‘Discover Your Korea in Salt Lake City’ Successful – Boosting Korea Travel Demand in the Midwest U.S.
This event was organized to celebrate Salt Lake City Airport’s only direct route to Asia and served as a strategic networking opportunity aimed at promoting travel to Korea among the travel industry across the Midwest region, including Utah, Colorado, Arizona, and New Mexico. The goal was to encourage the development of Korea travel packages and stimulate interest in transit tourism through Incheon.
Hosted jointly by KTO, Incheon International Airport Corporation, and Delta Air Lines, the event featured various promotional sessions and attracted strong interests, with more than 80 participants from the U.S. travel industry, key retail and wholesale agencies, airlines, and media representatives.
The event began with a Travel Mart and cultural experience segment, where participants engaged in Korean cultural activities such as a photo booth, calligraphy, and hand mirror painting, all while having the opportunity to network naturally. The official session followed with KTO introducing the latest tourism trends and contents related to Korea, while Delta promoted its new route, and Incheon Airport highlighted its world-class transfer services and infrastructure.
A K-Pop cover dance performance drew enthusiastic applause from attendees, and the subsequent luncheon and prize drawing added vibrancy and excitement to the event.
More than just a platform for information exchange, the event played a meaningful role in solidifying relationships with the emerging Korea travel market in the U.S. Midwest.
KTO stated that it will continue to promote the appeal of Korea across diverse regions of the United States through ongoing communication and collaboration with local partners. By delivering Korea’s rich tourism content more effectively and tailoring marketing strategies to regional characteristics and demand, KTO aims to steadily expand the Korean inbound travel market. It also plans to strengthen relationships with key partners and carry out strategic marketing efforts across various channels to firmly position Korea as a premier travel hub in Asia.
SeoHyeon JUNG
Korea Tourism Organization Los Angeles
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Fedia (Dia) Releases The Jesus Girl: A Testament of Faith, Resilience, and Spiritual Renewal
5 acciones de sustentabilidad del Hotel en Cozumel Presidente InterContinental
SWRL Hosts Official Launch Party at NYC, Debuts World’s First Makgeolli Seltzer
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.