ATS Group Announces New Chairman for ATS Technic, Captain Jon D. Alexander
Captain Alexander brings five decades of international military and civil aviation experience
DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES, June 11, 2025 /EINPresswire.com/ -- ATS Technic, a leading independent EASA-certified line maintenance organization for MRO services and technical expertise, announced today that Captain Jon D. Alexander will join the team as Chairman of the Board. His nearly five decades of international aviation experience and distinguished career in both military and civil aviation will bring a high level of dedication and expertise to ATS Technic, enhancing both operational capabilities and service offerings.Captain Alexander most notably served in the Private Aviation Center for the United Arab Emirates, ensuring the safe transport of the Senior Emirati officials, and high-ranking foreign dignitaries. In recognition of his service, he was granted Emirati citizenship in 2023, a rare distinction bestowed by the nation’s leadership.
A seasoned pilot with 13,300 flight hours, Captain Alexander has knowledge of both fixed and rotary-wing aircraft operating in Global airspace and for the last two decades in Middle East airspaces. He has held multiple leadership roles, including Chief Pilot, Director of Aviation, and Standardization Instructor Pilot for elite, high-profile aviation entities around the world, to which he brought operational success.
“I am honored to join ATS Technic, a company known for its dedication to operational excellence and its leadership in MRO services,” said Captain Alexander. “Safety, trust, and continuous improvement are core principles that will guide us as we expand our offerings and deliver the highest standards of service to our clients around the world.”
Captain Alexander will provide expert oversight as ATS Technic expands its global presence and trusted service capabilities for airlines and private operators worldwide. His direct flying experience, time spent instructing safety protocols, and executive management skills will be fundamental in driving innovation and expansion while maintaining the company’s commitment to compliance, trust, and safe flying.
ATS Group Media
ATS Group
+971 4 595 3444
Media|atsaviation.com| |Media|atsaviation.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.