BEM Unveils SYNCHRO-SYM™, a Magnet-Free E-Motor Solution to Rare-Earth Shortages
Amid global rare-earth shortages, BEM launches SYNCHRO-SYM™, a proven magnet-free E-Motor that doubles performance-to-price and is open for early-adopter orders
Recent global disruptions in RE-PM supply—already impacting automakers in the U.S., Europe, India, and Japan—underscore the urgent need for E-Motor alternatives.
By contrast, SYNCHRO-SYM E-Motor replaces passive rotors of permanent magnets, slip-induction windings, reluctance saliencies, or DC field windings with a brushless, symmetric, dual-active design that physics dictates will inherently double the constant torque speed range for a given frequency and voltage. This results in more than twice the power density, half the loss, lower cost, and no dependence on geopolitically concentrated RE-PMs. SYNCHRO-SYM also avoids common issues like cogging, high inductive reactance, and core saturation—delivering peak torque more than eight times nominal without compromise.
BEM’s proprietary MOTORPRINTER™ 3D printing process ensures rapid, secure, and scalable manufacturing of axial-flux designs. Together with its brushless and sensorless Real-Time Emulation Control (BRTEC), SYNCHRO-SYM provides direct AC-to-AC conversion while controlling only half the current—making it more efficient and reliable than traditional inverter-based controllers—reducing the per kW cost of WBG semiconductors.
BEM invites early-adopter partners in EV, wind turbine, and aerospace markets to secure SYNCHRO-SYM units at competitive pricing—accelerating deployment of this next-generation, magnet-free technology and supporting its path to broader market readiness.
About Best Electric Machine:
Best Electric Machine, a division of Engineering Devices Inc. (founded 1979), develops advanced motor and generator systems based on more than 50 years of innovation in electric machine technology. With proprietary CAD tools, patents, and rapid 3D Printing setup, BEM offers disruptive alternatives to legacy RE-PM-based systems.
Learn more at www.bestelectricmachine.com
Motor Agent
Engineering Devices, Inc. DBA Best Electric Machine
sales|bestelectricmachine.com| |sales|bestelectricmachine.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Shaping the Future of Tech: Amar InfoTech Expands Global Reach in Cloud, AI, IoT, and TravelTech
BPMG Secures ChainGPT Grant to Advance AI & Web3 Social Platform Innovation
Regulación inteligente y criptoeconomía: América Latina frente al nuevo orden financiero global
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.