Komunikaty PR

FX Design Group Explores 'Incorporating Technology into Your Trade Show Exhibit Design'

2025-06-11  |  22:55:06

ORLANDO, FL, UNITED STATES, June 11, 2025 /EINPresswire.com/ -- FX Design Group, experts in custom trade show exhibits and trade show booth fabrication, broadcast set design and fabrication services including set design for TV, and branded environmental design, has released a new article, “Incorporating Technology into Your Trade Show Exhibit Design.”

In the piece, FX Design Group reveals how tools like touchscreens, augmented reality, and live feeds can elevate brand storytelling and captivate modern audiences.

“Technology heightens the sensory experience, helping brands differentiate themselves in busy trade show environments,” noted John Johnson, President of FX Design Group.

Key ideas for technology in trade shows include:
● Touchscreens: Showcasing product demos and specs interactively.
● Augmented Reality: Immersing attendees in unique brand scenarios.
● Live Feeds: Streaming event highlights or social media updates.
● Smart Lighting: Adjusting ambiance to highlight key booth features.

To read the full article, visit: https://fxgroup.tv/incorporating-technology-into-your-trade-show-exhibit-design/

About FX Design Group:
Orlando, Florida based FX Design Group, a leader in broadcast design and fabrication services including studio set design for TV, custom trade show exhibits and trade show booth fabrication, and branded environmental design. With over 35 years of experience, the company delivers innovative design, fabrication, and installation services that transform spaces and captivate audiences. By combining expertise in custom trade show display design with turn-key event booth fabrication services, FX Design Group creates trade show exhibits that enhance brand storytelling.

Gary Levitt
FX Design Group
+1 407-877-9600
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
X

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 22:55:07

Marques Amusement Company Offers Premium Bounce House Rental In Powder Springs, GA

Bounce House Rental In Powder Springs, GA - Marques Amusement CompanyBounce House Rental In Powder Springs, GA - Marques Amusement CompanyBounce House Rental In Powder Springs, GA - Marques Amusement CompanyBounce House Rental In Powder Springs,
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 22:55:07

Critical Ballot Info from Todd J. Stein as Early Voting Begins for District Leader AD76 Part A

Scott Stringer with Stein at the Priority Boarding Rally for RICampaigning on Roosevelt IslandStein at a fundraiser for his CampaignCampaign Members Will and Sam by the Stein Signage on LinksNYCStein is supported by many local small
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 22:55:07

Free Financial Planning: Dunbrook Associates Offers Complimentary Consultations to New Clients

To help promote financial literacy, Dunbrook Associates, Financial Advisors of Barrie, Ontario, is offering complimentary financial consultations to new clientsPlanning isn’t about being perfect, It’s about progress. One smart choice today

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.