Komunikaty PR

Back-to-School for Sales Teams: Why 'Gut-Driven' Selling Isn’t Working

2025-08-20  |  10:55:04
Sales Coach & Public Speaker Founder - Business Lead Maximizer

Tom Jackobs / CEO

Tom Jackobs Offers Structured Sales Leadership for Heart-Led Health Businesses

Practitioners rely too much on ‘feeling it out’—but that’s not scalable”
— Tom Jackobs
LOS ANGELES, CA, UNITED STATES, August 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- As kids return to school this August, sales strategist Tom Jackobs says it’s time for sales teams to hit the books, too. His message: intuitive selling isn’t enough—you need structure, tracking, and follow-through.

“Practitioners rely too much on ‘feeling it out’—but that’s not scalable,” says Jackobs, who helps wellness businesses transition from reactive to repeatable systems.

Through his fractional sales management services, Jackobs supports teams in developing scripts, workflows, automation, and follow-up systems—all designed to work with the natural empathy practitioners already have.

“Your heart matters. But so does your system,” he says.

To learn more about how structured sales systems improve patient conversion and satisfaction, visit BusinessLeadMaximizer.com.



About Tom Jackobs: Tom is a Los Angeles-based sales leader and keynote speaker who helps private-pay practitioners and service-based entrepreneurs sell more without selling out.


Media Contact: Tom Jackobs
tom@tomjackobs.com
713-240-1529

Thomas V Jackobs
JackobsEffect, Inc.
+1 7132401520
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
TikTok
X
Other

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-20 | 12:55:05

3D printing in healthcare market set to hit $5.84 billion worldwide by 2030, advancing at a 20.1% CAGR.

POTLAND, AK, UNITED STATES, August 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- According to the report published by Allied Market Research, the global 3D Printing in Healthcare Market generated $1.03 billion in 2020, and is estimated to reach $5.84 billion by
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-20 | 12:55:05

PET Preform in Australia Market Analysis of Rising Business Opportunities by 2031 | AMR

Australia PET preform Industry AnalysisAustralia PET Preform market is estimated to reach $167.0 million by 2031, exhibiting a CAGR of 4.6% from 2022 to 2031.  WILMINGTON, DE, UNITED STATES, August 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- Allied Market
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-20 | 12:55:05

By 2030, the electrophysiology market is anticipated to witness robust growth at a CAGR of 14.4%.

PORTLAND, NY, UNITED STATES, August 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- According to the report published by Allied Market Research, the global electrophysiology market was estimated at $6.49 billion in 2020 and is expected to hit $22.65 billion by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.