CTO and Conservation International Join Forces to Advance Nature-Positive Tourism in the Caribbean
The Memorandum of Understanding (MoU), signed on June 11, 2025, at CTO’s headquarters in Barbados, establishes a framework for joint efforts to advance sustainable tourism models that protect biodiversity, strengthen local economies, and improve community well-being.
The partnership aligns with CTO’s Reimagine 2025–2027 Plan, which champions bold, resilient and inclusive strategies to shape the future of tourism in the region.
Collaborative actions under the MoU will focus on advancing sustainable, nature-positive tourism through conservation-driven investments, support for community-led initiatives that protect biodiversity and livelihoods, and technical cooperation in research, education and outreach. Key priorities include building sector capacity, encouraging tourism investment in conservation, and promoting resilient, nature-based economic models across the region.
“This partnership marks a meaningful step forward in our mission to build a regenerative, inclusive and climate-smart tourism sector,” said Dona Regis-Prosper, Secretary-General and CEO of the CTO. “By partnering with Conservation International, we reaffirm our commitment to protecting the Caribbean’s rich natural heritage while uplifting the communities that depend on it.”
“This partnership with the Caribbean Tourism Organization marks an exciting step forward for Conservation International as we broaden our network of partners in the Caribbean. Working together with the CTO, we can unlock the potential of nature-positive tourism to protect the region’s oceans and coastlines, support sustainable blue economy growth, and empower communities to thrive in the face of climate change,” said Kelvin Alie, Senior Vice President, Field Programs at Conservation International.
The agreement underscores growing momentum for regenerative tourism and strengthens the Caribbean’s position as a global leader in sustainable travel and environmental stewardship.
PHOTO CAPTION: Pictured from left to right at the MOU signing in Barbados: Thérèse Yarde, Caribbean Fellow/Senior Director, Caribbean SIDS Programming, Conservation International; Kelvin Alie, Senior Vice President, Field Programs, Conservation International; Dona Regis-Prosper, Secretary-General & CEO, Caribbean Tourism Organization; and Sharon Banfield-Bovell, CTO’s Director of Resource Mobilization and Development
Heather Gibbs
Marketplace Excellence
+1 201-861-2056
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pilates Equipment and Gears Market 2025 Trends: Expected to Grow at a CAGR of 10.5% from 2022 to 2031, Claims AMR
Associated Scaffolding Announces Multiple Job Openings Across the Southeast
Intelligent Evacuation System Market Reach USD 1.15 Billion by 2030 Globally
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.