Ezassi Releases New Insights on Navigating Tariff Challenges Through Strategic and Tactical Innovation
Balancing strategic and tactical innovation is crucial for businesses to effectively navigate the challenges posed by escalating tariffs.
PONTE VEDRA, FL, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Ezassi, a leading provider of innovation management solutions, today released new insights exploring how businesses are responding to escalating global tariffs with a blend of strategic and tactical innovation approaches.
Recent studies show that 48% of global supply chain leaders cite tariffs and trade barriers as their most pressing challenge. With new U.S. tariffs, including a 125% duty on Chinese electronics imports, companies are facing increased operational costs and supply chain disruptions.
To address these challenges, Ezassi outlines how organizations are leveraging both strategic and tactical innovation. Strategic innovation includes long-term initiatives such as shifting manufacturing to countries with favorable trade agreements, diversifying suppliers, and adopting alternative, locally sourced materials. In contrast, tactical innovation focuses on short-term, adaptive actions like renegotiating supplier contracts, increasing production efficiency, and adjusting pricing models.
“In a tariff-affected world, the best companies blend strategic vision with tactical execution,” said Jennifer Creech, CEO of Ezassi. “Strategic without tactical is just dreaming; tactical without strategic is just reacting.”
To learn more about how strategic and tactical innovations can help businesses mitigate tariff impacts, visit: https://ezassi.com/strategic-vs-tactical-innovation/
About Ezassi
Ezassi is a pioneer in innovation management software, helping organizations accelerate technology discovery, streamline idea management, and drive transformative outcomes. The company’s solutions support open innovation initiatives across industries including energy, aerospace, and consumer goods.
Stephanie Creech
Ezassi, Inc.
+1 617-697-4236
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

SideBar Welcomes Government Accountability Project CEO Louis Clark
The Reserve at Grace Bay by Beach Enclave Recognized in Robb Report’s 2025 Best of the Best: World’s Best New Villas
Institute of Medicine of Chicago Marks Record Sold-Out 110th Anniversary Installation
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.