BIG Language Solutions Names Abhinav Sharma as Chief Technology Officer to Scale Responsible AI Capabilities
Veteran AI and automation leader joins BIG to drive enterprise-grade AI strategy and accelerate value for global customers.
ATLANTA, GA, UNITED STATES, August 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- BIG Language Solutions, a leader in tech-enabled solutions for highly regulated industries, today announced the appointment of Abhinav Sharma as its new Chief Technology Officer (CTO). Sharma’s arrival marks a new chapter for BIG and accelerates our vision to redefine speed, scale, and quality with enterprise-grade AI grounded in Responsible AI principles. We’re extending these capabilities beyond language into mission-critical solutions to expand customer value and strengthen long-term growth.Sharma brings over 20 years of global technology leadership across AI, platform transformation, and cloud engineering. Most recently at Cisco, he served as CTO, AI & Automation, Customer Experience (APJC), where he led LLM-driven multi-tenant observability and automation initiatives and advanced the AI transformation of large-scale operational systems through deployment of generative and agentic AI. Prior to that, at HCL Technologies, he helped scale the company’s multi-cloud and automation offerings, serving enterprise clients worldwide.
“Abhinav’s leadership will accelerate our deployment of intelligent mission-critical solutions for our customers,” said Dave Perlman, CEO of BIG Language Solutions. “We’re focused on smarter, faster, and more secure operations that expand the value we already offer.”
Recognized among the Top 200 Global Leaders in Technology and Top CTOs in India, Sharma holds degrees from IIT Delhi, BITS Pilani, and AMU. He is a sought-after global speaker on generative AI, agentic AI, and AI ethics, and has delivered keynote sessions at the Gen AI Summit, Machinecon GCC Summit, and AI & Metaverse Summit.
“Knowledge compounds; platforms should too,” said Abhinav Sharma. “Backed by vision, domain expertise, data assets, and customer trust, BIG is building solutions that get smarter with every workflow, consistently improving outcomes.”
About BIG Language Solutions
BIG Language Solutions is how even the most complex organizations can finally trust every word of their interpretations and translations. That’s because you know the work will get done by experts in your industry, with industry-leading technology, exactly when and how you need it.
To learn more, visit www.biglanguage.com
Donna Moore
BIG Language Solutions
donna.moore@biglanguage.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

HIP Video Promo Presents: Rodney Bandz drops brand new music video for 'She Wanna Go Viral'
QuickBooks Online Training Adds Advanced Tools for Reporting and Project Tracking
NBA Legends Join Cal Dental USA and Palos Verdes Breakers for First-Ever 5-Week Youth Basketball Camp on the Hill
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.