American Ostrich Farms CEO Alex McCoy Honored with 2025 CEO of Influence Award
Under McCoy’s leadership, American Ostrich Farms has grown into the nation’s first fully vertically integrated ostrich meat producer—managing every step of the process from breeding and raising birds to USDA-inspected processing, distribution, and direct-to-consumer sales. This comprehensive model ensures industry-leading quality, efficiency, and traceability.
A major milestone in this journey was the launch of Sustainable Meats, a USDA-inspected processing facility located on the same premises as the farm in Kuna. More than just a resource for American Ostrich Farms, Sustainable Meats serves independent ranchers and small- to mid-sized producers of beef, lamb, and goat. By opening its doors to others, the facility has fostered regional collaboration, spurred economic development, and championed environmentally responsible agriculture.
"It's an honor to be recognized among such a distinguished group of leaders who are making a significant impact across various industries in Idaho," said McCoy. "This award is a testament to the vision, hard work, and dedication of the entire team at American Ostrich Farms and Sustainable Meats. Together, we've turned challenges into opportunities and conceived and executed transformative innovations in agriculture and food processing that positively impact our community and the environment."
The CEO of Influence Award shines a light on leaders whose work strengthens Idaho’s economy and enhances the well-being of its communities. McCoy’s selection highlights his influential role in transforming the agricultural sector while advocating for a more resilient and equitable workforce. His leadership philosophy—anchored in offering industry-leading wages, comprehensive support, and robust employee benefits—underscores the essential yet often undervalued contributions of America’s agricultural workers.
To learn more about American Ostrich Farms and Sustainable Meats and their commitment to impactful innovation, visit www.americanostrichfarms.com and www.sustainablemeats.co.
About American Ostrich Farms:
Founded in 2013 and headquartered in Kuna, Idaho, American Ostrich Farms is a pioneer in sustainable agriculture. The company produces premium ostrich meat, cosmetic oils, and pet food products, serving both local and national markets. With a strong commitment to environmental stewardship and product excellence, American Ostrich Farms and Sustainable Meats are redefining how American meat is raised, processed, and delivered to customers nationwide.
Jessica Roth
American Ostrich Farms
jessr@americanostrichfarms.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Growing at 27.3% CAGR | AI for Financial Services Market Reach USD 123.2 Billion by 2032 Globally
BabaSharo TV Among Top Global YouTube Channels for Children’s Education
Preliminary Agenda Released for 2025 UAS Summit & Expo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.