EiQ launches strategic Advisory Board to accelerate growth and drive innovation in supply chain intelligence
Board of industry leaders will support EiQ on strategic direction, market expansion, and product innovation.
The Advisory Board will provide independent counsel to EiQ’s executive team, contributing external perspective and domain expertise as the company scales its solutions and deepens its impact in global supply networks. The board is chaired by EiQ CEO Kevin Franklin.
“Establishing an Advisory Board of this calibre is a pivotal moment for EiQ,” said Kevin Franklin, CEO of EiQ. “These individuals bring decades of leadership and insight across industries fundamental to supply chain resilience. Their guidance will help us stay ahead of evolving market needs while staying true to our mission—empowering responsible trade through intelligence.”
The Advisory Board’s formation follows EiQ’s recent establishment of its Executive Leadership Team, reinforcing its commitment to purposeful growth, innovation, and stakeholder engagement.
EiQ’s Advisory Board members are:
-Paul Albright, Operating Partner, Goldman Sachs Asset Management (GSAM)
Paul is an accomplished board member, CEO and executive of growing global public and private companies. He has extensive operational and capital management experience across application, infrastructure and AI & data science markets.
-Paul Campbell, Former Senior Vice President, Global Supply Chain, PepsiCo
With extensive global experience, Paul until recently led PepsiCo’s European end-to-end supply chain, bringing deep insight into procurement, manufacturing, logistics and digital transformation at scale.
-Pamela Mar, Managing Director, ICC Digital Standards Initiative
A global expert on digital trade and supply chains, Pamela leads efforts at the ICC to accelerate the digitalisation of global trade, focusing on standards & interoperability, legal reform and digital trust.
-Paulo Marques, Board Member, Feedzai
Entrepreneur and technologist Paulo Marques is the co-founder of Feedzai, a global AI-based risk management platform, and brings deep experience in innovation, data science and digital transformation.
-Ian Spaulding, Chief Executive Officer, LRQA
A global authority on assurance and responsible sourcing, Ian brings 25+ years of experience in ESG, compliance and audit services across manufacturing and consumer goods.
The Advisory Board will meet quarterly and work closely with EiQ’s leadership to support strategic planning, international growth and innovation in EiQ’s product roadmap.
For more information about EiQ and its leadership, visit www.eiq.com.
Andy Gibbard
LRQA
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

12-Year-Old Author Eliana Fernández Launches Your 12 Superpowers on Her Birthday
Conditsis Lawyers Wins National and Local Awards for Outstanding Legal Services
Rising Energy Demand and Infrastructure Projects Fuel Cable Glands Market Expansion
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.