Mówi: | Agnieszka Walczak |
Funkcja: | Członek Zarządu |
Firma: | Mondial Assistance |
Słaby czerwiec w turystyce. Polacy wolą mecze niż wyjazd na wakacje
Blisko połowa Polaków zamierza spędzić urlop w sezonie letnim. Jednak czerwiec w tym roku cieszy się mniejszym niż zwykle zainteresowaniem. Z badania Mondial Assistance i Neckermanna wynika, że Polacy wolą zostać w domu i oglądać mecze Euro niż wyjechać na urlop.
Najwięcej wyjazdów urlopowych Polacy planują na lipiec (27 proc.) i sierpień (21 proc.).
- Cały rynek wykazuje tendencje wzrostową, natomiast w czerwcu zaobserwowaliśmy, że tej tendencji nie ma. To może oznaczać, że Polacy z powodu Euro przełożyli swoje wyjazdy na miesiące już typowo letnie - mówi Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.
W tym roku 2/3 badanych zamierza spędzić wakacje w kraju. Kierunki zagraniczne, które preferują Polacy, od dłuższego czasu nie zmieniają się. W pierwszej piątce utrzymują się kraje, które i w zeszłym roku cieszyły się dużą popularnością.
- To jest Hiszpania, Grecja, Chorwacja, Włochy, ale również Egipt - w biurach podróży to ponownie jest jeden z głównych kierunków wyjazdowych. W naszych badaniach jako preferowany kraj pojawiała się też Wielka Brytania. To są prawdopodobnie wyjazdy do rodziny czy do osób, które tam pracują - wyjaśnia Agnieszka Walczak.
Na urlop w kraju Polacy wydadzą średnio 1188 zł na osobę. Jednak połowa deklaruje, że przeznaczy na ten cel mniej niż 1 tys. zł. Wyjazd zagraniczny kosztuje nas średnio 2613 zł na osobę.
Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Polska wynika, że coraz częściej decydujemy się na samodzielnie zorganizowany wyjazd. W tym roku w ten sposób spędzi urlop 3/4 badanych. Co czwarty uzasadnia swój wybór możliwością dostosowania oferty do własnych potrzeb.
Jak podkreślają przedstawiciele Mondial Assistance, organizacja wyjazdu nie jest równoznaczna z wykupieniem polisy ubezpieczeniowej. Mimo że ich sprzedaż rośnie wciąż odsetek nieubezpieczonych podróżnych jest wysoki.
- Spora grupa osób się nie ubezpiecza. W przypadku wyjazdów zagranicznych ponad 60 proc. osób deklaruje, że się ubezpieczy, ale wciąż mamy grupę ponad 30 proc. osób, które się nie ubezpieczają. W kraju ten odsetek jest zdecydowanie niższy, tylko 1/3 osób deklaruje, że wykupi dodatkowe ubezpieczenia - mówi Agnieszka Walczak.
Najczęściej ubezpieczenie wykupują osoby między 40 a 59 rokiem życia, z wyższym wykształceniem.
- Planując swoje wakacje, oprócz ubezpieczenia typowo turystycznego, również dbamy o to, aby nasz samochód był ubezpieczony. Przed wyjazdem za granicę powinniśmy sprawdzić, czy nasze ubezpieczenie obejmuje pakiet assistance, który w tym wypadku jest niezbędny - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.
Aż 3/4 Polaków, którzy wybierają się na urlop w kraju, wybiorą samochód jako środek transportu. W przypadku wyjazdów zagranicznych samochodem pojedzie co trzeci badany.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.