DitchCarbon First to Earn UL Solutions Sustainability Information Calculator Verification
Assurance ready supplier emissions intelligence independently verified by UL Solutions. Removes major barrier to climate action by enterprises
Why This Matters
• First in market: Recognition from UL Solutions, a global safety-science leader.
• Assurance-ready outputs: Reduce friction and back and forth during external reviews.
• Designed for scale: Turn thousands of suppliers into clear, comparable insights...fast.
Audit & Reviewer Support
DitchCarbon complements existing audit workflows with free logins for auditors and a complete evidence trail for every calculation: inputs, transformations and outputs so reviewers can verify details directly and finish faster.
Marc Munier, CEO of DitchCarbon, said:
“For years, companies have struggled to gather and use supplier emissions data at scale in way that is assurance ready. By becoming the first platform to earn UL Solutions verification, DitchCarbon removes that pain point, meaning teams can focus on decarbonising, not worrying about whether the data they are capturing is accurate."
The details
• Scope: Version 24 of the DitchCarbon Portal, including AI-driven supplier-data detection, categorization, validation and spend-based allocation.
• Standards: Assessment performed using ISO 14064-3 procedures and criteria from the GHG Protocol Corporate Value Chain (Scope 3) Standard and CDP reporting guidance.
• Assurance Level: Limited assurance, confirming no evidence detected of material error in methodology, managed content or control environment.
Adrian Wain, Lead Verifier, UL Solutions, commented:
“As companies increase their use of AI-enabled solutions for sustainability reporting, they are
seeking confirmation that the methodological basis, managed content and control environment
of the solutions are robust. DitchCarbon meets those expectations by becoming the first
solution provider to undertake our rigorous Sustainability and Environmental information
Calculator Verification process.”
Press team
DitchCarbon
+44 20 3475 7875
enquiries@ditchcarbon.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

12-Year-Old Author Eliana Fernández Launches Your 12 Superpowers on Her Birthday
Conditsis Lawyers Wins National and Local Awards for Outstanding Legal Services
Rising Energy Demand and Infrastructure Projects Fuel Cable Glands Market Expansion
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.