APG Unveils ECO Low Profile Tube: Where Style Meets Sustainable Innovation
Sleek, sustainable, and customizable, APG’s new ECO Low Profile Tube delivers premium packaging with a reduced environmental footprint.
APackaging Group (APG), a women-owned leader in sustainable packaging solutions, is proud to announce the launch of its latest innovation: the ECO Low Profile Tube. Engineered for brands that value both visual impact and environmental responsibility, this tube offers a minimalist design with maximum eco-conscious performance.
The ECO Low Profile Tube is built with a 5-layer PE/PP construction, providing premium barrier protection and durability. Designed with user experience in mind, it features a flip-top cap for easy, hygienic dispensing, along with a streamlined silhouette that enhances on-shelf appeal. Ideal for skincare, haircare, and personal care products, the tube is available in a variety of custom colors and decorative finishes—including hot-stamp, heat transfer, and embossing options.
"This launch exemplifies our continued commitment to packaging innovation that meets the sustainability needs of today’s top beauty and personal care brands," said Hannah Palese, Director of Communication at APG. "The ECO Low Profile Tube is not only beautiful but also responsibly engineered using less plastic, and it’s even available in a plant-based sugar cane material option."
The SKU: APG-770193 boasts a 200ml capacity and supports a low minimum order quantity (MOQ) of 10,000 pieces—a key differentiator for indie and scaling brands. With full Pantone color availability and numerous decoration methods, brands can create high-impact packaging that aligns with their visual identity.
"Packaging should be as refined and thoughtful as the product inside," said Ryan Huang, Director of Marketing at APG. "We’re proud to offer a solution that blends superior engineering, eye-catching design, and reduced environmental impact. It reflects everything APG stands for."
Founded in 2019 by Helga Arminak, APG has quickly emerged as a trusted partner for some of the most prestigious names in the beauty and personal care industries, including P&G, Unilever, Johnson & Johnson, Estée Lauder, Colgate, Sephora, Lush, Walgreens, Victoria's Secret, and many more.
APG produces over 600 million pieces annually and proudly maintains EcoVadis Platinum sustainability recognition, a distinction awarded to only the top 1% of companies worldwide. The company also offers APR Design® for Recyclability and RecyClass recognized packaging solutions as part of its deep commitment to ESG principles.
To explore the ECO Low Profile Tube or request samples, visit https://apackaginggroup.com or email sales@apackaginggroup.com.
Ryan Huang
APackaging Group LLC
+1 626-385-5858
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Leading the Way in Protecting Student Data & Schools - Nationwide Studios Inc.
Japan Ski Experience Wins Japan’s Best Ski Travel Agent at 2025 Ski Asia Awards
Osaka eSIM propose désormais des forfaits longue durée pour les visiteurs étrangers séjournant à Osaka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.