Hubject Receives Payment Institution License, First eMobility Company Authorized by BaFin
Hubject Financial Services GmbH, a wholly owned subsidiary of Hubject, receives German Financial Supervisor's (BaFin) regulatory permission to process payments
With the BaFin authorization, Hubject is expanding its portfolio of services. This offers advantages for all Charge Point Operators (CPOs) and eMobility Services Providers (EMPs). Hubject Financial Services will process payments, completing the final piece of an integrated solution that transforms how CPOs and EMPs manage financial transactions, compliance, and revenue optimization.
For an industry where cross-border transactions, VAT compliance, and multi-currency settlements create operational complexity, this licensing represents a transformative development. Partners can now focus on growing their charging networks and improving customer experiences while Hubject Financial Services manages the underlying financial infrastructure with full regulatory compliance and approval of a financial supervisor. This regulatory achievement represents a significant milestone for the eMobility industry. After two years of rigorous regulatory preparation, Hubject Financial Services becomes the first eMobility company to receive a payment institution license from BaFin. This achievement establishes Hubject as the only company in the sector to combine proven interoperability technology with its own regulated financial services solution.
"Today marks the completion of our most ambitious project, delivering on our promise to create truly end-to-end financial solutions for the eMobility industry," said Carsten Puhl, CEO of Hubject Financial Services GmbH. “This creates new possibilities for innovation within the eMobility ecosystem. With this financial services authorization, Hubject Financial Services GmbH can develop advanced payment capabilities, enhanced settlement options, and integrated financial products that address emerging industry needs as EV adoption accelerates globally.”
The combination of world-leading interoperability technology and regulated financial services positions Hubject to support the industry's evolution from early adoption to mainstream integration. All Hubject roaming partners can now seamlessly create, send, receive and approve invoices as well as initiate money transfers. Today these processes are done individually, creating a lot of friction between companies. By using Hubject´s services, CPOs and EMPs can fully focus on supporting the transition to the EV mass market – by relying on experienced partners like Hubject.
End of Press Release
Stuart Barnes
Hubject
+49 30 5870889113
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Advertising Market to Hit USD 3185.5 Billion By 2034, Maximizing Reach with Programmatic Advertising
CORILLO Announces Global Expansion and AI-Powered Music Marketing Tools to Transform Independent Artist Development
RadSite Recognizes Remote Scanning Workgroup Members for Contributions to New Accreditation Standards
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.