Mówi: | Marek Matysiak, associate vice president, GlobalLogic Polska Piotr Ciechowicz, wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza Kamil Świadek, dyrektor Oddziału GlobalLogic w Gdańsku Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego |
Z Doliny Krzemowej do Gdańska. Lider branży usług inżynierii cyfrowej otwiera kolejne biuro w Polsce
Według Gartnera w tym roku wydatki przedsiębiorstw na oprogramowanie w globalnej skali wzrosną o 11 proc., do poziomu 750 mld dol. Kładąc na szali tak duże środki, firmy chcą mieć pewność, że rozpoczęte projekty rzeczywiście przyniosą zakładane korzyści. Dlatego zwracają się w kierunku lokalizacji takich jak Trójmiasto, które coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na informatycznej mapie Polski i powoli wyrasta na jeden z największych hubów informatycznych nie tylko na rodzimym rynku, ale i w skali całej Europy. W lokalny, szybko rosnący rynek IT inwestują kolejne organizacje. Jedną z ostatnich jest GlobalLogic, lider inżynierii produktów cyfrowych.
– Gdańsk to bardzo dynamicznie rosnący rynek, z fantastycznie rozwijającą się infrastrukturą, gdzie także my chcemy zainwestować i powiększyć grono dostępnych tutaj talentów. Dzięki temu, że część naszych klientów prowadzi operacje w Trójmieście, będziemy mogli zacieśnić z nimi współpracę. Poza tym ten region jest postrzegany jako bardzo atrakcyjny także przez naszych obecnych pracowników i chcemy dać im możliwość relokacji – mówi Marek Matysiak, associate vice president w GlobalLogic Polska.
GlobalLogic jest jednym z liderów branży usług inżynierii cyfrowej – pomaga światowym markom projektować i tworzyć innowacyjne produkty, usługi i platformy cyfrowe. Współpracuje z firmami z niemal każdej branży – od automotive i healthcare po telekomunikację, finanse i przemysł. Główna siedziba firmy, która od ubiegłego roku należy do grupy Hitachi Ltd., mieści się w Dolinie Krzemowej, ale jej biura i centra inżynieryjne znajdują się na całym świecie – w tym także w kilku polskich miastach.
– W tej chwili lokalizacje GlobalLogic znajdują się we Wrocławiu, Krakowie, Szczecinie, Koszalinie, Zielonej Górze, Łodzi, Gliwicach i Bydgoszczy – mówi Marek Matysiak.
Szybki rozwój na polskim rynku i duża dostępność talentów sprawiły, że na lokalizację kolejnego ze swoich biur koncern wybrał Gdańsk. W nadchodzących miesiącach zatrudnienie znajdzie tu ponad setka inżynierów i developerów, którzy będą odpowiadać na potrzeby klientów związane z tworzeniem i rozwojem oprogramowania. Wykwalifikowane kadry stworzą m.in. deweloperzy systemów wbudowanych oraz inżynierowie DevOps i testów automatycznych.
– Aktualnie mamy w Gdańsku ponad 20 pracowników, ale chcemy zwiększyć to zatrudnienie do 120 osób. To jest pierwszy etap. W kolejnych będziemy kontynuować rekrutacje, rosnąć na większą skalę – zapowiada Kamil Świadek, dyrektor oddziału GlobalLogic w Gdańsku. – Zespoły, które będziemy budować w naszym biurze w Gdańsku, będą pracowały nad rozwiązaniami dla sektora automotive, fintech, healthcare, IoT i embedded. Chcemy zatrudniać inżynierów systemów wbudowanych, inżynierów DevOps i inżynierów testów automatycznych, którzy będą pracowali z najnowszymi technologiami.
Spółka wskazuje, że otwarcie nowego biura w Gdańsku pozwoli jej zacieśnić współpracę z klientami i partnerami, którzy już w tej chwili operują w Trójmieście, a przy tym skorzystać z potencjału tutejszego rynku pracy, na którym nie brakuje doświadczonych inżynierów o wysokich kompetencjach oraz młodych specjalistów i absolwentów, którzy dopiero rozpoczynają karierę w branży IT. GlobalLogic zaoferuje pracę i możliwości rozwoju zarówno jednym, jak i drugim, w tym celu firma rozpoczęła już nawiązywanie partnerstw z gdańskimi uczelniami.
