Edalex partners with Learning Agents to enhance digital credentialing with Credentialate CanCred integration
Edalex and Learning Agents partner to integrate Credentialate with CanCred Factory, enhancing digital credentialing with secure, customisable Open Badges.
MELBOURNE, VICTORIA, AUSTRALIA, July 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- EdTech company Edalex announced a new integration between its Credentialate platform and Learning Agents‘ CanCred Factory. Edalex connects learning, skills, and evidence; Learning Agents is renowned as Canada’s experts in digital credentials. This partnership with Learning Agents offers organisations a robust and flexible solution for issuing Open Badges supported by authentic evidence.
This partnership builds upon Edalex’s existing relationship with Learning Agents, expanding the capabilities of Credentialate to provide even greater control and customisation in the issuance of digital credentials. The integration with CanCred Factory empowers Edalex system administrators to configure badge agents directly within their Credentialate instance. Credentialate generates a personalised evidence record for each learner. This evidence record can now be embedded within a CanCred Factory Open Badge-compliant digital credential. This capability is now also available on Open Badge Factory, the European version of CanCred Factory.
CanCred provides a number of key benefits, including:
- Secure badging technology hosted in Canada
- Multilingual badges in English, French, indigenous languages and global languages
- Branded endorsements by partners, employers, accrediting bodies and other stakeholders.
- External alignments to key public frameworks for skills, standards and other important markers, like the UN Sustainable Development Goals.
“We’re thrilled to deepen our partnership with Learning Agents and integrate with CanCred Factory,” said Dan McFadyen, Managing Director of Edalex. “This collaboration provides our Credentialate users with even greater security and control over their digital credentials. The seamless combination of Credentialate with CanCred Factory delivers a powerful and flexible solution for Canada and beyond.”
“The integration with Edalex’s Credentialate is a natural progression of our shared commitment to advancing digital credentialing,” said Don Presant, President of Learning Agents. “By combining the robust capabilities of Credentialate with the proven Open Badge issuance features of CanCred Factory, we are empowering organisations to create and manage digital credentials with unprecedented efficiency and adaptability.”
This integration is available to all Credentialate clients, offering an immediate enhancement to their digital credentialing capabilities.
About Learning Agents and CanCred
Learning Agents is Canada’s expert in digital credentials, providing services and solutions for Open Badges. CanCred Factory is a leading platform for issuing and managing Open Badges, enabling organisations to create, issue, and track verifiable digital credentials. CanCred is powered by Open Badge Factory technology. For more information, visit – https://factory.cancred.ca/
Kristine Chompff
Edalex
409598408 ext.
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

12-Year-Old Author Eliana Fernández Launches Your 12 Superpowers on Her Birthday
Conditsis Lawyers Wins National and Local Awards for Outstanding Legal Services
Rising Energy Demand and Infrastructure Projects Fuel Cable Glands Market Expansion
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.