wyjazd. W tym roku w ten sposób spędzi urlop 3/4 badanych. Co czwarty uzasadnia swój wybór możliwością dostosowania oferty do własnych potrzeb.

    Jak podkreślają przedstawiciele Mondial Assistance, organizacja wyjazdu nie jest równoznaczna z wykupieniem polisy ubezpieczeniowej. Mimo że ich sprzedaż rośnie wciąż odsetek nieubezpieczonych podróżnych jest wysoki.

     - Spora grupa osób się nie ubezpiecza. W przypadku wyjazdów zagranicznych ponad 60 proc. osób deklaruje, że się ubezpieczy, ale wciąż mamy grupę ponad 30 proc. osób, które się nie ubezpieczają. W kraju ten odsetek jest zdecydowanie niższy, tylko 1/3 osób deklaruje, że wykupi dodatkowe ubezpieczenia - mówi Agnieszka Walczak.

    Najczęściej ubezpieczenie wykupują osoby między 40 a 59 rokiem życia, z wyższym wykształceniem.

     - Planując swoje wakacje, oprócz ubezpieczenia typowo turystycznego, również dbamy o to, aby nasz samochód był ubezpieczony. Przed wyjazdem za granicę powinniśmy sprawdzić, czy nasze ubezpieczenie obejmuje pakiet assistance, który w tym wypadku jest niezbędny - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.

    Aż 3/4 Polaków, którzy wybierają się na urlop w kraju, wybiorą samochód jako środek transportu. W przypadku wyjazdów zagranicznych samochodem pojedzie co trzeci badany.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Transport

    Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm

    Usługi machine-to-machine (M2M) w połączeniu z szybką siecią umożliwiają niezakłóconą komunikację między urządzeniami w czasie rzeczywistym. Dzięki kartom telemetrycznym M2M możliwy jest np. zdalny odczyt liczników energii czy wody, wypożyczenie roweru miejskiego, płatności zbliżeniowe czy nawet zdalne badanie EKG. Według danych UKE w ubiegłym roku w Polsce działało prawie 8 mln kart M2M, a ich liczba w sieci dynamicznie rośnie. Ponad 4 mln pochodzi od Orange Polska.

    Ochrona środowiska

    Błyskawiczne powodzie będą coraz częstszym zjawiskiem w Europie. Zwłaszcza miasta muszą być na nie przygotowane

    Hiszpania wciąż walczy ze skutkami ekstremalnych powodzi, które przetoczyły się w ostatnich tygodniach przez wschodnie i południowe regiony. Ze względu na postępujące ocieplenie klimatu tego typu ulewne, gwałtowne deszcze powodujące powodzie błyskawiczne mogą być coraz częstszym problemem w Europie – ostrzegają hydrolodzy. Podkreślają, że szczególnie dotkliwie będą je odczuwać miasta. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko adaptacja do zmian klimatu, ale też przygotowanie mieszkańców na zagrożenia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.