Ezassi Releases New Insights on Navigating Tariff Challenges Through Strategic and Tactical Innovation
Balancing strategic and tactical innovation is crucial for businesses to effectively navigate the challenges posed by escalating tariffs.
PONTE VEDRA, FL, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Ezassi, a leading provider of innovation management solutions, today released new insights exploring how businesses are responding to escalating global tariffs with a blend of strategic and tactical innovation approaches.
Recent studies show that 48% of global supply chain leaders cite tariffs and trade barriers as their most pressing challenge. With new U.S. tariffs, including a 125% duty on Chinese electronics imports, companies are facing increased operational costs and supply chain disruptions.
To address these challenges, Ezassi outlines how organizations are leveraging both strategic and tactical innovation. Strategic innovation includes long-term initiatives such as shifting manufacturing to countries with favorable trade agreements, diversifying suppliers, and adopting alternative, locally sourced materials. In contrast, tactical innovation focuses on short-term, adaptive actions like renegotiating supplier contracts, increasing production efficiency, and adjusting pricing models.
“In a tariff-affected world, the best companies blend strategic vision with tactical execution,” said Jennifer Creech, CEO of Ezassi. “Strategic without tactical is just dreaming; tactical without strategic is just reacting.”
To learn more about how strategic and tactical innovations can help businesses mitigate tariff impacts, visit: https://ezassi.com/strategic-vs-tactical-innovation/
About Ezassi
Ezassi is a pioneer in innovation management software, helping organizations accelerate technology discovery, streamline idea management, and drive transformative outcomes. The company’s solutions support open innovation initiatives across industries including energy, aerospace, and consumer goods.
Stephanie Creech
Ezassi, Inc.
+1 617-697-4236
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre
Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE
Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.