Newsy

Ufficio Primo Jana Kulczyka odnowiony za 60 mln zł. Uroczyste otwarcie w maju

2012-04-20  |  09:20
Mówi:Jan Lubomirski-Lanckoroński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Euro Invest
  • MP4

    Reprezentacyjny, luksusowy biurowiec w centrum Warszawy jest gotowy już od dwóch miesięcy. Kwota, którą pochłonął generalny remont, przewyższa znacznie koszt postawienia budynku od nowa. Jak zapewniają inwestorzy, nie chodziło o to, by zbudować coś nowego. – Ten budynek to perła w koronie – podkreśla Jan Lubomirski-Lanckoroński, prezes Euro Invest.

    - To nie do końca nowa inwestycja, bo tak naprawdę zaczęła się w latach 50-tych zeszłego wieku. Myśmy ją tylko nieco dokończyli i poprawili, ale dzieło prof. Marka Leykama jest dziełem niesamowitym i ponadczasowym – mówi Jan Lubomirski-Lanckoroński.

    Spółka Euro Invest należąca do Jana Kulczyka odkupiła nieruchomość od syndyka w 2005 roku. Po kilku latach przygotowań generalny remont rozpoczął się 3 lata temu.

    - To był chyba jeden z najdroższych remontów w Warszawie i jedna z największych budów tego typu. Pracowało nad tym ponad 250 osób, a koszt to ponad 60 mln złotych. Faktycznie można by było za te pieniądze wybudować nowy budynek tego typu albo nawet więcej – podkreśla biznesmen.

    Jednocześnie zaznacza, że nie brali pod uwagę wyburzenia budynku i postawienia go od nowa.

     - Nam zależało na tym, żeby przywrócić Warszawie ten wspaniały architektonicznie, ale również pod względem technicznym budynek. Myśmy wprowadzili tutaj wiele innowacji technicznych. Rozwiązania, które praktycznie w Warszawie i w Polsce jeszcze nie miały miejsca, żeby to zaczęło funkcjonować w tkance miejskiej – wyjaśnia Jan Lubomirski-Lanckoroński.

    Na sześciu kondygnacjach będą znajdowały się nowoczesne biura o łącznej powierzchni 6 tys. m kw. W podziemiach wybudowano centrum konferencyjne, które ma służyć również jako przestrzeń do wielkich wydarzeń kulturalnych i artystycznych. Na dwóch podziemnych poziomach zmieści się ok. 1 tys. gości.

    - To był budynek, który miał być budynkiem reprezentacyjnym. Tak naprawdę ten budynek ma być takim symbolem przywracania Warszawie pewnej rzeczywistości, wspaniałych rozwiązań takich architektów jak prof. Leykam – mówi Lubomirski-Lanckoroński.

    Budynek przy ul. Wspólnej 62 powstał ok. 60 lat temu. Zaprojektowano go jako siedzibę komunistycznego prezydium rządu. Jednak taką funkcję pełnił zaledwie kilka lat. W latach 90-tych XX wieku biurowiec został kupiony przez koreański koncern Daewoo.

    Więcej na temat
    Architektura Ufficio Primo Jana Kulczyka - zdjęcia z wewnątrz Wszystkie newsy
    2012-05-02 | 06:55
    Regionalne - Mazowieckie J. Kulczyk: rewitalizacja Ufficio Primo to jeden z większych moich sukcesów
    2012-05-02 | 06:55

    J. Kulczyk: rewitalizacja Ufficio Primo to jeden z większych moich sukcesów

    6 tys. m kw. powierzchni biurowej - biurowiec Ufficio Primo w centrum Warszawy jest już gotowy od lutego, ale inauguracja odbędzie się w tym miesiącu. Pierwszym testem
    Architektura Ufficio Primo Jana Kulczyka - zdjęcia z zewnątrz
    2012-04-20 | 11:10

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.