Gillian Keegan Shares Perspectives on Policy Challenges in Interview with Cast from Clay

The interview, conducted by Cast from Clay’s CEO Tom Hashemi, explores the realities of influencing policy from within government and the unique pressures faced by ministers tasked with delivering complex policy agendas.
In the conversation, Keegan reflects on her experience navigating the intricate landscape of UK policymaking, highlighting the ongoing negotiation between government departments and the Treasury, and the difficulty of making sense of policy submissions as a minister.
“Being a minister is a weird old role,” Keegan notes. “You’re unlikely to have deep background on your brief, and sometimes it is impossible to make sense of it when you get submissions representing micro bits of policy being presented to you by civil servants.” She compares the challenge to assembling a jigsaw puzzle without the cover image, emphasising the importance of understanding the broader context of policy decisions.
The interview also addresses the skepticism within government about long-term policy investments and the need for robust evidence to secure funding. Keegan explains that while many cases presented to the Treasury promise future savings, decision-makers require more than theoretical arguments—often demanding pilots or randomised control trials to support proposals.
“What you’ll realise is that a lot of civil servants, as well as trying to get their policy through in difficult political circumstances, are also in this giant continuous negotiation with the Treasury,” Keegan says. “They’re making sure they’ve got enough negotiating pieces to get the money released, or keep it in the department for future use.”
The full interview with The Rt Hon Gillian Keegan is available online at: https://policyunstuck.castfromclay.co.uk/p/it-possibly-lost-me-my-seat-but-gillian-keegan
Stephen Ramotowski
Cast from Clay
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

HIP Video Promo Presents: Rodney Bandz drops brand new music video for 'She Wanna Go Viral'
QuickBooks Online Training Adds Advanced Tools for Reporting and Project Tracking
NBA Legends Join Cal Dental USA and Palos Verdes Breakers for First-Ever 5-Week Youth Basketball Camp on the Hill
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.