American Ostrich Farms CEO Alex McCoy Honored with 2025 CEO of Influence Award
Under McCoy’s leadership, American Ostrich Farms has grown into the nation’s first fully vertically integrated ostrich meat producer—managing every step of the process from breeding and raising birds to USDA-inspected processing, distribution, and direct-to-consumer sales. This comprehensive model ensures industry-leading quality, efficiency, and traceability.
A major milestone in this journey was the launch of Sustainable Meats, a USDA-inspected processing facility located on the same premises as the farm in Kuna. More than just a resource for American Ostrich Farms, Sustainable Meats serves independent ranchers and small- to mid-sized producers of beef, lamb, and goat. By opening its doors to others, the facility has fostered regional collaboration, spurred economic development, and championed environmentally responsible agriculture.
"It's an honor to be recognized among such a distinguished group of leaders who are making a significant impact across various industries in Idaho," said McCoy. "This award is a testament to the vision, hard work, and dedication of the entire team at American Ostrich Farms and Sustainable Meats. Together, we've turned challenges into opportunities and conceived and executed transformative innovations in agriculture and food processing that positively impact our community and the environment."
The CEO of Influence Award shines a light on leaders whose work strengthens Idaho’s economy and enhances the well-being of its communities. McCoy’s selection highlights his influential role in transforming the agricultural sector while advocating for a more resilient and equitable workforce. His leadership philosophy—anchored in offering industry-leading wages, comprehensive support, and robust employee benefits—underscores the essential yet often undervalued contributions of America’s agricultural workers.
To learn more about American Ostrich Farms and Sustainable Meats and their commitment to impactful innovation, visit www.americanostrichfarms.com and www.sustainablemeats.co.
About American Ostrich Farms:
Founded in 2013 and headquartered in Kuna, Idaho, American Ostrich Farms is a pioneer in sustainable agriculture. The company produces premium ostrich meat, cosmetic oils, and pet food products, serving both local and national markets. With a strong commitment to environmental stewardship and product excellence, American Ostrich Farms and Sustainable Meats are redefining how American meat is raised, processed, and delivered to customers nationwide.
Jessica Roth
American Ostrich Farms
jessr@americanostrichfarms.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chemical Enhanced Oil Recovery (EOR) Market Analysis: Emerging Trends and Strategic Developments
IBA Group and Berexia Payment Launch SoftPOS in Morocco
Scoop Wholefoods Brings Organic Living to Every Emirate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.