CodeEMR's Medical Coding Reimbursement Solutions to be Presented at MGMA Focus Conference, April 13-15 (Booth #212)
The MGMA Focus | Financial Conference brings CFOs, practice managers, and other healthcare finance leaders together to navigate the complexities of healthcare financial management and gain actionable insights for driving financial sustainability and profitability in an increasingly competitive and regulated landscape.
“Coding to the highest level of specificity affects reimbursements, which makes it critically important to correctly capture everything you do,” says CodeEMR’s Vice President of Coding Business Development Paul Ferrazza. “CodeEMR’s virtual medical coding and auditing solutions are a cost-effective approach for capturing revenue, ensuring compliance and avoiding costly mistakes.”
CodeEMR’s knowledgeable team of more than 500 AAPC and AHIMA-certified remote medical coders is dedicated to coding to the highest level of specificity to achieve maximum reimbursement with minimum denials.
The company’s full range of virtual medical coding solutions, auditing, denial management and educational programs address key components of revenue cycle management that impact the bottom line:
• Claim Denials ─ Incorrect, or incomplete coding can lead to claim denials, which requires additional time and resources to rectify and resubmit.
• Underpayment or overpayment errors ─ Incorrect coding can result in underpayment or overpayment, which can lead to penalties and audits.
• Revenue loss ─ Consistent coding errors, including not coding for all services performed, can lead to revenue loss.
• Compliance Risks ─ Non-compliance with regulations can result in fines, penalties, and loss of payer contracts.
• Untimely submission of claims ─ Late submissions can result in denied claims, which affects reimbursement.
About MGMA Focus Financial Conference
The MGMA Focus | Financial Conference brings healthcare professionals specializing in billing, coding and payer contracting, as well as CFOs, vice presidents of finance, directors of finance, practice administrators and financial analysts together to stay ahead of industry trends with sessions on revenue cycle optimization, cost reduction, and the latest in value-based care models.
About CodeEMR
CodeEMR is a subsidiary of ScribeEMR, a leading provider of AI-powered healthcare documentation solutions and live, virtual medical coding and auditing, scribing, and medical office services for medical practices, hospitals, and health systems. CodeEMR’s team of certified professional coders works with more than 85 EMR platforms, with the deep expertise necessary to prevent denials, optimize reimbursements, and help foster growth in any medical environment. For more information visit www.codeemr.com. Follow us on: LinkedIn.
Andrew Lavin
CodeEMR
alc|alavin.com| | alc|alavin.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chemical Enhanced Oil Recovery (EOR) Market Analysis: Emerging Trends and Strategic Developments
IBA Group and Berexia Payment Launch SoftPOS in Morocco
Scoop Wholefoods Brings Organic Living to Every Emirate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.