At A Safe Haven for Newborns Everyone is Helped

Unplanned pregnancy? You are not alone, A Safe Haven for Newborns can help.
Every Call is Confidential, No Questions Asked or Judged
To date, 425 lives have been given a chance at life — 413 in Florida, nine in other states and one in Honduras; over 6,000 teens and women helped in their time of need. “We believed from the beginning if only one life was saved, all our efforts would be worthwhile,” said Nick Silverio, Founder.
After a call is received at the helpline desk, and the needs of the expectant mother are known, Safe Haven for Newborns offers the mother the support and guidance she needs in their respective state. From providing shelter, referrals to counseling services, pre-natal care and transportation to doctors’ appointments, help with abuse issues and suicide prevention, to providing newborn necessities and information on adoption are just a few of the services available to her.
Identified as a national model program for saving newborns from abandonment and assisting pregnant teens and women in crisis, A Safe Haven for Newborns has assisted other states and countries to develop similar programs that work for their communities. They were instrumental in helping Panama pass its own safe haven law. Silverio is in communication with a religious organization in Sri Lanka and key hospital personnel in South Africa to develop a similar program in their countries.
For more information on how you can make a difference in the life of an unborn child, visit A Safe Haven for Newborns website.
ABOUT THE GLORIA M. SILVERIO FOUNDATION
The Gloria M. Silverio Foundation 501(c)(3), A Safe Haven for Newborns, is a nonprofit organization founded in 2001 by Nick Silverio. A Safe Haven for Newborns assists teens/women facing an unexpected pregnancy — saving two lives — in complete anonymity, protecting her right to privacy. Visit us at: asafehavenfornewborns.com.
Nick Silverio
A Safe Haven for Newborns
+1 786-246-1304
safehaven|asafehavenfornewborns.com| |safehaven|asafehavenfornewborns.com
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.