Dyslexia Canada Announces Winners of the 2025 Educational Excellence Awards
TORONTO, CANADA, June 12, 2025 /EINPresswire.com/ -- Each year, Dyslexia Canada’s Educational Excellence Awards recognize exceptional educators who are making a meaningful difference in the lives of students with dyslexia. These prestigious awards celebrate educators who are dedicated to embracing evidence-based practices, prioritizing early identification, and ensuring every student has the opportunity to learn to read and succeed.
We are delighted to announce the winners of the 2025 Educational Excellence Awards:
- Megan Norris, Literacy Coach, First Nation School Board - Whitehorse, Yukon
- Pamela Guilbault, Superintendent, Catholic Independent Schools of the Nelson Diocese - Kelowna, British Columbia
- Heather Kierstead, Principal, Florence MacDougall Community School, Fort Vermilion School Division - High Level, Alberta
- Carrie Wood, Learning Support Teacher, Winnipeg School Division - Winnipeg, Manitoba
- Sheila Piggott, Lindsay Bowen and the Literacy Team, Peterborough Victoria Northumberland Clarington Catholic District School Board - Peterborough, Ontario
- Kingsdale Academy Literacy Team, led by Kathryn Byrne & Lia Ciarallo, Lester B. Pearson School Board - Montreal, Quebec
- K-5 Literacy Team, Anglophone West School District - Fredericton, New Brunswick
- Kimberly Phillips, School-Based Reading Specialist, Cowan Heights Elementary - St. John’s, Newfoundland
These educators and teams have shown exceptional leadership, creativity, and heart in transforming their classrooms, schools, districts and communities. Their efforts have not only improved literacy outcomes for students with dyslexia but have also uplifted countless others who might have otherwise struggled to learn.
By setting high expectations and ensuring that all students receive the support they need to meet and exceed them, these leaders are building a culture of possibility and belonging. Dyslexia Canada proudly celebrates their impact and thanks the outstanding educators who are reshaping education through their unwavering belief in every student’s potential.
For more information, visit Dyslexia Canada’s website.
Alicia Smith
Dyslexia Canada
+1 705-427-9544
info@dyslexiacanada.org
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

12-Year-Old Author Eliana Fernández Launches Your 12 Superpowers on Her Birthday
Conditsis Lawyers Wins National and Local Awards for Outstanding Legal Services
Rising Energy Demand and Infrastructure Projects Fuel Cable Glands Market Expansion
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.