Przegląd mediów

czerwiec 2021

Sekret najlepszych aplikacji mobilnych z sektora commerce

2021-06-16  |  10:51
Przegląd mediów

Według raportu “e-commerce w Polsce 2021”, przygotowanego przez Senuto, w polskim Google istnieje 87 489 sklepów internetowych. Użytkownik internetu coraz częściej dokonuje wyboru między używaniem aplikacji a stroną internetową. W 2021 roku eMarketer przewiduje, że dorośli użytkownicy smartfonów będą spędzać około 4 godzin dziennie, korzystając z Internetu mobilnego, a 88% tego czasu poświęcają na korzystanie z aplikacji. Z danych wynika, że tworzy się coraz większa różnica - użytkownicy spędzają coraz więcej czasu, używając właśnie aplikacji. W odpowiedzi na tę tendencję, firmy udoskonalają aplikacje według preferencji grupy odbiorców. Sukcesem podczas wdrażania aplikacji, jest funkcjonalność, która przekłada się na wysokie zadowolenie użytkownika.

 

Strona internetowa, która nie jest optymalnie przygotowana, powoduje większe koszty związane z marketingiem. Firmy chcą przedstawić swoje produkty jak największej grupie konsumentów. Potencjalny klient porzuca stronę internetową, która nie jest dla niego w pełni użyteczna. Starania marketingowców z założenia powinny prowadzić do tego aby klient wybrał właśnie tę firmę lub dany produkt. Bez dobrze przygotowanej strony internetowej pod kątem mobile, sekcja marketingu może prowadzić “walkę z wiatrakami”.

 

Jak uzyskać zadowolenie użytkownika?

Klient zwraca uwagę na szczegóły, przez co ważne jest aby strona internetowa lub aplikacja były nie tylko funkcjonalne, ale również estetyczne i dopracowane pod kątem UX. Przekonanie klienta do produktu to użycie rich contentu. To dodawanie opisów na kartach produktów przy użyciu infografik, zdjęć czy tabel. Zdarza się również korzystać z interaktywnych elementów oraz materiałów wideo. Wszystko po to przyciągnąć potencjalnych klientów i zadowolić obecnych.

 

Kolejnym przykładem, który ma wpływ na częstsze korzystanie z aplikacji są powiadomienia push. Często zdarza się, że użytkownik dodając produkty do koszyka, najzwyczajniej o nich zapomni. Powiadomienia push mają tutaj odpowiednie zadanie i mogą “przypomnieć” klientowi o pozostawionych zakupach w koszyku aplikacji. Powiadomienia push wykorzystane są również do informowania o okazjach cenowych lub nowościach produktowych. To kolejny element układanki marketingowej, który ma na celu zwiększyć zainteresowanie użytkownika.

 

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży commerce w ostatnich miesiącach, Mobile Trends organizuje konferencję poświęconą tej tematyce. 29 czerwca 2021 eksperci przedstawią nowe możliwości rozwoju i rozbudowy aplikacji, opowiedzą również o tym jak z sukcesem przyciągnąć klienta. W programie przykłady znanych marek takich jak Sephora, 4F, PoloMarket czy eObuwie, które osiągają sukcesy w kanale commerce. Wszystkie informacje o konferencji dostępne są na stronie internetowej commerce.mobiletrends.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 16 czerwca

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Finanse

Wdrożenie systemu teleopieki w Polsce wymagałoby przeszkolenia nowej grupy zawodowej zajmującej się telemedycyną. W tej chwili brakuje takich pracowników

Projekt Polskiego Ładu przewiduje dofinansowanie opasek bezpieczeństwa dla seniorów, które miałyby zapewnić im stały kontakt z lekarzem i zdalną opiekę medyczną. Nie wiadomo jednak, jak ten system ma funkcjonować w praktyce. W Polsce telemedycyna dopiero raczkuje, a oprócz wyspecjalizowanych programów i urządzeń, które nie będą zbyt skomplikowane w codziennej obsłudze, niezbędny jest wykwalifikowany personel. – Wymaga to w zasadzie stworzenia zupełnie nowej grupy zawodowej. Dużym wyzwaniem będzie także przygotowanie personelu pielęgniarskiego do pracy z systemami teleopieki – mówi Jacek Gleba, prezes MDT Medical.

 

Konsument

Od pięciu lat rośnie liczba osób głodujących lub zagrożonych głodem. Pandemia przyspieszyła ten proces

Ponad 40 milionów ludzi na świecie znajduje się na skraju głodu, a więcej niż pół miliona już głoduje, przy czym koronawirus spowodował wyraźny przyrost osób zagrożonych głodem. Główną przyczyną są zmiany klimatu i spowodowane nimi kataklizmy, a także konflikty zbrojne. W efekcie po pandemii wirusowej światu może grozić pandemia głodu. Bez natychmiastowej pomocy organizacji humanitarnych, które zapewnią najbiedniejszym obszarom, głównie w Afryce, dostęp do żywności, nieuchronna stanie się kolejna fala imigracji.

Motoryzacja

Rekordowa sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce. Mimo że ich ceny rosną

Kryzys spowodowany przez pandemię COVID-19 nie wpłynął negatywnie na rynek maszyn rolniczych. Ciągniki rolnicze osiągają rekordy sprzedaży. – W Polsce są coraz większe gospodarstwa, co za tym idzie rolnicy potrzebują mocniejszych ciągników, ale również wymieniają park maszynowy, żeby móc szybciej i sprawniej obsługiwać swoje pola – mówi Tomasz Rybak, ekspert z firmy Martin & Jacob.

Problemy społeczne

Polacy wypoczywają z telefonem w ręku. Co czwarta osoba odczuwa presję odpowiadania na służbowe maile i telefony podczas urlopu

Przynajmniej dwutygodniowy urlop jest jednym z najlepszych sposobów zwiększania satysfakcji i efektywności pracowników. Tymczasem w Polsce – jak wynika z najnowszego badania Hays – 39 proc. specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio tyle wypoczywało, a co trzeci pozostaje online nawet w trakcie wakacji. Badania Tax Care pokazały z kolei, że aż 46 proc. menedżerów na urlopie wciąż wykonuje swoje obowiązki i zarządza zespołami. Randstad wskazuje natomiast, że 27 proc. Polaków odczuwa presję, aby podczas urlopu odpowiadać na służbowe maile i telefony. Warto je jednak wyłączyć, bo nieefektywny wypoczynek może mieć poważniejsze konsekwencje: od problemów z pamięcią i koncentracją po wypalenie zawodowe.