Przegląd mediów

lipiec 2014

Franczyza przyszłością dla nieznanych biur kredytowych

2014-07-24  |  11:54

Rynek kredytowy stale się rozwija. Rozwój ten nie byłby możliwy, gdyby nie działalność firm pośredniczących pomiędzy bankami a klientami w udzielaniu kredytów. W branży finansowej działa kilkadziesiąt podmiotów, dostarczających produktów finansowych (zobacz: Katalog Firm) i kilka tysięcy agentów, biur kredytowych oraz doradców mobilnych, którzy zajmują się ich sprzedażą.

Wraz z rozwojem rynku, wzrasta świadomość klientów, a także ich wymagania. Konsumenci nie mogą narzekać na brak różnorodności, ponieważ na rynku panuje duża konkurencja, a instytucje finansowe prześcigają się w ofertach oraz sposobach przyciągania klientów. W obecnych czasach dla klientów liczy się nie tylko cena, ale również jakość obsługi, marka i zaufanie do instytucji. Wobec takich oczekiwań, nieznanym agencjom kredytowym trudno jest konkurować na rynku usług finansowych. Rozwiązaniem jest współpraca w ramach rozpoznawalnej marki, co zapewnia franczyzowy system partnerski. Jego fundamentem jest solidne know-how oraz znane logo pozwalające od pierwszego dnia zaistnieć w świadomości społeczeństwa.

Franczyzobiorca uprawniony jest do korzystania ze znaku towarowego franczyzodawcy, know-how, metod prowadzenia działalności gospodarczej, wiedzy technicznej, a także do korzystania ze stałego wsparcia franczyzodawcy.

Franczyza bankowa posiada wiele zalet:

  • Biznes sprawdzony przez franczyzodawcę w warunkach rynkowych. Franczyzobiorca może skorzystać z doświadczeń Partnera,
  • Rozpoznawalna marka, z którą związany jest prestiż i renoma,
  • Korzyści płynące z działań reklamowych i marketingowych prowadzonych przez franczyzodawcę dla całej sieci w skali kraju,
  • Wsparcie ze strony franczyzodawcy przy zachowaniu statusu niezależnego przedsiębiorcy,
  • Obniżone ryzyko działalności gospodarczej
  • Efekt synergii,
  • Stała wymiana doświadczeń,
  • Wyłączność terytorialna (zazwyczaj w mniejszych miejscowościach).

Do korzyści, które wyróżniają placówkę franczyzową na tle nieznanego biura kredytowego niewątpliwie należy:

  • Dostęp do lepszego profilu klienta,
  • Korzystniejszy scoring,
  • Dostęp do systemu banku,
  • Bieżąca obsługa klienta sprzyjająca budowaniu trwałych relacji
  • Możliwość stosowania dosprzedaży produktów, typu konta osobiste, lokaty, debety, karty kredytowe
  • Możliwość posługiwania się rozpoznawalną marką, która zwiększa wiarygodność i prestiż
  • Wsparcie centrali w obszarze przekazywania klientów tzw. lead’owania.
  • Dostęp do szkoleń dla pracowników placówki franczyzowej i stałe podnoszenie ich kompetencji
  • Wsparcie marketingowe – reklama ogólnopolska i stała obecność w mediach

Zasadne jest pytanie, w której lidze chcesz grać i jakich klientów obsługiwać? Zgodnie z powiedzeniem, z kim przystajesz takim się stajesz. Należy podkreślić, że dobrzy klienci trafiają do Banków, typu Alior, BPH, Meritum, Getin czy PKO oraz znanych pośredników finansowych typu Open Finance, Dom Kredytowy NOTUS, Gold Finance (Open Finance nie działa w systemie franczyzowym – przypomina red.).

 

Zobacz artykuły na temat franczyzy:

 

Autor: Katarzyna Hoffmann

Źródło: serwis FranczyzaBanku.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 24 lipca

Medium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Konsument

Ruch w serwisach samochodowych może być większy. By uniknąć kolejek, na wymianę opon można umówić się online

W tym roku warsztaty spodziewają się zwiększonego ruchu ze względu na to, że wiele osób przesiadło się do własnego auta w związku z ryzykiem zakażenia. Dlatego też serwisy samochodowe apelują, by nie zwlekać z wymianą do pierwszych przymrozków lub śniegów, a na wizytę umówić się online lub telefonicznie, by uniknąć kolejek. W Polsce większość kierowców opowiada się za wprowadzeniem obowiązkowej wymiany opon na letnie i zimowe – wynika z badań przytaczanych przez Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Mimo to w praktyce wielu z nich zapomina lub bagatelizuje sezonową wymianę opon.

Handel

Pandemia zmusiła 1/3 Polaków do sięgnięcia po oszczędności. Prawie co piąty nie miał odłożonej poduszki finansowej

W tej chwili ok. 50 proc. Polaków ma oszczędności, które uznają za wystarczające i które zapewniają im poczucie bezpieczeństwa. Jednak tylko 14 proc. deklaruje, że odkłada teraz więcej niż przed pandemią. Prawie 1/3 badanych podkreśla, że stać ich na oszczędzanie jedynie mniejszych kwot. Trudniejsza sytuacja zmusiła prawie co trzeciego do sięgnięcia po zaskórniaki, aby móc zapewnić sobie bieżące utrzymanie i pokryć wszystkie wydatki – wynika z cyklicznego badania „Barometr Providenta” przeprowadzonego z okazji przypadającego na 31 października Światowego Dnia Oszczędzania.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Polityka

Rząd proponuje tarczę branżową dla najbardziej poszkodowanych sektorów. Pomoc w listopadzie będzie kosztować ponad 1,8 mld zł

Mocny wzrost liczby zakażeń rodzi obawy o konieczność wprowadzania kolejnych restrykcji. To wiąże się z ograniczaniem działalności firm, a co za tym idzie, również ich problemami finansowymi, które ponownie będą oznaczać konieczność uruchomienia publicznego wsparcia. We wtorek rząd zapowiedział tarczę branżową, czyli zestaw zwolnień i świadczeń, które w listopadzie będą przysługiwać firmom z najbardziej poszkodowanych branż. Według Jana Zygmuntowskiego, ekonomisty z Polskiej Sieci Ekonomii, dla ratowania miejsc pracy rząd nie powinien wahać się przed powiększaniem długu. – Nadwyżki budżetowe można budować, ale w środku boomu – mówi ekspert.

 

Edukacja

Nieumiejętne przeniesienie szkoleń do online’u może obniżyć ich jakość. Nowe narzędzia i funkcjonalności dają jednak ogromne możliwości

Ograniczenia wynikające z pandemii koronawirusa i wprowadzana na dużą skalę praca zdalna spowodowały wzrost zainteresowania webinariami. – Nieumiejętne przeniesienie szkoleń do online’u może jednak obniżyć ich jakość, co wiąże się z wieloma zagrożeniami – mówi Norbert Grzybek, trener biznesu i konsultant. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę, dlatego na rynku pojawiają się coraz nowsze narzędzia, funkcjonalności i możliwości technologiczne, które urozmaicają webinaria i poprawiają ich skuteczność. – Szkolenia z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości są już testowane i robią naprawdę duże wrażenie. To obiecujący kierunek rozwoju produktów online w branży szkoleniowej – dodaje ekspert.