Beyond Language: Why Cultural Competency is the Tourism Industry’s New Gold Standard
According to the Aquila Center for Cruise Excellence, which trains tourism professionals worldwide, cultural understanding is not just about the words exchanged; it’s about adapting gestures, tone and timing to ensure interactions are respectful, inclusive and enhance the visitor’s experience. Without this, companies are not building authentic connections.
“Speaking a language allows you to translate words. Cultural competency allows you to understand people. It’s about making guests feel seen so that they become your most passionate brand advocates,” said Ambra Attus, Aquila’s Director of Impact, Growth and Development. “A single misstep can ruin a vacation, but a genuine connection can secure a customer for life. This is the foundation of loyalty and positive word-of-mouth.”
Investing in these skills provides tangible business benefits. A destination with a culturally competent workforce can more effectively cater to travelers from key global markets, leading to higher satisfaction scores and an increase in positive reviews. These competencies are also crucial for de-escalating potential issues and ensuring smooth operations in diverse environments.
“In the highly competitive cruise sector, our greatest asset is our people. By investing in training that cultivates cultural competency and a deep understanding of diversity, cruise lines and destinations are not just improving service, they are building a stronger brand reputation and securing a loyal customer base for the long term. This strategic investment is key to unlocking new markets and sustaining growth in regions rich with cultural diversity,” stated Attus, who was born and raised in Italy and is now based in the Dominican Republic.
As the official training partner of the Florida-Caribbean Cruise Association (FCCA), Aquila specializes in providing targeted training solutions that move beyond basic instruction. Programs focus on a deeper understanding of cultural nuances, regional etiquette and best practices for creating an inclusive environment for guests from around the world. The initiative reflects Aquila’s commitment to building a skilled workforce that is responsive to the evolving demands of the global tourism market.
Learn more at cruiseexcellence.com.
Natalia Lopez
Marketplace Excellence
+1 201-861-2056
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Weight Management Packaged Food Market to Reach USD 227 Bn by 2035, Fueled by Health Awareness & Functional Food Demand
EXANTE Strengthens Technology Leadership with Appointment of Director of IT Operations
Heel Tampography Printing Machine Market Set for Growth with AI, Eco-Tech, and Custom Solutions
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.