Komunikaty PR

Ezassi Releases New Insights on Navigating Tariff Challenges Through Strategic and Tactical Innovation

2025-04-10  |  00:00

Balancing strategic and tactical innovation is crucial for businesses to effectively navigate the challenges posed by escalating tariffs.

In a tariff-affected world, the best companies blend strategic vision with tactical execution. Strategic without tactical is just dreaming; tactical without strategic is just reacting.”
— Jennifer Creech, CEO, Ezassi

PONTE VEDRA, FL, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Ezassi, a leading provider of innovation management solutions, today released new insights exploring how businesses are responding to escalating global tariffs with a blend of strategic and tactical innovation approaches.

Recent studies show that 48% of global supply chain leaders cite tariffs and trade barriers as their most pressing challenge. With new U.S. tariffs, including a 125% duty on Chinese electronics imports, companies are facing increased operational costs and supply chain disruptions.

To address these challenges, Ezassi outlines how organizations are leveraging both strategic and tactical innovation. Strategic innovation includes long-term initiatives such as shifting manufacturing to countries with favorable trade agreements, diversifying suppliers, and adopting alternative, locally sourced materials. In contrast, tactical innovation focuses on short-term, adaptive actions like renegotiating supplier contracts, increasing production efficiency, and adjusting pricing models.

“In a tariff-affected world, the best companies blend strategic vision with tactical execution,” said Jennifer Creech, CEO of Ezassi. “Strategic without tactical is just dreaming; tactical without strategic is just reacting.”

To learn more about how strategic and tactical innovations can help businesses mitigate tariff impacts, visit: https://ezassi.com/strategic-vs-tactical-innovation/

About Ezassi
Ezassi is a pioneer in innovation management software, helping organizations accelerate technology discovery, streamline idea management, and drive transformative outcomes. The company’s solutions support open innovation initiatives across industries including energy, aerospace, and consumer goods.

Stephanie Creech
Ezassi, Inc.
+1 617-697-4236
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-20 | 21:55:04

Fight Health Insurance Wishes All Those Celebrating a Happy April 20th

Timbit sleepingFrom Timbit’s Birthday to Easter to Hunky Jesus — we hope your spring rituals are joyful and denial-free.We built Fight Health Insurance to help level the playing field with automation, transparency, and tools that actually
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-20 | 21:55:04

Global Immigration Partners Unveils 2025 EB-5 Green Card Requirements Amid U.S. Immigration Policy Shifts

EB5 Green Card, EB5 Regional CenterEB5 Green Card, EB5 Regional CenterGold CardGlobal Immigration PartnersChanges to EB5 in 2025 come at a pivotal time, as the U.S. government considers significant alterations to its investment-based immigration
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-20 | 21:55:04

OakCover Magazine Announces In-Depth Exploration of Thailand’s Emerging Wellness Tourism Industry

OakCover Magazine announces a 2025 series on Bangkok’s wellness tourism boom, spotlighting innovative therapies and Thai healing. #BangkokWellness WHITE PLAINS, NY, UNITED STATES, April 20, 2025 /EINPresswire.com/ -- OakCover Magazine, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.