– Współpraca z uczelniami jest czymś, co robimy w każdej z naszych lokalizacji. Łączymy technologie, łączymy ekspercką wiedzę naszych specjalistów i inżynierów z ofertą uczelni i dzięki temu wzmacniamy potencjał jednostek naukowych. Tak będzie też w Gdańsku. Współpracujemy już z gdańską Wyższą Szkołą Bankową, zwiększamy ich ofertę edukacyjną i wspólnie będziemy realizować projekty stażowe – mówi Kamil Świadek.
W globalnej skali firma ma obecnie ponad 25 tys. pracowników. W Polsce zatrudnia 2 tys. specjalistów, ale planuje dość szybko zwiększać ten poziom. W ramach specjalnych programów przygotowawczych zamierza więc szkolić i oferować zatrudnienie także osobom spoza sektora IT, które myślą o przebranżowieniu i rozpoczęciu kariery w technologiach.
– Ścieżki treningowe, akademie i programy, które mamy przygotowane w GlobalLogic, umożliwiają wejście do IT również osobom spoza tej branży. Nasi wykwalifikowani eksperci w roli mentorów zapewniają możliwość swobodnego startu w tej branży i dalszego rozwoju – mówi dyrektor oddziału GlobalLogic w Gdańsku. – Obecnie mamy uruchomionych 16 akademii, które realizują program szkoleniowy, przygotowują się do pracy w komercyjnych projektach i oferują zatrudnienie w ramach umowy o pracę.
Na polskim rynku GlobaLogic notuje w ostatnich latach stały dynamiczny wzrost i planuje utrzymać to tempo również w nadchodzących. W planach ma też dalszy rozwój w kolejnych miastach Polski.
– Sektor usług IT rośnie bardzo dynamicznie i nic nie zapowiada, żeby ten rozwój miał się zatrzymać. My zaś, będąc jednym z liderów w tym sektorze, potrzebujemy rozwijać się w pozostałych miastach Polski, żeby zwiększać nasz potencjał związany z zatrudnieniem – mówi Marek Matysiak, associate vice president w GlobalLogic Polska. – Myślę, że w perspektywie najbliższych dwóch lat powinniśmy pojawić się w pozostałych, dużych miastach Polski. Z największych brakuje nam jeszcze Poznania i Warszawy. Poza tym każde miasto, które ma potencjał i skalę ok. 150–200 tys. mieszkańców, jest dla nas atrakcyjnym rynkiem, na którym w przyszłości będziemy chcieli zainwestować.
Najnowsza inwestycja GlobalLogic w Gdańsku jest efektem współpracy z władzami miasta i Agencją Rozwoju Pomorza – Invest in Pomerania. Podaje ona, że Trójmiasto coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na informatycznej mapie Polski i powoli wyrasta na jeden z największych hubów informatycznych nie tylko na rodzimym rynku, ale i w całej Europie.
– Poruszamy się po całej Europie i po całym świecie, szukając takich inwestorów i firm o charakterze globalnym, które myślą o relokacji, o zakładaniu nowych site’ów czy też szukają miejsc w nowych lokalizacjach. I tak się stało z GlobalLogic. Mam nadzieję, że jej rozwój w Gdańsku będzie bardzo dynamiczny – mówi Piotr Ciechowicz, wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza.
– Jako spółka miejska współpracujemy z Agencją Rozwoju Pomorza w procesie pozyskiwania inwestorów. Tutaj też wspieraliśmy Invest in Pomerania w tym procesie. Staramy się zawsze tworzyć dobre warunki dla inwestorów, którzy wchodzą do Gdańska, wspieramy procesy rekrutacyjne, projekty szkoleniowe. I tak będzie również w tym wypadku – dodaje Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.