finHealth Wins 2025 Health Value Award Presented by Validation Institute
Industry Leading Healthcare Payment Integrity Solution Wins Top Honors
GREENSBORO, NC, UNITED STATES, July 22, 2025 /EINPresswire.com/ -- finHealth is proud to be the winner of the 2025 Health Value Award presented by the Validation Institute. The 8th Annual Health Value Awards recognizes outstanding services, products, and programs spanning the healthcare industry across 20+ categories.
finHealth was recognized in the Health Analytics / Predictive and Preventative Analytics category for driving measurable improvements in healthcare value. Winners go through a rigorous validation process and are determined by a panel of industry experts and advisors. In addition to this award, finHealth has the highest level of independent verification from the Validation Institute for our reported performance, savings, and ROI.
finHealth is proud of our 7.8:1 hard dollar savings on total healthcare spend with self-insured employers. Our solution provides greater visibility, transparency, and understanding of healthcare spend, enabling our clients to take actions to reduce costs and improve accountability while increasing confidence as health plan fiduciaries.
“We are deeply honored to receive this award.” said finHealth Founder & CEO Jim Arnold. “But the real heroes in this story are the self-funded employers whose passion and advocacy for members is driving disruptive change in the healthcare market. We are proud to be associated with these industry pioneers, without whom we could not achieve our mission.”
About finHealth
finHealth is the leading Healthcare Payment Integrity solution helping self-insured employers address fraud, waste, and abuse. The name finHealth was inspired by our mission to support the “financial health” of employers and their members. finHealth achieves this lofty objective by implementing real-time monitoring of health plan assets to verify that all claims are paid accurately, only for eligible participants and at reasonable and competitive market prices. This level of independent financial control does not exist in the current healthcare ecosystem for self-funded health plans.
About Validation Institute
Validation Institute provides unbiased, data-driven insights on health care solutions and services by validating performance claims made by solution providers and educate purchasers to drive transparency in the marketplace and maximize savings. By validating vendors’ performance claims, Validation Institute guides purchasers in choosing the right solution providers that meet the needs of their population while improving outcomes, strengthening accountability and saving costs.
Learn more at www.finhealth.com
Chris Chan
finhealth.com
cchan@finhealth.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chemical Enhanced Oil Recovery (EOR) Market Analysis: Emerging Trends and Strategic Developments
IBA Group and Berexia Payment Launch SoftPOS in Morocco
Scoop Wholefoods Brings Organic Living to Every Emirate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.